• Grunkemoj

IVF/ICSI 2024

Hej på er!

har genomgått två rundor stimulering. Började första i november ifjol (gonal-f+ganirelix). Fick ut 13 mogna ägg. Pga dålig spermiekvalitet blev det icse. inga klarade sig till frysen trots så många mogna ägg. 

andra rundan valde de att göra återföring dag 2 (menopur+ganirelix). Vi hörde ingenting om att spermiekvaliteten hade varit dålig, återföringen skedde 24/2. Jag ruvar nu på mitt hopp. hade testdag igår 11/2 och smygtestade redan 9/2. Har sedan tagit typ 6 test Tyst alla har varit positiva. 

hade en minimal blödning 6/2 och en igår söndag som var lite större. 

läste i min journal idag om att de fått göra icse igen pga dålig spermiekvalitet. Så nu verkar vi i alla fall ha ett svar på varför det inte fungerat som det ska. vi blev gravida naturligt en gång under våra totalt 3,5 års försök innan ivf. 

nu sitter jag här och är LIVRÄDD att få missfall, troligen eftersom jag redan upplevt det. Mantra ?jag väntar barn, inte missfall?. 

känner verkligen påfrestningen paykiskt. I samband med molvärk och spotting känner jag mig orolig just nu. Men jag hoppas verkligen pyret vill stanna kvar. Hen är så otroligt efterlängtad. Att läsa om era upplevelser har hjälpt mig mycket. Tack!

• Grunkemoj

Hej alla!

ligger och läser och känner mig trygg i att det finns andra som vet vad man går igenom. Tack för att ni delar med er!

jag och min man har genomgått tre behandlingar hittills, vi har aldrig lyckats få till frysen (den här gången vet jag faktiskt inte). Återföring dag 2 har vi gjort, plussade förra omgången med fick MF bara några dagar efter plus. 

Den här omgången valde man (från rp) att återföra två embryon dag 2, eftersom vi inte får något till frysen. Så nu är jag på ruvardag 7 och smygtestade lite med ett testa tidigt test (behövde inte ens vänta till kontrollinjen var blöt för att få positivt (medveten om att det kan vara sprutorna som hänger i)) testade med en vanlig sticka ikväll och fick ett svagt streck. 

hoppfull, men såklart is i magen eftersom vi vet hur det kan gå. 

funderar på om någon mer har fått två embryon återförda? Vår embryolog var exalterad över behandlingen 😅 tydligen väldigt ovanligt att de återför två?

• Grunkemoj
    Zingostardust skrev 2024-04-12 18:07:40 följande:

Hur går det för alla ruvare? :)  Ruvardag 7 nu och sååå sugen på att testa. Har dock kvar ovitrelle sprutan ännu. Inga direkta symtom. Trött som aldrig förr idag och flåsig när jag går och pratar samtidigt. Det är väl det....hoppas på att det är goda tecken. Imorgon är dagen jag vid förra gången fick mensvärk och 2 dagar senare kom blödningarna. Så är lite nervös inför nästa vecka. 🌸🌸

Oo så spännande. Är också SUPERTRÖTT verkligen. ÅF av två embryon 30/3 så jag har ruvat ett tag. Testade positivt i torsdags 11/4 med clearblue digitala 2-3 veckor. Officiella festdagen enligt rpc Uppsala är 18/4 har jag för mig, så jag hoppas på 3+ på det testet. Även första gången vi fått något öht till frysen den här gången så nu undrar vi ju om det är en eller två där inne Cool. mycket mindre värkt den här gången än sist jag fick å, hade blödningar innan testdag då också. Har hittills mått bra. känner igen mig i det där att tänka att samma sak ska hända igen, hade blödningar just den här veckan senaste gången också. håller andan!

Hoppas verkligen att det lyckas för dig nu!

• Grunkemoj
    Zingostardust skrev 2024-04-15 18:44:41 följande:
    Stort grattis till dig!!! Hjärta Åh vad spännande med två st! Får man fråga varför det blev två vid en insättning den här gången? Jag känner också mkt mindre symtom denna gång. Men är svårt att veta vad som är vad då jag körde direkt efter hormonstimulering och använde progesteron förra gången. Men hittills ingen ordentlig mensvärk eller blödning iallafall. Så håller tummarna att det är något där som vill hålla sig kvar den här gången. :)

Tack :) är så fruktansvärt nojig eftersom jag aldrig gått längre än till vecka 6. Så varje dag utan blödning känns som en seger. Helt sjuka känslor verkligen. 

har haft mer ont idag och varit väldigt trött, så vi får se hur det artar sig. 

Vi har genomgått tre sprutomgångar. Första omgången blev det ingenting alls. Andra gången återföring av 2dagars men inget till frysen. Eftersom vi inte fått något till frysen någon av gångerna ville läkarna återföra två, vilket vi var ok med. Vi har alltid fått göra icse och inte ivf också. 

men den här gången, när vi återfört två st av 7, visar det sig att vi dessutom fått två till frysen  Så nu är vi lite extra hoppfulla över att det ska gå vägen såklart. 

går på progesteron nu med. Vet inte när jag ska sluta med det. Har inte fått något besked, får väl höra mig för. 

hoppas verkligen att ni lyckas! 

var går ni på behandling?

• Grunkemoj
    Zingostardust skrev 2024-04-18 07:48:57 följande:
    Jag förstår verkligen nojigheten och känslan av seger varje dag! Håller tummarna för er nu!!! Det låter ju lovande att du är trött och hoppas det onda är växtvärk 🥰 

Ok. Tack för att du delar med dig! 

Har inte gjort icse  men till mig sa dom att fortsätta med progesteron tills första ultraljudet har jag för mig. Vi kom ju inte så långt, så jag minns inte riktigt. Den här gången kör vi inte progesteron. 

Tack! Svårt att inte vara lite orolig, men håller tummarna att det går bra! Har plussat tidigare i veckan så något finns där. Hoppas bara det håller sig kvar. Har testdag på söndag så ska testa imorgon och ringa in då och meddela. 😍

Vi går på sophiahemmet i sthlm. Ni då? 

Tur jag köpte många test sist. Testar lite nu och då för att se att det håller i sig 🤭

linjerna är så mycket starkare än själva kontrollinjen. Tänker att det kan tyda på att det är två där inne kanske.. får se. tid för ul 10/5. 

åh grattis till dig! Håller tummarna för er nu ❤️

vi går på roc Uppsala via Gävle sjukhus. Bor i norra Hälsingland. Så det har varit en himla resa det här 😅

• Grunkemoj
    Razorcrest skrev 2024-04-20 12:18:31 följande:

Igår tog jag ett gravtest på ruvardag 4 för att se ifall ovitrellen var ute ur systemet. Det blev ett supersvagt streck som knappt syns i dagsljus. Idag testade jag igen och strecket var mycket starkare och även ett digitalt test visade gravid. Kan ovitrellen bli starkare igen? Är så skakis!

Ovigrelle ska ju gå ur på 10 dygn vad jag förstår. Det skulle förvåna mig ytterst om den kunde bli starkare en dag senare. Testade du vid samma tidpunkt? Hoppas verkligen att det där strecket blir starkare och starkare för dig ❤️
  • Grunkemoj
    Razorcrest skrev 2024-04-22 12:15:34 följande:

Tusen tack bästa ni! Hjärta Jag tog ett test idag vid lunch igen och det var ännu starkare! Så nu vågar nog jag också lita på det Skrattande Så sjukt glad, pirrig och nervös! Känns overkligt efter så här lång tid. Hoppas att allt går bra för er andra nu också Hjärta Håller tummarna superhårt Hjärta

Grattis! 🥳 
  • Grunkemoj

Har suttit och läst ikapp alla inlägg. Så spännande att följa med på så många ivf-resor. Grattis till er alla som äntligen fått era plus!

Till er som fortfarande kämpar skickar jag all min styrka, ivf processen är sjukt påfrestande! ❤️

Jag fick mitt plus tidigt den här gången och det var oerhört starkt redan från start. Vi återförde två embryon eftersom vi tidigare inte fått något alls till frysen. Den här gången fick vi två återförda och två blasto till frysen. 

Fredag 10/5 ska vi till Gävle och se vad som händer där inne, vi har en känsla av att det kan vara två där inne, men det vet man ju aldrig. 

verkar ha haft orimlig tur då det enda symptom jag haft är att vara enormt trött. Väldigt lite värk eller illamående. 

Vecka 8 just nu, går upp och ner med livrädslan. Tar test då och då när oron är som värst. Känner mig tryggare när jag får se de där dubbla linjerna. 

Håller alla tummar och tår för att allt ska gå bra för alla här inne ❤️

• Grunkemoj
    Sanavd skrev 2024-05-10 16:10:56 följande:

Hej alla kämpar! 

Jag är lite dålig med att läsa och uppdatera här, tycker det är lite bökigt att svara och blir det att jag struntar i det helt.

MEN jag vill bara återkoppla att jag gjorde mitt allra första FET den 13/4. På min testdag den 29/4 var det positivt ❤️ Otroligt glädjande att det tog sig men har svårt att glädjas fullt ut. Kan inte riktigt slappna av och går runt med katastroftankar hela tiden om att jag kommer få missfall eller att det kommer visat sig att jag har fått ett MA när jag gör mitt första ultraljud den 22/5. Hjärnspöken deluxe men antar hela den här resan gör så med en.. 

Så nu är jag i v.7 och har typ inga symptom. Lite upplåst i magen och somnar vid 21 om kvällarna men det är allt! 

Vad roligt att höra! Grattis!

jag har fortfarande inga fler symptom än trötthet och är nu i vecka 9. Var på UL i fredags och fick se det här

• Grunkemoj
    Sola13 skrev 2024-05-12 13:54:42 följande:
    Men GUD är det två?? misstänkte du det? Stort grattis, så fantastisk!!! ❤️❤️ 

Jag är idag i v 5+6 och har i princip inga symtom vilket gör mig väldigt orolig (ha fått MA tidigare). vad skönt att höra att det inte måste innebära att något är fel ❤️

Haha ja det är två! Var på mvc idag för inskrivning. Troligen får de komma till världen i slutet av november redan. 

ja pga misslyckade försök innan detta (inget till frysen och misslyckad åf) så valde de att återföra två. Men vi tänkte ju inte att det skulle gå bättre den här gången. Men vi fick två i magen och två till frysen 😅 är i vecka 11 nu och har fortfarande inga symptom mer än att jag är sugen på cola  

• Grunkemoj
    Razorcrest skrev 2024-05-21 11:30:02 följande:

Efter en lång, sömnlös natt var det äntligen dags för VUL imorse. Vi fick se den lilla plutten och ett hjärta som pickade Hjärta Jag har nog aldrig varit så lättad förut i hela mitt liv. Allt såg bra ut och läkaren sa att det är dags att försöka njuta och slappna av nu, så det ska jag göra.

Jag vill tacka er alla för allt stöd och pepp under de senaste månaderna Hjärta Denna grupp har varit ovärderlig under denna resa. Ni alla är så starka och modiga som går igenom detta och delar med er av era erfarenheter och tankar. Önskar er alla stort lycka till! Hjärta Håller tummarna superhårt! Hjärta

Åh vad skönt att höra! Stort grattis till er! Vi fick se två små hjärtan på vårt VUL. Ska in på UL igen 12 juni ❤️ grattis grattis och tänk, det blev! 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024