Anonym (miro) skrev 2024-01-24 21:39:26 följande:
MrsXy / EmmyLO. Det var mitt första IVF försök. Började med Synarela 4 spray/dag under två veckor. Startade efter de två veckorna med Bemfola maxdos, och minskade samtidigt synarela till två spray/dag. Sen hände inget. Fick lämna flera östradiolprov som samtliga visade för lågt värde, samt gjorde 2 ul som visade att endast en blåsa börjat växa, men inte tillräckligt. Efter 13 dagar med Bemfola fick jag besked om att bryta behandling.
Utredningen visade på AMH på 0,6, inga andra "fel".
Vet inte var vi skulle vända oss för en second opinion, bor i Norrland och finns bara en klinik inom rimligt reseavstånd...
Tack för omtanken ❤️
Tack för ditt svar. Men, det borde ju finnas andra regimer att testa innan man dömer ut er?
Det finns ju flera med lägre AMH, tex 0,15 läste jag någon här som hade, som man testade olika regimer för att få det att fungera..
Det hänger såklart inte bara på AMH; hur är ditt AFC, alltså antrol follicle count, dvs antal äggblåsor på vanligt ultraljud? Där får man ju en lite klarare bild på äggreserven.
Ring runt till olika landsting, fråga om remiss till andra landsting kanske? Förstår om du inte orkar... Och förlåt om jag isåfall kommer med en massa tips... Känner bara att 0,6 i AMH är inte så himla lågt, och ni har ju bara fått en chans... Första rundan är väl bara en "testrunda" ändå?
Ibland funkar ju olika stimulering mer eller mindre bra..
Det är en djungel... jag har själv precis gjort min första IVF; som inte gick alls som väntat. Blev alldeles för snabbt stimulerad och de fick sänka dosen (hade Menopur). Sedan när de skulle plocka ägg, fick de ut 5 ägg men bara 3 st ägg fanns i, och Ingen av dessa ägg var mogna. Så äggstockarna hade reagerat snabbt genom att ge jättestora blåsor, men med omogna ägg... Är också helt nedslagen men av anledningen att vi haft 7 missfall och detta var vårt "sista försök" mentalt, med varandra.. Men ska se om de kan erbjuda en annan regim...
Lycka till iallafall ! <3 Och ge inte upp.. (sorry igen om jag är för tjatig..)