EmmyLO skrev 2024-01-21 17:52:00 följande:
Min hjärna går på högvarv just nu och har svårt att komma ur en jobbig tankespiral. Det hela började med att jag ska planera min bästa väns babyshower och jag försökte närma mig den uppgiften så sakligt som möjligt, men det gick inte. Nu sitter jag här och gråter och hyperventilerar om vartannat. Jag är ju superglad för hennes skull och unnar henne det jättemycket, men känslorna blir övermäktiga...
Under vårt fertilitetsutredning hittade de ingen förklaring på någon av oss, förutom ett myom hos mig som de inte trodde störde egentligen. Myomet är i vilket fall bortopererat nu men har alltså ändå inte blivit gravid. Jag börjar fundera på om vi bör fråga om de inte kan göra ICSI på en del av äggen som vi förhoppningsvis lyckas plocka. Vet någon om klinikerna brukar gå med på det om man inte hittat någon manlig faktor?
Det känns t om läskigt att ens tänka på att det blir några ägg just nu. Börjar även tvivla på alla provresultat... Försöker rikta tankarna mot något annat, men lyckas bara göra det i några minuter för att sedan få gråtattack och hjärtklappning igen. Vi har inte ens börjat behandlingen än. Just nu förstår jag inte alls hur jag ska mäkta med..
Er situation är ju verkligen liknande vår, att de heller inte kunde hitta något förutom myomet på varken mig eller min man. Beroende på hur många ägg man får ut tror jag att de testar båda metoderna. Så var det iaf för oss. Men spermierna gillade IVF mer än ICSI sa vår läkare, vilket iofs var positivt! Så tycker absolut att du ska fråga.
Tycker det låter synd att be någon annan ta över, och ditt hjärta kommer bli lite lättare när du berättar för någon. För inte ska du behöva planera henne BS med ångest och gråtattacker, så ska det inte vara!
Skickar en stor kram och pepp, det kommer känns lite bättre när du är igång med processen. Den alla mellanlägen och väntan är så jobbig. Även om man inte kanske inte lyckas på första, så är det ett stor del mål. Hoppas du vaknat upp till en bättre dag idag.