• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Awesomeginger
    Zingostardust skrev 2024-02-05 08:43:32 följande:

Helgen var tung. Hade förmodligen ett tidigt missfall igår em. Ska prata med kliniken idag. Väntar på deras samtal just nu. Försöker att inte låta det påverka mig för mycket. Men känslorna tar över. Jag hoppas att de går med på blodprov för hcg för att se om det ökar som det ska eller om det är ett missfall. Orkar inte vänta på UL för att få veta om det finns nått där eller inte. Även om hoppet är det sista som lämnar tror jag tyvärr inte denna gång blev våran gång ändå. Det var lite för bra för att vara sant. 

Hoppas ni andra har mer tur än oss! ❤️

Fy fan vad tungt! Vet hur det känns man precis hunnit bli glad och planer upp sitt liv och man tror att nu är de våran tur.
    Vet et varför du tror de är missfall men räknat med blod?! Har hört om många som blödigt men de ändå sätt bra ut. Håller tummarna att ändå är som det ska.
  • Smörblomman24

Helgen var tung. Hade förmodligen ett tidigt missfall igår em. Ska prata med kliniken idag. Väntar på deras samtal just nu. Försöker att inte låta det påverka mig för mycket. Men känslorna tar över. Jag hoppas att de går med på blodprov för hcg för att se om det ökar som det ska eller om det är ett missfall. Orkar inte vänta på UL för att få veta om det finns nått där eller inte. Även om hoppet är det sista som lämnar tror jag tyvärr inte denna gång blev våran gång ändå. Det var lite för bra för att vara sant. 

Hjärta skickar massa styrkekramar! Måste det ha varit ett missfall? Tänker att du ändå haft lite blödningar, kanske inte alls är något farligt. Jag håller tummar och tår att allt ser bra ut! 
  • Razorcrest

EmmyLO:

Jag mår ändå rätt bra! Känner mig typ "tung" i magen eller hur man ska förklara det. Är en helt ny känsla i alla fall haha. 

Var på första VUL idag och hade 11 äggblåsor som var en bra storlek och många mindre som hon var lite osäker på. Läkaren verkade iaf nöjd så då är jag det med tänker jag :) Äggplock beräknas på fredag. Nervigt!

Så spännande att det inte är långt kvar för dig nu heller! Det kommer gå superbra! Så fort jag kom förbi den mentala spärren har det faktiskt rullat på bra. Håller alla tummar för dig :)

Zingostardust: Massa styrkekramar till dig Hjärta Hoppas verkligen inte blödningarna betyder något och att du får komma och göra ett blodprov snart Hjärta

• EFW

Nej så jobbigt! ❤️ Hoppas du får komma och ta hcg prov och att blödningen inte betyder missfall utan att allt ser bra ut.
  • Zingostardust
    Razorcrest skrev 2024-02-05 11:04:43 följande:

EmmyLO:

Jag mår ändå rätt bra! Känner mig typ "tung" i magen eller hur man ska förklara det. Är en helt ny känsla i alla fall haha. 

Var på första VUL idag och hade 11 äggblåsor som var en bra storlek och många mindre som hon var lite osäker på. Läkaren verkade iaf nöjd så då är jag det med tänker jag :) Äggplock beräknas på fredag. Nervigt!

Så spännande att det inte är långt kvar för dig nu heller! Det kommer gå superbra! Så fort jag kom förbi den mentala spärren har det faktiskt rullat på bra. Håller alla tummar för dig :)

Zingostardust: Massa styrkekramar till dig Hjärta Hoppas verkligen inte blödningarna betyder något och att du får komma och göra ett blodprov snart Hjärta

spännande med äggplocket! Bra mängd med ägg! Vi hade bara 7 äggblåsor med 3 st som slutresultat. så låter lovande för er :) 

Tack! Inga blodprov i nuläget. Ska ta ett nytt gravtest imorgon. Om det är positivt ska jag höra av mig till kliniken igen så ska de se med läkaren hur vi ska fortsätta. 

Var väl inte supernöjd med hon som svarade tyvärr. Hon frågade inte så mkt och sa direkt att det troligen var en kemisk graviditet. Hon frågade inte ens varför jag trodde det var missfall. Jag förklarade ändå att jag fick två blodklumpar på eftemiddagen i samband med att jag kände mig riktigt dålig. Därav min tanke om missfall. Tog ett test nu som fortfarande visar positivt så ska bli spännande att se vad de säger om det fortsatt är positivt imorgon. Gissar att det kanske är kvar något som gör att det är positivt eller att det är hcg som inte hunnit sjunka ännu. Fick inte så mkt förklarat idag så hoppas på mer svar imorgon! 

Ush, blev så mycket mer ledsen än vad jag trodde. Men ska ta nya tag och fokusera på äggen vi har kvar i frysen. Håller tummarna att nån av dom blir friska graviditeter. 

Tack för all stöttning! Hjärta
  • Razorcrest
    Zingostardust skrev 2024-02-05 14:09:17 följande:
    spännande med äggplocket! Bra mängd med ägg! Vi hade bara 7 äggblåsor med 3 st som slutresultat. så låter lovande för er :) 

Tack! Inga blodprov i nuläget. Ska ta ett nytt gravtest imorgon. Om det är positivt ska jag höra av mig till kliniken igen så ska de se med läkaren hur vi ska fortsätta. 

Var väl inte supernöjd med hon som svarade tyvärr. Hon frågade inte så mkt och sa direkt att det troligen var en kemisk graviditet. Hon frågade inte ens varför jag trodde det var missfall. Jag förklarade ändå att jag fick två blodklumpar på eftemiddagen i samband med att jag kände mig riktigt dålig. Därav min tanke om missfall. Tog ett test nu som fortfarande visar positivt så ska bli spännande att se vad de säger om det fortsatt är positivt imorgon. Gissar att det kanske är kvar något som gör att det är positivt eller att det är hcg som inte hunnit sjunka ännu. Fick inte så mkt förklarat idag så hoppas på mer svar imorgon! 

Ush, blev så mycket mer ledsen än vad jag trodde. Men ska ta nya tag och fokusera på äggen vi har kvar i frysen. Håller tummarna att nån av dom blir friska graviditeter. 

Tack för all stöttning! Hjärta
    Tack! Hoppas det :) Ska bli spännande att se vad slutresultatet blir (och nervöst).

Så tråkigt med sånt bemötande! Det är en sån jobbig process som det är redan. Så det är helt förståeligt ifall det känns tungt och ledsamt nu. Jag hoppas dock att blödningen inte betyder något negativt. Läst om flera som upplevt blödningar där allting ändå såg fint ut. Så hoppas verkligen detsamma gäller dig Hjärta Men såklart alltid skönt att veta att ni har ägg kvar om det skulle behövas. Håller alla tummar!
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-02-05 11:04:43 följande:

EmmyLO:

Juste, har för mig att barnmorskan beskrev för mig att man kunde känna sig. Visst är det så att det är okej att promenera men inte "hoppa och skutta"?  Har du gjort något annorlunda jämfört med annars? 

Fint med så många äggblåsor i bra storlek! :) Förstår att det känns nervigt med äggplock på fredag. Är säker på att det kommer gå fint. Blir det ett till ultraljud innan det blir dags? Sorry, sjukt många frågor. Är så grymt nervös... Känner inte den vanliga mensvärken light än, men hoppas verkligen den kommer imorgon.

Zingostardust: Vad tråkigt med ett så kort bemötande. Förstår att du känner dig ledsen, det får man vara, men jag hoppas att du ska få mer svar imorgon. Det verkade ju inte som att läkaren var säker på att det var så. Även jag har läst om blödningar men att det trots att allt ser bra ut. Skickar styrkekram!
  • J000ssan

Massa styrkekramar ❤️❤️
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-02-05 18:10:37 följande:
    Juste, har för mig att barnmorskan beskrev för mig att man kunde känna sig. Visst är det så att det är okej att promenera men inte "hoppa och skutta"?  Har du gjort något annorlunda jämfört med annars? 

Fint med så många äggblåsor i bra storlek! :) Förstår att det känns nervigt med äggplock på fredag. Är säker på att det kommer gå fint. Blir det ett till ultraljud innan det blir dags? Sorry, sjukt många frågor. Är så grymt nervös... Känner inte den vanliga mensvärken light än, men hoppas verkligen den kommer imorgon.

Zingostardust: Vad tråkigt med ett så kort bemötande. Förstår att du känner dig ledsen, det får man vara, men jag hoppas att du ska få mer svar imorgon. Det verkade ju inte som att läkaren var säker på att det var så. Även jag har läst om blödningar men att det trots att allt ser bra ut. Skickar styrkekram!
    Ingen fara alls! Jag svarar gärna :) Skönt att skriva av sig också.

Precis, fick höra samma sak. Jag får inte heller göra yoga för om kroppen är "upp-och-ner" eller vrider sig på andra sätt kan äggstockarna göra detsamma. Så lika bra att ta det lugnt :) Jag har passat på att och lyda råden haha. Annars lever jag på som vanligt.

Jag ska på ultraljud igen på onsdag. Då bestäms det vilken spruta som jag ska ta. Äggmängden kommer att avgöra sprutan och om det blir ET eller totalfrys. Hon sa att jag inte ska deppa om det blir totalfrys, det betyder att man fått ut många ägg iaf :) 

Förstår att det känns nervigt! Men jag lovar, det kommer gå toppen! Hela stimuleringsdelen har varit enklare än jag trodde. Du kommer snabbt in i det. Det enda som varit liiiite jobbigt är ganrelix-sprutan (om du också ska ta den). Den svider en del, för mig iaf. Men man vänjer sig med det också :) Håller tummarna för att mensen sätter igång imorgon! Själva väntan är ju jobbig den med och att nervositeten stiger. 
  • BaeA

Åh, så kämpigt! Men tillåt dig själv att känna, det måste man. Även om det är tidigt så är det en sorg. Har också haft det och jag hann aldrig vara ledsen för det var mitt uppe i mitt bröllo, men kan ångra det ibland. Man måste få vara ledsen och känna. Kram till er! 

EmmyLo: Vad tycker du om boken? Spännande att du kör igång snart .
Svar på tråden IVF/ICSI 2024