• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Smörblomman24
    Tingel skrev 2024-02-08 10:46:53 följande:

Stort grattis smörblomman!!😍❤️❤️

Tack! Hjärta pirrigt!! 

Hur går det för er, blir det start vid nästa mens? Håller tummarna!!! 

• BaeA

Tack EmmyLo, det såg bra ut slemhinnan var 10 mm och det såg heller inte ut att vara några ärrvävnad efter operationen. Läste dock i min journal nu att jag har två till myom ett som är 1,7mm och ett större på 3,8mm men det nämnde hon inte fast jag frågade hur det såg ut. Men det ska alltså inte störa kaviteten men hon kunde ändå gärna ha sagt något om hon tänkt dokumentera. 

Så på måndag blir det återföring av en 5 eller 6 dagars och i morgon ska jag börja ta progesteron. Känns så skönt att komma vidare efter 5 månaders väntan.

Läste att du börjar med sprutorna ikväll, lycka till! Kommer gå så bra, känns som du fått pepp och lugnande ord här inne!

• Razorcrest
    Smörblomman24 skrev 2024-02-08 11:54:01 följande:
    Tack! Hjärta känns så overkligt. Framförallt när det inte känns så mycket i kroppen? Fick UL 26/2, så nu är det en evighetsväntan till dess. Hur går det för dig, har de sagt när det är dags för plocket?  
    Förstår det, måste omvälvande! Kan tänka mig att väntan måste kännas jättelång och även om det kanske är svårt så kan du fram tills dess njuta av att du är gravid Hjärta 

Imorgon förmiddag är det dags! Känns faktiskt bättre idag efter din pepp igår :) Tack för det Hjärta Nu ser jag fram emot att få det gjort och sedan blicka fram mot nästa steg :)
  • Zingostardust
    Smörblomman24 skrev 2024-02-08 09:32:57 följande:

Tack Hjärta! känns overkligt och vågar inte hoppas för mycket innan UL, de ska ringa mig nu vid 10 så får jag höra vilket datum jag får.

Hur mår du? Har du fått bekräftat att det var ett missfall? Om så är faller så håller jag tummarna SÅ hårt för ert nästa försök med de frysta kämparna!! Hjärta

Tack! Allt är ovisst ännu. Ska på UL på.tisdag nästa vecka. Testar fortfarande positivt så hoppet är inte helt ute. Men mkt tyder på att det är ett missfall när jag googlat sönder. Så jag förbereder mig på det även om en liten del av mig tror och hoppas att det är nån därinne som spelar spratt. 

Förstår att UL känns långt bort. Du får distrahera dig med annat så mkt du kan så går det fortare ;) såg att du också går på SH. Kul! :)
  • LinneaWookie
    Zingostardust skrev 2024-02-08 16:16:19 följande:
    Tack! Allt är ovisst ännu. Ska på UL på.tisdag nästa vecka. Testar fortfarande positivt så hoppet är inte helt ute. Men mkt tyder på att det är ett missfall när jag googlat sönder. Så jag förbereder mig på det även om en liten del av mig tror och hoppas att det är nån därinne som spelar spratt. 

Förstår att UL känns långt bort. Du får distrahera dig med annat så mkt du kan så går det fortare ;) såg att du också går på SH. Kul! :)
    Håller alla tummar för digHjärta

Själv är det jobbig väntan nu på mensens första dag så jag kan påbörja hormonsprutorna. 
  • Zingostardust
    LinneaWookie skrev 2024-02-08 19:27:38 följande:
    Håller alla tummar för digHjärta

Själv är det jobbig väntan nu på mensens första dag så jag kan påbörja hormonsprutorna. 
    Åh. förstår att du är ivrig! Jag kände precis samma sak. Blev så glad när jag äntligen fick börja behandlingen. Snart är du där! Hjärta
  • Smörblomman24
    Razorcrest skrev 2024-02-08 15:30:35 följande:
    Förstår det, måste omvälvande! Kan tänka mig att väntan måste kännas jättelång och även om det kanske är svårt så kan du fram tills dess njuta av att du är gravid Hjärta 

Imorgon förmiddag är det dags! Känns faktiskt bättre idag efter din pepp igår :) Tack för det Hjärta Nu ser jag fram emot att få det gjort och sedan blicka fram mot nästa steg :)
    Så spännande! Håller tummar och tår för att du får fina ägg. Det kommer gå så bra, och om det känns läskigt kan man alltid be om lite lugnande. Lycka till och säg gärna till hur det gick sen! Hjärta
  • Smörblomman24

Hoppas hoppas hoppas att det inte är mf! Låter ändå lovande att du fortfarande testar postitivt Hjärta
    Det är så delat det här med att googla och läsa familjeliv när man är orolig. Man läser/hittar oftast det värsta, det är oftast dem som har det största behovet av att skriva av sig och få stöttning, och det är fantastikt att såna här forum finns för det och för alla som behöver! Men många solskenshistorier syns inte här, det får man inte glömma Hjärta
  • Anonym (Mollie)

Hej! Ny här i tråden! :)
    Gjorde min andra IVF med återföring idag.  

ET med 2 dagars embryo. 

Så nervös och hoppas verkligen det går vägen denna gång. 

• EFW

Håller tummarna att allt ser normalt ut på tisdag ❤️ Tycker också det låter positivt om du fortfarande testar positivt. Så tidigt i grav om man får missfall brukar hormonerna försvinna snabbt annars ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024