• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 18:29:53 följande:

JAG sade INTE att det skulle ske utan att det KAN ske. Sade inte att det garanterat skulle ske.

Men med den logiken kan hon lika gärna feltolka det du skriver till henne nu som att du är ytlig. Eller hur?
  • Anonym (...)

JAG sade INTE att det skulle ske utan att det KAN ske. Sade inte att det garanterat skulle ske.

Ja det är ju det hon frågar om, hur skulle det kunna ske? Hur tänker du att det kan ske?
  • felicityporter

Men snälla vännen, HUR skulle det kunna ske? Det är ju helt omöjligt att ta en komplimang för någons humor eller intelligens för att du är ytlig och bara gillar hennes utseende? Ser du inte själv när du läser det du skriver hur ORIMLIG denna rädslan är?
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 18:57:42 följande:
    Men snälla vännen, HUR skulle det kunna ske? Det är ju helt omöjligt att ta en komplimang för någons humor eller intelligens för att du är ytlig och bara gillar hennes utseende? Ser du inte själv när du läser det du skriver hur ORIMLIG denna rädslan är?
    Sade inte att det enbart kan vara ytligt pga att det kan riskeras tro att jag är intresserad pga utseende (som inte stämmer) men också att hon kan tro att jag gillar henne redan nu (ja, det gör jag) men vill skriva mer innan såklart.
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-11-18 19:49:17 följande:
    Sade inte att det enbart kan vara ytligt pga att det kan riskeras tro att jag är intresserad pga utseende (som inte stämmer) men också att hon kan tro att jag gillar henne redan nu (ja, det gör jag) men vill skriva mer innan såklart.
    Snälla, bara skärp dig. Du är inget barn, hon är inget barn. Ni går inte på dagis tillsammans. Det som du beskriver som ett eventuellt problem är således icke-existerande. Ni är bägge vuxna, hon kommer inte tolka en komplimang på det vis du befarar. Det är helt ORIMLIGT!
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-18 18:33:39 följande:
    Men med den logiken kan hon lika gärna feltolka det du skriver till henne nu som att du är ytlig. Eller hur?
    Ts, du vägrar helt att svara på mina inlägg eller?
  • Anonym (...)
    felicityporter skrev 2024-11-18 20:06:34 följande:
    Snälla, bara skärp dig. Du är inget barn, hon är inget barn. Ni går inte på dagis tillsammans. Det som du beskriver som ett eventuellt problem är således icke-existerande. Ni är bägge vuxna, hon kommer inte tolka en komplimang på det vis du befarar. Det är helt ORIMLIGT!
    Tjejen kanske har någon nedsättning 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 19:49:17 följande:
    Ni har skrivit till varandra ett år.
    Du vill inte träffa henne innan ni känner varandra bättre.
    Du vill inte komma närmare henne eller riskera att hon tror att du gillar henne innan ni känner varandra bättre.
    Du vill inte lära känna henne djupare via dm innan ni träffats lite mer.
    ...
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-18 20:19:50 följande:
    Ts, du vägrar helt att svara på mina inlägg eller?
    Va? Har svarat på en massa inlägg. Försöker svara på allt
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 20:06:34 följande:
    Jag ska försöka lösa det när jag kan. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?