Razorcrest skrev 2024-01-23 14:25:31 följande:
Emmylo, åh förstår precis hur du känner dig. Skönt att du mår bättre Jag hade också ett rejält breakdown igår. Jag vet inte ens varför. Kanske för att det var mycket barnsnack i helgen med mina vänner. Men tyvärr fick min sambo ta hela smällen, vilket han inte förtjänade.
Jag tror att verkligheten med hela IVF-grejen börjar sjunka in. Jag har nog varit bra på att stoppa huvudet i sanden hittills och tänkt att det där nog ordnar sig. Nu när det är så nära blir jag så sjukt osäker. Usch vad jobbigt det är..... Imorgon ska jag tillbaka till Livio och lära mig om sprutorna. Min mens lär dyka upp vilken dag som helst så då blir det till att sätta igång. Nu börjar det bli nervigt!
Starkt jobbat Sofia1332!! Skönt att höra att det gick så bra. Förstår helt att du väljer att ta sprutan själv, det kommer även jag vilja haha. Måste ha kontroll över något :)
Jag har haft ett break down efter varje kontakt med fertilitetskliniken. Tänker att det blir, precis som du skriver, mer på riktigt då. Efter vi hade genomgången av sprutorna grät jag mer eller mindre 3 dagar i sträck. Jag var också såå arg på min sambo över situationen vi är i. Jag kände mig så maktlös och ville inte behöva gå igenom något av det som en IVF innebär för en som kvinna (eller som par).
Har även känt mig så otacksam när jag varit ledsen. För jag är ju såklart samtidigt väldigt tacksamma för att man har möjligheten att göra IVF i vår situation.