• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Smörblomman24
    EFW skrev 2024-02-03 07:56:08 följande:
    Så spännande, förstår att det blir en jobbig väntan. ❤️ Hur fungerar det med gravtester, när kan man göra dessa. I vanliga fall så kan man ju börja testa vid CD 10 om man är nyfiken, men gissar att det är annorlunda vid ivf? 😊
    Jag har fått testdag 8/2 så jag ska försöka hålla mig :) kör FET utan stimulering så det är som i en vanlig cykel, tog dock ovitrelle på insättningsdagen också och den kan visa positivt gravtest upp till 10dgr så innan dess ska man inte testa :) men riktigt nervigt nu! Smått illamående idag men vågar inte hoppas för mycket. Hjärta
  • Awesomeginger
    EFW skrev 2024-02-03 11:58:10 följande:

Ja 14 dagar är ju en väldigt lång väntan, men får man mensen innan man hinner plussa då om det inte tagit sig, eller kommer progesteronet man tar stoppa mensen även om man inte är gravid? 

Har en känsla av att jag kommer fusk testa innan jag också 😅 Håller tummarna att du får ett pluss! ❤️

Vid förra återföringen gjorde i stimulerad förra gången så då hade jag ingen aning hur de skulle bli med mens då man inte har ägglossning.
    Men denna gång så blir de i naturlig cykel så då är min mens beräknad 9 dagar efter återföring.
  • Smörblomman24
    EFW skrev 2024-02-03 11:58:10 följande:

Ja 14 dagar är ju en väldigt lång väntan, men får man mensen innan man hinner plussa då om det inte tagit sig, eller kommer progesteronet man tar stoppa mensen även om man inte är gravid? 

Har en känsla av att jag kommer fusk testa innan jag också 😅 Håller tummarna att du får ett pluss! ❤️

Förra gången när jag gjorde FE (dvs fullproppad med hormoner) så fick jag en cykel som brukar vara mellan 27-29dgr istället 37. Jag fick bruna flytningar 3dgr innan testdag, och jag tog progesterontabletter. På testdagen var det negativt och då slutade jag med progesteronet och dagen efter kom mensen. Så det är nog lite olika! För mig blev mensen uppskjuten pga tabletterna! Håller tummarna för dig! 
  • Zingostardust

Imorse tog jag test som visade gravid!!! Kan inte tro det, med blödningar känns det overkligt! Kontaktade ivf kliniken som sa att man kan blöda av cyclogesten och ibland fram till UL. Det har gått lite upp och ner med blödningsmängd och färg men har hållt sig väldigt lite hela tiden så håller tummarna! Haft lite mer molvärk och lite svårt med mat. Känner mig lätt illamående eller helt osugen på mat annars inga andra symtom. 

Håller tummarna för er andra och att ni också får se ett plus!! 💫💫💫

• Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-03 19:05:35 följande:

Imorse tog jag test som visade gravid!!! Kan inte tro det, med blödningar känns det overkligt! Kontaktade ivf kliniken som sa att man kan blöda av cyclogesten och ibland fram till UL. Det har gått lite upp och ner med blödningsmängd och färg men har hållt sig väldigt lite hela tiden så håller tummarna! Haft lite mer molvärk och lite svårt med mat. Känner mig lätt illamående eller helt osugen på mat annars inga andra symtom. 

Åhhhh grattis!! Så himla roligt och pirrigt! Skrattande alltid kul att läsa när det går bra för andra, det ger lite hopp i en egen resa också. När är UL för dig? Hjärta hoppas illamåendet lägger sig, men kanske lite "skönt" att känna det också, iom att det är ett bra tecken på graviditet! 
  • Zingostardust
    Smörblomman24 skrev 2024-02-03 19:34:26 följande:
    Åhhhh grattis!! Så himla roligt och pirrigt! Skrattande alltid kul att läsa när det går bra för andra, det ger lite hopp i en egen resa också. När är UL för dig? Hjärta hoppas illamåendet lägger sig, men kanske lite "skönt" att känna det också, iom att det är ett bra tecken på graviditet! 
    Tack 🥰  jaaa hoppas verkligen det går bra för alla er också! Längtar tills du också testat. Känner på mig att det blir ett plus ;) du hade ju också lite illamående. Det bådar gott =) 

UL blir 22a 🥰 känn som efter det kan man känna sig lite lugnare
  • Anonym (Mimmi88)

Äggplock gjordes i fredags,  5 folliklar men bara 3 ägg. 1 omogen, 1 halv mogen och 1 mogen.
    Den halvmogna klarade sig inte och den mogna blev inte befruktade. Känns skit 😭 önskar er andra lycka till ❤️

• Smörblomman24
    Anonym (Mimmi88) skrev 2024-02-03 21:55:13 följande:

Äggplock gjordes i fredags,  5 folliklar men bara 3 ägg. 1 omogen, 1 halv mogen och 1 mogen.
    Den halvmogna klarade sig inte och den mogna blev inte befruktade. Känns skit 😭 önskar er andra lycka till ❤️

Åh nej, skickar massa styrkekramar! :(  Hoppas det går bättre vid nästa plock Hjärta
  • Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-03 21:00:18 följande:
    Tack 🥰  jaaa hoppas verkligen det går bra för alla er också! Längtar tills du också testat. Känner på mig att det blir ett plus ;) du hade ju också lite illamående. Det bådar gott =) 

UL blir 22a 🥰 känn som efter det kan man känna sig lite lugnare
    Hoppas hoppas!:) 

22a är inte allt för långt bort. Hoppas tiden går snabbt för dig. Nu är det nästa jobbiga period av väntan! Hjärta men försök att njuta av att det faktiskt verkar fungera! Så himla kul!! 
  • EFW
    Zingostardust skrev 2024-02-03 19:05:35 följande:

Grattis!! 😍❤️ Så då är dina blödningar inte från livmodern då, eller hur fungerar det. Jag gissar att cyclogesten är progesteron? Känns som det finns så mycket att lära sig 😅
Svar på tråden IVF/ICSI 2024