• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Anonym (Ljuslyktan)

Awesomeginger: Så ledsen att höra om ditt MF :( Håller tummarna för den här gången!! ❤️

Smörblomman24: RD9 idag och inga känningar och ingen mens. Min mens brukar komma 14 dagar efter ÄL, så om det blir samma nu, så borde den dyka upp imorgon. Om den inte gör det, så har jag tänkt testa första gången på fredag 2 februari, för då har det gått över 10 dagar sen sista Ovitrelle sprutan (läst att den kan sitta i kroppen i upp till 10 dagar). Min officiella testdag är dock onsdag 7 februari (3 veckor efter ÄL). Jag hoppas så mycket för din skull att dina känningar är tecken på graviditet! Om några dagar / en vecka så vet vi, men tiden går så otroligt långsamt, känner precis som dig, man blir verkligen tokig på detta! 

• Smörblomman24
    Anonym (Ljuslyktan) skrev 2024-01-30 14:44:33 följande:

Awesomeginger: Så ledsen att höra om ditt MF :( Håller tummarna för den här gången!! ❤️

Smörblomman24: RD9 idag och inga känningar och ingen mens. Min mens brukar komma 14 dagar efter ÄL, så om det blir samma nu, så borde den dyka upp imorgon. Om den inte gör det, så har jag tänkt testa första gången på fredag 2 februari, för då har det gått över 10 dagar sen sista Ovitrelle sprutan (läst att den kan sitta i kroppen i upp till 10 dagar). Min officiella testdag är dock onsdag 7 februari (3 veckor efter ÄL). Jag hoppas så mycket för din skull att dina känningar är tecken på graviditet! Om några dagar / en vecka så vet vi, men tiden går så otroligt långsamt, känner precis som dig, man blir verkligen tokig på detta! 

Så spännande! Inte många dagar kvar tills fredag...får se om jag kör samma - om inte mensen kommer innan såklart. Vår testdag är den 8/2 men känns långt att vänta tills dess! Denna väntan är helt galen :(

Jag har sån molvärk till och från, framförallt efter jag kissat eller ätit vilket känns skumt! Om jag skulle vara gravid så är jag rädd att det satt sig fel eller något...borde inte göra såhär ont väl :(

Håller tummarna för oss nu Hjärta

• Anonym (Ljuslyktan)
    Smörblomman24 skrev 2024-01-30 15:20:34 följande:

Så spännande! Inte många dagar kvar tills fredag...får se om jag kör samma - om inte mensen kommer innan såklart. Vår testdag är den 8/2 men känns långt att vänta tills dess! Denna väntan är helt galen :(

Jag har sån molvärk till och från, framförallt efter jag kissat eller ätit vilket känns skumt! Om jag skulle vara gravid så är jag rädd att det satt sig fel eller något...borde inte göra såhär ont väl :(

Håller tummarna för oss nu Hjärta

Låter verkligen tufft! :( Kanske värt att ringa kliniken och se vad dom säger? 
  • Smörblomman24
    Anonym (Ljuslyktan) skrev 2024-01-30 16:13:56 följande:
    Låter verkligen tufft! :( Kanske värt att ringa kliniken och se vad dom säger? 

Ja, jag får kanske ta och göra det imorgon om det inte ger med sig! :( 

Som jag känner nu blir det tjuvtest på fredag för mig också! Kör du digitalt eller sticka? :)

• Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-01-29 18:56:23 följande:
    Wow, då kör du igång idag! Pirrigt! Håller tummarna att det ska kännas ok med sprutan. Heja dig ikväll! <3

Jag vet, de är så oerhört tålmodiga med alla ens ängsliga frågor, haha.

Jag ska ta Gonal-F (150) några dagar och därefter lägga till Ganerelix. Håller med om att det verkar vara så otroligt olika, t om för oss som går på samma klinik!
    Åh tack! Vad gullig du är <3 Nu är jag igång :) Tyckte själva sprutan inte kändes något, det var mest mentalt obehagligt. Men jag tänker nog att man vänjer sig under veckan. Så det kommer att gå toppen för dig med! :)

Tycker jag redan idag känner lite spänningar vid äggstockarna, men det kanske bara är inbillning. Ska bli väldigt spännande att se hur kroppen reagerar. Är både otålig, pepp och nervös samtidigt haha.
  • Anonym (Ljuslyktan)
    Smörblomman24 skrev 2024-01-30 20:51:26 följande:

Ja, jag får kanske ta och göra det imorgon om det inte ger med sig! :( 

Som jag känner nu blir det tjuvtest på fredag för mig också! Kör du digitalt eller sticka? :)

Mensen kom idag :( Denna sorg, besvikelse, rädsla och frustration gör en tokig. Men försöker blicka framåt... idag är dag 1 på nya cykeln. 

Hur mår du? Håller tummarna ❤️

• Weysan

Hej alla! 

Lite uppdatering från min sida: 

Den 19 januari började jag med mina sprutor. Jag tig Gonal-F med dos på 225. Den 24 och 26 januari hade jag ultraljud. Den 26 januari beslutade dom at äggplocket skulle ske på måndagen dem 29. 

På äggplocket fick de ut 12 ägg. 3 ägg var omogna. Endast 3 ägg befruktades varav 1 utvecklades som det skulle. Det var först planerat för återföring imorgon Den 1 februari men Livio ringde imorse och sa att de vill föra över embryot idag istället. 

Så i eftermiddags fick vi tillbaka ett fint embryo som redan hunnit dela sig till 8 celler. Min officiella testdag är på alla hjärtans dag! 

Läkaren sa att de andra två äggen var inte lika bra men att de ska fortsätta odla dem till dag 5-6 för att se om de kan komma ikapp. 

Så nu börjar ruvardagarna! Nervös, spänd och orolig på samma gång 🙊

• Smörblomman24
    Anonym (Ljuslyktan) skrev 2024-01-31 15:54:37 följande:

Mensen kom idag :( Denna sorg, besvikelse, rädsla och frustration gör en tokig. Men försöker blicka framåt... idag är dag 1 på nya cykeln. 

Hur mår du? Håller tummarna ❤️

Nej vad ledsen jag blir av att läsa det här!! :( Skickar massa styrkekramar Hjärta men ni har 2 kvar i frysen, eller hur? Förstår att det kanske är för tidigt att tänka så, men kommer ni testa nu i denna cykel igen? Håller tummarna så hårt för dig nu!

Fortsatt ingen mens här men känner verkligen att den är på g. Molande stark värk, torsdag - lördag sen mer stabilt, bara svagt molande. Men nu för en timme sen så är det starkare igen :( inga ömma bröst heller. 

• Razorcrest

Hur kände ni er under dagarna med sprutorna? Vet inte alls vad jag ska förvänta mig, men känns som jag mår oväntat bra typ? Eventuellt att det drar lite ner mot äggstockarna.

• Micasto
    Razorcrest skrev 2024-02-01 16:27:35 följande:

Hur kände ni er under dagarna med sprutorna? Vet inte alls vad jag ska förvänta mig, men känns som jag mår oväntat bra typ? Eventuellt att det drar lite ner mot äggstockarna.

Jag tar sprutor just nu för första gången (Bemfola och Garnierlix). När jag bara tog Bemfolan kände jag lätt illamående framförallt under förmiddagarna men jag tycker det blivit bättre (eller så har jag blivit van?) sen jag började med Garnierlix. I övrigt känner jag mig något spänd i magen. Ska på UL imorgon så får se hur det går 😊
Svar på tråden IVF/ICSI 2024