• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-16 11:18:55 följande:
    Hej! 

Vi ligger också ganska lika då, sätter igång med Menopur imorgon :) Manlig faktor för oss också så vi ska också göra ICSI. Hur gamla är ni? Vi är 30 och 34, inte heller några barn sen tidigare. Hade ni försökt länge innan ni fick reda på varför det troligtvis inte funkat?

Håller tummarna att mensen kommer snart för dig! :)
    Ja så kul! 😊
    Vi är 39 och 33, min sambo har inga barn men jag har sedan innan. Eftersom jag ändå blir 40 i år så sökte vi hjälp efter lite mer än 6 månader, och lite tur i oturen så var det manlig faktor och mina värden såg riktigt bra ut. Så hoppas nu bara att mina ägg är i någorlunda bra skick också 😅

Hur var det för er? 
  • Anonym (HoppOchFörtvivlan)

Hur kommer det sig att varje dag av väntan känns som tio gånger så långa? Intressant att följa hur det går för er andra. Jag hade typ inga symptom av sprutorna (Bemfola) men jag undrar om jag har biverkningar av progesteronet jag tar nu med lite lätt illamående. 

• Pippisen
    EFW skrev 2024-02-16 07:03:07 följande:
    Hej och välkommen 🤗 

Då ligger vi ganska lika, jag får nog mensen i början på nästa vecka (tisdag) och kör då igång med gonal F. Jag lever också med en ny man som ej har barn sedan tidigare. Här blev diagnosen manlig faktor (för få spermier) Så vi ska göra Ivf icsi 😊 

Tack! ☺️

Vad spännande! Har du också barn sedan innan? 

Min mens är på g så förhoppningsvis får jag börja stimuleringen på måndag. Så spänd! 

• Pippisen
    BubblanJ skrev 2024-02-16 11:14:26 följande:
    Hej! Välkommen till tråden :)
    Vad spännande, jag håller alla tummar för er! Jag börjar med Menopur imorgon, fick mensen idag, så vi ligger ganska lika. Ska bli kul att följas åt :) Brukar din mens vara regelbunden?
    Tack! ☺️

Kul att följas åt när man ligger så lika. Min mens är på g så förhoppningsvis får jag börja med menopur på måndag. Min mens är nästan alltid väldigt regelbunden. Din då? 
  • Anonym (J)

Hej alla, 

vill börja med att säga tack till alla som delat med sig. Jag finner mycket tröst i era kommentarer, när jag själv känner att jag håller på att tappa vettet helt. 

Jag hade återföring av en 3-dagars 9/2. Testdag 24:e. Jag har aldrig varit med om en längre vecka i mitt liv 😂. Hur ska man stå ut med denna väntan?

Ni som gjort detta förr, vad hade ni för ?biverkningar? av progesteronet? 

• EFW
    Pippisen skrev 2024-02-17 13:59:20 följande:

Tack! ☺️

Vad spännande! Har du också barn sedan innan? 

Min mens är på g så förhoppningsvis får jag börja stimuleringen på måndag. Så spänd! 

Så spännande, hoppas min mens också kommer snart 🤞😅
    Ja jag har också barn sedan ett tidigare förhållande ❤️ Ska bli spännande att börja om med en till bebis förhoppningsvis. Min sambo längtar verkligen efter egna barn 😊
  • BaeA
    Anonym (J) skrev 2024-02-17 16:13:26 följande:

Hej alla, 

vill börja med att säga tack till alla som delat med sig. Jag finner mycket tröst i era kommentarer, när jag själv känner att jag håller på att tappa vettet helt. 

Jag hade återföring av en 3-dagars 9/2. Testdag 24:e. Jag har aldrig varit med om en längre vecka i mitt liv 😂. Hur ska man stå ut med denna väntan?

Ni som gjort detta förr, vad hade ni för ?biverkningar? av progesteronet? 

Ja, väntan är verkligen så lång! Brukar annars tycka att livet går lite för fort. Men fick en resa till Paris planerad i jobbet några dagar under ruvningen så det ser jag fram emot för att få tiden att gå snabbare.

gällande biverkningar av progesteronet om det nu är det så känner jag mig ibland lite lätt illamående, att det molar/värker uppåt inåt (svårt att förklara, haha) samt trött. Min testdag är 27/2 och jag ruvar på en fem dagars. Hur känner du dig? 
  • Anonym (J)
    BaeA skrev 2024-02-17 17:49:16 följande:
    Ja, väntan är verkligen så lång! Brukar annars tycka att livet går lite för fort. Men fick en resa till Paris planerad i jobbet några dagar under ruvningen så det ser jag fram emot för att få tiden att gå snabbare.

gällande biverkningar av progesteronet om det nu är det så känner jag mig ibland lite lätt illamående, att det molar/värker uppåt inåt (svårt att förklara, haha) samt trött. Min testdag är 27/2 och jag ruvar på en fem dagars. Hur känner du dig? 

Ja, otroligt lång. Skönt med resa, kanske fördriver tiden lite. 

Jag har haft ömma bröst sen dag 1, lite typ tyngdkänsla i magen och de senaste dagarna mycket känsligare än normalt, men det kanske bara beror på alla tankar kring allt det här. Man vill ju så gärna att det ska bli något. 

Då är vi supernära i tid. Håller tummarna för oss och alla andra här inne

• BaeA
    Anonym (J) skrev 2024-02-17 18:59:41 följande:

Ja, otroligt lång. Skönt med resa, kanske fördriver tiden lite. 

Jag har haft ömma bröst sen dag 1, lite typ tyngdkänsla i magen och de senaste dagarna mycket känsligare än normalt, men det kanske bara beror på alla tankar kring allt det här. Man vill ju så gärna att det ska bli något. 

Då är vi supernära i tid. Håller tummarna för oss och alla andra här inne

Ja, mycket känsligare har jag också varit. Tror nog att det är en blandning av det och allt runt omkring. Håller också tummarna för oss. Det är min andra återföring! Är det fin första?
  • Anonym (J)
    BaeA skrev 2024-02-17 19:17:38 följande:
    Ja, mycket känsligare har jag också varit. Tror nog att det är en blandning av det och allt runt omkring. Håller också tummarna för oss. Det är min andra återföring! Är det fin första?

Ja, min första. Jag tycker ändå att det gått bättre än förväntat med äggplock och så, var sjukt nervös innan. Tycker att ?ruvningen? är det som varit värst, så är kanske därför man är så känslig ja 😂

Svar på tråden IVF/ICSI 2024