• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • BaeA
    Zingostardust skrev 2024-02-11 09:49:09 följande:

Började ju blöda i onsdags förra veckan. I söndags kom det som jag upplevde som ett missfall. Jag fick ont i magen, kände mig svag, sjuk och med tryck nedåt, sen kom klumpen. Sedan dess har allt varit upp och ner, för och emot. Har läst solskenshistorier men någonstans inte kunnat släppa det som hände. Det var ett typiskt missfall, förutom att jag inte hade någon större blödning. Graviditetstesterna har varit positiva, ett tag tyckte jag till och med att dom ökade. Idag, 10 dagar efter första blödningen kom och en vecka efter missfallet visade dock det ena testet negativt och testet med veckoindikator hade sjunkit. Nu är det definitivt ett missfall och jag börjar förbereda mig och se fram emot nästa insättning som kommer bli med ett av våra frysta små embryon. Jag hoppas innerligt att jag slipper blöda nästa gång, att nästa lilla pyre vill och kan växa bättre än vad denna kunde. 

Lycka till alla ni som gör äggplock och alla ni som ruvar. Håller tummarna att ni får må bra under processen och att era små fäster och växer. Hjärta

Beklagar att du fick MF. Såklart du inte behöver eller ska släppa det du har varit med om. Det är en kamp att gå igenom detta marathon, som hela tiden ger oss nya prövningar. Ledsen för er skull, men fint att du också ser fram emot framtiden och er nästa återföring. Kanske lite tryggt och tröstande att ha embryon i frysen och också vetskapen att du kan bli gravid även om det slutade i MF Denna gång ❤️
  • Smörblomman24

Började ju blöda i onsdags förra veckan. I söndags kom det som jag upplevde som ett missfall. Jag fick ont i magen, kände mig svag, sjuk och med tryck nedåt, sen kom klumpen. Sedan dess har allt varit upp och ner, för och emot. Har läst solskenshistorier men någonstans inte kunnat släppa det som hände. Det var ett typiskt missfall, förutom att jag inte hade någon större blödning. Graviditetstesterna har varit positiva, ett tag tyckte jag till och med att dom ökade. Idag, 10 dagar efter första blödningen kom och en vecka efter missfallet visade dock det ena testet negativt och testet med veckoindikator hade sjunkit. Nu är det definitivt ett missfall och jag börjar förbereda mig och se fram emot nästa insättning som kommer bli med ett av våra frysta små embryon. Jag hoppas innerligt att jag slipper blöda nästa gång, att nästa lilla pyre vill och kan växa bättre än vad denna kunde. 

Lycka till alla ni som gör äggplock och alla ni som ruvar. Håller tummarna att ni får må bra under processen och att era små fäster och växer. Hjärta

Beklagar :( usch, nog att gå igenom hela den här ivf-resan och sen MF på det. Skickar massa styrkekramar och håller tummarna stenhårt på nästa insättning med det frysta Hjärta
  • EmmyLO

Beklagar verkligen Zingostardust :( men så fint att höra att du blickar framåt och ser fram emot nästa insättning. Skickar massor med omtanke och styrkekramar ❤️

• Razorcrest

Zingostardust: Åh, vilka tråkiga nyheter :( Ta hand om dig Hjärta Håller alla tummar för er och embryona i frysen Hjärta

EmmyLo: Tack! Hjärta Det känns ännu mindre idag faktiskt, känner mig helt normal i princip :) Skönt att äggplocket verkar vara så lindrigt för många, det är så lätt att skrämma upp sig själv. Hur går det för dig? Har du tagit första sprutorna nu? :)

• EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-02-11 15:19:12 följande:

Zingostardust: Åh, vilka tråkiga nyheter :( Ta hand om dig Hjärta Håller alla tummar för er och embryona i frysen Hjärta

EmmyLo: Tack! Hjärta Det känns ännu mindre idag faktiskt, känner mig helt normal i princip :) Skönt att äggplocket verkar vara så lindrigt för många, det är så lätt att skrämma upp sig själv. Hur går det för dig? Har du tagit första sprutorna nu? :)

Vad härligt att höra! Haha, ja det känns spontant så otäckt när de berättar om hur äggplock går till, och det förstärks av att man ska vara ledig hela dagen. Det lugnar mig verkligen att höra att de flesta verka uppleva att det gör mindre ont än väntat. När hör Livio av sig om hur befruktningarna har gått? :) Håller alla tummar! <3

Ja, nu är de tre första Gonal F-sprutorna tagna, ikväll blir det den fjärde. Det har faktiskt gått över förväntan och hittills mår jag bra. Ultraljud planerat på fredag (dag 9). Känner dock en liten, säkert obefogad, oro över att min mens slutade tvärt efter den första sprutan. Vanligtvis ska den fortsätta i ytterligare två dagar, men jag ska ringa Livio imorgon för att (förhoppningsvis) få oron stillad...
  • EFW

Så tråkigt att höra ❤️ Skickar massa styrkekramar ❤️
  • Anonym (HoppOchFörtvivlan)

Jag gjorde ultraljud i torsdags inför äggplock som är planerat till imorgon måndag. 8 äggblåsor av bra storlek och 2 små som ev skulle växa till sig såg man på ultraljudet i torsdag, nästan alla på ena äggstocken. Det är svårt hur man ska ställa in sig mentalt, känns som många steg kvar och jag vågar inte riktigt känna någonting så jag inte ska bli totalt nedslagen när nästa steg inte fungerar. Jag har kört långa programmet inför äggplocket. 

• Anonym (HoppOchFörtvivlan)

ZINGOSTARDUST: Beklagar verkligen, styrkekram från mig också ❤️

• Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-02-11 20:19:03 följande:
    Vad härligt att höra! Haha, ja det känns spontant så otäckt när de berättar om hur äggplock går till, och det förstärks av att man ska vara ledig hela dagen. Det lugnar mig verkligen att höra att de flesta verka uppleva att det gör mindre ont än väntat. När hör Livio av sig om hur befruktningarna har gått? :) Håller alla tummar! <3

Ja, nu är de tre första Gonal F-sprutorna tagna, ikväll blir det den fjärde. Det har faktiskt gått över förväntan och hittills mår jag bra. Ultraljud planerat på fredag (dag 9). Känner dock en liten, säkert obefogad, oro över att min mens slutade tvärt efter den första sprutan. Vanligtvis ska den fortsätta i ytterligare två dagar, men jag ska ringa Livio imorgon för att (förhoppningsvis) få oron stillad...
    Jag är lite osäker faktiskt. Som jag förstår det vill de odla de befruktade äggen till dag 5 eller 6, vilket borde vara på torsdag kanske? Lite osäker på hur de räknar haha. De sa att de skulle ringa när de vet hur många som klarar sig till frysen. Så nervöst! Räknar med att ett gäng faller bort på vägen, men hoppas att några klarar sig i alla fall :)

Vad skönt att du är igång och att det gått över förväntan! Tror säkert det inte är någon fara med mensen, kroppen kan nog reagera lite som den vill på medicinen. Men bra att du dubbelkollar så du kan veta säkert :) Hur känns det annars? Märker du av stimuleringen något? Hjärta
Svar på tråden IVF/ICSI 2024