• Anonym (J)

IVF/ICSI 2024

Hej alla, 

vill börja med att säga tack till alla som delat med sig. Jag finner mycket tröst i era kommentarer, när jag själv känner att jag håller på att tappa vettet helt. 

Jag hade återföring av en 3-dagars 9/2. Testdag 24:e. Jag har aldrig varit med om en längre vecka i mitt liv 😂. Hur ska man stå ut med denna väntan?

Ni som gjort detta förr, vad hade ni för ?biverkningar? av progesteronet? 

• Anonym (J)
    BaeA skrev 2024-02-17 17:49:16 följande:
    Ja, väntan är verkligen så lång! Brukar annars tycka att livet går lite för fort. Men fick en resa till Paris planerad i jobbet några dagar under ruvningen så det ser jag fram emot för att få tiden att gå snabbare.

gällande biverkningar av progesteronet om det nu är det så känner jag mig ibland lite lätt illamående, att det molar/värker uppåt inåt (svårt att förklara, haha) samt trött. Min testdag är 27/2 och jag ruvar på en fem dagars. Hur känner du dig? 

Ja, otroligt lång. Skönt med resa, kanske fördriver tiden lite. 

Jag har haft ömma bröst sen dag 1, lite typ tyngdkänsla i magen och de senaste dagarna mycket känsligare än normalt, men det kanske bara beror på alla tankar kring allt det här. Man vill ju så gärna att det ska bli något. 

Då är vi supernära i tid. Håller tummarna för oss och alla andra här inne

• Anonym (J)
    BaeA skrev 2024-02-17 19:17:38 följande:
    Ja, mycket känsligare har jag också varit. Tror nog att det är en blandning av det och allt runt omkring. Håller också tummarna för oss. Det är min andra återföring! Är det fin första?

Ja, min första. Jag tycker ändå att det gått bättre än förväntat med äggplock och så, var sjukt nervös innan. Tycker att ?ruvningen? är det som varit värst, så är kanske därför man är så känslig ja 😂

• Anonym (J)

Hej, jag har skrivit ett par inlägg tidigare, men tog en paus från tråden då jag blev så ledsen efter misslyckad ET för ett par månader sedan. Nu RD 6 efter FET och fick ett + imorse på tidigt test, kan knappt förstå att det är sant, nu hoppas jag bara att inget händer och att det fortsätter vara positivt på TD. 

Det är ganska surrealistiskt med alla känslor upp och ned, förhoppning och förtvivlan som man själv känner och som jag också ser i era inlägg. Jag hoppas så innerligt att det går hela vägen för alla här inne. Tack för att ni alla delar med er och tack för att jag får följa er här ❤️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024