• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-15 20:40:22 följande:
    Vad är viktigare än att hålla kontakten med den du är kär i?
    Har haft saker som kommit mellan emellan. Inte direkt så det är jag som ansvarar för saker bortom min kontroll som kommer fram. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 20:54:48 följande:
    Har haft saker som kommit mellan emellan. Inte direkt så det är jag som ansvarar för saker bortom min kontroll som kommer fram. 
    Fast du hinner ju skriva här. Varför väljer du FL istället för att skriva till henne?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-11-15 20:58:02 följande:
    Fast du hinner ju skriva här. Varför väljer du FL istället för att skriva till henne?
    Jag ska skriva till henne 
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 21:14:04 följande:
    Det faktum att ni inte har skrivit på flera veckor, hur tolkar du det? Den enklaste tolkningen är ju att hon inte är intresserad. Därför vore det klokt av dig att bjuda ut henne så fort som möjligt, det leder till allra minst stress och möjlighet till feltolkning av henne. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    När?

Man måste inte höras varje dag, men ingen som menar allvar låter det gå flera veckor.

Du har skrivit många inlägg här de senaste veckorna. Ingen köper att du inte skulle haft tid att skriva till henne. Du har uppenbarligen tid att hänga här.

Inte för att det spelar så stor roll. Hon är inte intresserad. Då hade hon hört av sig till dig, inte låtit det gå flera veckor.

Har hon någonsin hört av sig till dig först? Hur vet du att hon är singel? Detta är frågor du inte har svarat på.
  • Anonym (Lugn)
    Jag frågade VARFÖR du väljer att skriva här och inte till henne. Det är ju uppenbarligen INTE tiden som är problemet. Så vad ÄR problemet?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 20:54:48 följande:
    Vad för saker?
    Du hinner skriva här, varje dag, så varför inte till henne?
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 20:22:41 följande:
    Saker har kommit i vägen (Inget relaterat till henne eller ngn annan tjej) 

Inte än nej. 
    Oavsett vad som händer under dagen har jag alltid lite tid över för att slänga iväg ett mess till den jag tycker om. Om så bara ett "haft en bra dag?"

Så om du inte varit döende så finns det faktiskt ingen ursäkt att inte slänga iväg ett litet mess på flera veckor. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-15 21:54:03 följande:
    Vad för saker?
    Du hinner skriva här, varje dag, så varför inte till henne?
    Är mycket svårare att skriva till den man gillar JUST för att man gillar den personen. Om hon bara var vilken person som helst hade det inte varit det. Vill skriva något genomtänkt och fint och inte bara något hastigt. 

Hon vet inte om att jag gillar henne iom att jag bara skrivit normalt och inte gått in på djupare saker. Är inte omöjligt att det kan bli oss. Jag är redo att göra saker FÖR henne. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 22:42:38 följande:
    Är mycket svårare att skriva till den man gillar JUST för att man gillar den personen. Om hon bara var vilken person som helst hade det inte varit det. Vill skriva något genomtänkt och fint och inte bara något hastigt. 

Hon vet inte om att jag gillar henne iom att jag bara skrivit normalt och inte gått in på djupare saker. Är inte omöjligt att det kan bli oss. Jag är redo att göra saker FÖR henne. 
    Brukar du skriva fina saker? Du håller det väl ytligt så hon inte ska misstänka nåt?

Imser du inte orimligheten i att vilja växa ihop med nån som du inte törs lära känna, och som du är livrädd skafå för sig att du gillar henne?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?