EmmyLO skrev 2024-02-11 20:19:03 följande:
Vad härligt att höra! Haha, ja det känns spontant så otäckt när de berättar om hur äggplock går till, och det förstärks av att man ska vara ledig hela dagen. Det lugnar mig verkligen att höra att de flesta verka uppleva att det gör mindre ont än väntat. När hör Livio av sig om hur befruktningarna har gått? :) Håller alla tummar! <3
Ja, nu är de tre första Gonal F-sprutorna tagna, ikväll blir det den fjärde. Det har faktiskt gått över förväntan och hittills mår jag bra. Ultraljud planerat på fredag (dag 9). Känner dock en liten, säkert obefogad, oro över att min mens slutade tvärt efter den första sprutan. Vanligtvis ska den fortsätta i ytterligare två dagar, men jag ska ringa Livio imorgon för att (förhoppningsvis) få oron stillad...
Jag är lite osäker faktiskt. Som jag förstår det vill de odla de befruktade äggen till dag 5 eller 6, vilket borde vara på torsdag kanske? Lite osäker på hur de räknar haha. De sa att de skulle ringa när de vet hur många som klarar sig till frysen. Så nervöst! Räknar med att ett gäng faller bort på vägen, men hoppas att några klarar sig i alla fall :)
Vad skönt att du är igång och att det gått över förväntan! Tror säkert det inte är någon fara med mensen, kroppen kan nog reagera lite som den vill på medicinen. Men bra att du dubbelkollar så du kan veta säkert :) Hur känns det annars? Märker du av stimuleringen något?