• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Zingostardust

Stort grattis smörblomman!!! Så glad för din skull!!! ❤️❤️ vet du när du får komma på UL än? Så spännande ju! 

• EmmyLO
    BaeA skrev 2024-02-06 19:38:24 följande:
    Vad bra att du gillade boken, man blir besatt av den på ett bra sätt och lär sig så mycket. Om hur kroppen och hur man kan optimera miljön. Ändå ?bra? att du har den inställningen för den första är ju ofta va de säger ett test. Jag fick ju inga, men gjorde mycket från boken och fick då flera. Tog också de tillskotten du nämner plus lite annat som jag kände att jag behövde. 

Jag fortsatte ta vissa av tillskotten under sprutperioden men inte alla, minns inte på rakarm vilka, men det finns bra info i boken och i FB gruppen med samma namn.

Jag fick min LH-höjning i gårkväll/morse så har inplanerad återföring av ett av våra fyra blastocyster på måndag. Men ska på egen begäran på VUL i morgon för att mäta slemhinnan. Så det är pirrigt att det äntligen börjar närma sig efter 5 månader av väntan. 

läste att din mens borde komma i dagarna, så spännande att komma igång. kommer gå hur bra som helst, man kommer in i det snabbt. har sprutat mig själv på en baja maja på en HOV1 konsert, höjden av tragikomiskt!
    Det gjorde jag verkligen - jättestort tack för tipset! Läkaren tror inte att jag har PCOS (har 3,6 AMH) och jag har heller aldrig varit gravid och därmed inga missfall. Så via uteslutningsmetoden tror jag att det är äggkvaliteten som spökar. Så jag tänker att det är mitt fokusområde.

Spännande! Gick det bra på VUL igår? :) Hoppas det blir återföring på måndag!

Haha, otroligt. Så starkt av dig att ta sprutan under såna omständigheter, tycker verkligen att det är beundransvärt och att du inte lät behandlingen sätta käppar i hjulet för det övriga livet. Hjärta
    Razorcrest skrev 2024-02-07 14:30:29 följande:
    Helt rätt! :)

Förstår att du är otålig. Hur har det gått? Har mensen startat? Hoppas!

Är precis hemkommen efter andra ultraljudet. Äggblåsorna har ökat från 11 st i måndags till 17 st idag Förvånad Vad snabbt det kan gå. Så det blir äggplock på fredag och totalfrys. Nu börjar jag bli nervös på riktigt! Jag tror jag har lyckats gå in i en bubbla senaste veckorna och bara haft full fart framåt. Nu känns allt mer på riktigt. Hoppas äggplocket går smidigt och att jag bara skrämmer upp mig själv i onödan. 
    Wow, vad kul att höra!! 17 ägg är ju otroligt bra! Så glad för din skull! Det känns som att många beskrivit att ÄP gick bättre än väntat, även om jag förstår din nervositet. Men det kommer gå bra, kanske be om mycket lugnande om det känns väldigt otäckt när du väl är där :) 

Ja, nu har mensen kommit! Var ju så grymt nojig över att den skulle bete sig knäppt igen - samtidigt som jag också hoppades på att jag hade lyckats bli gravid (som alla tidigare månader...) och att den inte skulle komma alls. Känner lite blandade känslor. Oavsett så startar jag med Gonal-F ikväll!
  • Smörblomman24
    EFW skrev 2024-02-08 06:43:45 följande:

Men ja!! Stort grattis! 😍❤️ 

Ja kan tänka mig att det är mycket känslor och det är ju helt okej ❤️ Men Wiiii så mysigt 🥰

Tack!!! Hjärta nu håller jag tummarna för dig! Ska bli spännande att följa din resa också! 
  • Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-08 07:41:59 följande:

Stort grattis smörblomman!!! Så glad för din skull!!! ❤️❤️ vet du när du får komma på UL än? Så spännande ju! 

Tack Hjärta! känns overkligt och vågar inte hoppas för mycket innan UL, de ska ringa mig nu vid 10 så får jag höra vilket datum jag får.

Hur mår du? Har du fått bekräftat att det var ett missfall? Om så är faller så håller jag tummarna SÅ hårt för ert nästa försök med de frysta kämparna!! Hjärta

• Smörblomman24
    EmmyLO skrev 2024-02-08 08:55:42 följande:
    Åh vad underbart! Stort grattis Smörblomman!!! Hjärta
    Tack!! Hjärta det känns pirrigt men vågar inte bli för glad förrän första UL. Får se när det blir! Så spännande att du börjar med injektionerna ikväll. Hoppas så att ni lyckas!! Hjärta
  • Razorcrest

Wow! Stort grattis Smörblomman!! Hjärta Vad glad jag blir! Det ger också hopp :) Hoppas du får tid för UL snart Hjärta

• Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-02-08 09:17:32 följande:
    Det gjorde jag verkligen - jättestort tack för tipset! Läkaren tror inte att jag har PCOS (har 3,6 AMH) och jag har heller aldrig varit gravid och därmed inga missfall. Så via uteslutningsmetoden tror jag att det är äggkvaliteten som spökar. Så jag tänker att det är mitt fokusområde.

Spännande! Gick det bra på VUL igår? :) Hoppas det blir återföring på måndag!

Haha, otroligt. Så starkt av dig att ta sprutan under såna omständigheter, tycker verkligen att det är beundransvärt och att du inte lät behandlingen sätta käppar i hjulet för det övriga livet. Hjärta
    Razorcrest skrev 2024-02-07 14:30:29 följande:
    Helt rätt! :)

Förstår att du är otålig. Hur har det gått? Har mensen startat? Hoppas!

Är precis hemkommen efter andra ultraljudet. Äggblåsorna har ökat från 11 st i måndags till 17 st idag Förvånad Vad snabbt det kan gå. Så det blir äggplock på fredag och totalfrys. Nu börjar jag bli nervös på riktigt! Jag tror jag har lyckats gå in i en bubbla senaste veckorna och bara haft full fart framåt. Nu känns allt mer på riktigt. Hoppas äggplocket går smidigt och att jag bara skrämmer upp mig själv i onödan. 
    Wow, vad kul att höra!! 17 ägg är ju otroligt bra! Så glad för din skull! Det känns som att många beskrivit att ÄP gick bättre än väntat, även om jag förstår din nervositet. Men det kommer gå bra, kanske be om mycket lugnande om det känns väldigt otäckt när du väl är där :) 

Ja, nu har mensen kommit! Var ju så grymt nojig över att den skulle bete sig knäppt igen - samtidigt som jag också hoppades på att jag hade lyckats bli gravid (som alla tidigare månader...) och att den inte skulle komma alls. Känner lite blandade känslor. Oavsett så startar jag med Gonal-F ikväll!
    Tack! Hoppas det med. Det känns lite bättre efter Smörblommas lugnande ord :) Är rätt obekväm i magen nu så ser också fram emot att få det gjort haha.

Åh, förstår dig helt! Hoppades också verkligen på att det äntligen skulle ta sig cykeln innan IVF:n, typ som att det bara var en mental spärr som spökade. Men icke. Fullt rimliga känslor! Men så skönt att ni är igång nu i alla fall och kan fokusera framåt istället :) Det kommer gå jättebra Hjärta
  • Smörblomman24
    Razorcrest skrev 2024-02-08 10:34:35 följande:

Wow! Stort grattis Smörblomman!! Hjärta Vad glad jag blir! Det ger också hopp :) Hoppas du får tid för UL snart Hjärta

Tack! Hjärta känns så overkligt. Framförallt när det inte känns så mycket i kroppen? Fick UL 26/2, så nu är det en evighetsväntan till dess. Hur går det för dig, har de sagt när det är dags för plocket?  
Svar på tråden IVF/ICSI 2024