• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-16 00:25:02 följande:
    Så jag borde skriva till henne idag? Gillar henne och är såklart intresserad fortfarande. 

Detta är så krångligt och jobbigt att behöva hantera i månader. 
    Ätligt talat tror jag att det kvittar om du skriver till henne eller inte. Det kommer ändå inte att bli ni två. Hon är inte intresserad och kommer inte att ta initiativ till en träff, och du vågar inte.
  • felicityporter
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-16 12:53:12 följande:
    Ätligt talat tror jag att det kvittar om du skriver till henne eller inte. Det kommer ändå inte att bli ni två. Hon är inte intresserad och kommer inte att ta initiativ till en träff, och du vågar inte.
    Det är ju bara elakt och rentav idiotiskt skrivet av dig, TS behöver all uppmuntran han kan få och även om tjejen inte är så jätteintresserad just nu kan hon mycket väl bli det om bara TS anstränger sig mer, skriver mer till henne och frågar ut henne. Det är verkligen inte omöjligt!
  • Anonym (Tiden går)
    felicityporter skrev 2024-11-16 12:59:22 följande:
    Det är ju bara elakt och rentav idiotiskt skrivet av dig, TS behöver all uppmuntran han kan få och även om tjejen inte är så jätteintresserad just nu kan hon mycket väl bli det om bara TS anstränger sig mer, skriver mer till henne och frågar ut henne. Det är verkligen inte omöjligt!
    Du få gärna tro det. 

Jag går efter det som TS skriver och hur han uttrycker sig. Jag anser inte att det är juste mot honom att uppmuntra honom att fortsätta drömma och önska något som han helt uppenbart inte kan hantera. Ju längre detta pågår ju sämre kommer han att må. 

Ju fortare han inser att hon inte är intresserad ju fortare kan han gå vidare i sitt liv. 
  • Anonym (Tiden går)
    Han känner knappt henne, har aldrig umgåtts själv med henne, aldrig pratat själv med henne om något viktigt. Han är kär i en dröm, en bild han har av henne. Om du läst hans övriga trådar så förstår du hur han fungerar.
  • anonym05swe
    Skrev med henne igår som jag sade att skulle också.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    anonym05swe skrev 2024-11-17 10:08:02 följande:
    Skrev med henne igår som jag sade att skulle också.
    Fick du svar? Vad skrev hon? Ska ni ses?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-17 10:14:53 följande:
    Det här kommer han inte att svara på eftersom han vet att han bara skrev ytligt. Han sitter med ångest här på FL för att han borde vara mer ärlig med sina intentioner, finns inte en chans att han klarar av att skriva det till henne.

TS behöver hjälp med sina inre demoner men han mår bra säger han, hur många av er som skriver här tror det?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-17 10:20:02 följande:
    Det här kommer han inte att svara på eftersom han vet att han bara skrev ytligt. Han sitter med ångest här på FL för att han borde vara mer ärlig med sina intentioner, finns inte en chans att han klarar av att skriva det till henne.

TS behöver hjälp med sina inre demoner men han mår bra säger han, hur många av er som skriver här tror det?
    Om TS inte mår bra och inte vågar ta några avgörande steg med tjejen, borde han sluta skriva här. Jag tror inte att den här tråden är nyttig för honom eller kan hjälpa honom. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-17 10:14:53 följande:
    Ja jag fick svar och ja hon skrev. Vi har inte träff inbokad 
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-11-17 11:13:09 följande:
    Ja jag fick svar och ja hon skrev. Vi har inte träff inbokad 
    Som sagt, du kommer inte att berätta vad du skrev eftersom det troligtvis var ytligt och helt ofarligt. Det du gör är att du friendzonar dig själv, hon ser inte på dig som en potentiell partner efter den här tiden.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?