• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Razorcrest
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-11 22:30:44 följande:

Jag gjorde ultraljud i torsdags inför äggplock som är planerat till imorgon måndag. 8 äggblåsor av bra storlek och 2 små som ev skulle växa till sig såg man på ultraljudet i torsdag, nästan alla på ena äggstocken. Det är svårt hur man ska ställa in sig mentalt, känns som många steg kvar och jag vågar inte riktigt känna någonting så jag inte ska bli totalt nedslagen när nästa steg inte fungerar. Jag har kört långa programmet inför äggplocket. 

Stort lycka till på äggplocket idag! Jag förstår helt hur du känner dig, man vågar inte riktigt hoppas för mycket. Det är mest att åka med just nu känns det som. Håller alla tummar Hjärta
  • EFW

Då var alla sprutorna och vagisar utplockade från apoteket. Då är det bara väntan på mensen 😂 Tycker tiden går saktare och saktare. Tur att det är allahjärtans dag och lite annat kul att se fram emot. 

Men mens om en vecka ca kanske 🤞🤞🤞

• EmmyLO

Anonym (Hopp och Förtvivlan): Förstår verkligen det, tycker också det är svårt att ens våga tillåta sig vara hoppfull. Jag håller tummarna för att det går bra på äggplocket idag 🙏 Du får gärna uppdatera oss om du vill och orkar! Styrkekram

• EmmyLO

Razorcrest: Åh fattar verkligen att det är nervöst! Med tanke på att du fick så många ägg så finns väl väldigt goda förutsättningar för att ni får många till frysen! 😊🙏 Jag håller alla tummar för det, så otroligt pirrig väntan det måste vara för er. ❤️ 

Jag ringde idag och barnmorskan menade att eftersom blödningen kom när mensen var beräknad och det blödde ordentligt (dvs inte bara spottings) så trodde hon, precis som du sa, att Gonal-F kan ha påverkat mensen. Men det är bara att fortsätta, sa hon. Jag inbillar mig att jag har lite värk, ibland höger och ibland vänster. Men framförallt känner jag mig uppblåst/tjock över nedre delen av magen. Råkade läsa om en som blev allvarligt överstimulerad, lät väldigt otäckt, men det är nog under alla förhållanden för tidigt för att jag ska ha blivit det hehe. 🙈

/Mästare i inbillning

• Weysan

Lycka till alla på er resa nu! Håller tummarna ❤️ 

Jag är på ruvardag 12, har testadag den 14:e. Testade tidigt och visar sig att jag är gravid! Så tacksam just nu. Aldrig plussat innan och det är många känslor nu. Hoppas allt går vägen  

• Smörblomman24
    Weysan skrev 2024-02-12 14:30:57 följande:

Jag är på ruvardag 12, har testadag den 14:e. Testade tidigt och visar sig att jag är gravid! Så tacksam just nu. Aldrig plussat innan och det är många känslor nu. Hoppas allt går vägen  

Stort grattis! så roligt och pirrigt Hjärta
  • EmmyLO

Åh stort grattis Weysan! ❤️😍 Mitt hjärta tog ett glädjeskutt när jag läste det, så himla roligt att höra! Och inspirerande och trösterikt för en annan som aldrig har plussat. 

Hur mår du, och hur känns det i kroppen? 

• BaeA

Nu har jag gjort min återföring av en fem dagars blastocyst. Officiell testdag 27/2! Hoppas att ruvningen ska gå fort. 

• BaeA

Stort grattis Weysan! Vilken fin alla ❤️ dags överraskning även om du testade lite innan. hoppas allt går vägen för dig.
  • EFW

Grattis! 😍🥳 Verkligen perfekt till alla hjärtans dag ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024