• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 01:03:21 följande:
    Superbra! Fortsätt hålla igång en konversation bara. Sedan ge henne någon komplimang, försök skämta med henne, säg att hon är rolig och fråga henne sedan om hon vill fika med dig t ex till helgen (det är viktigt att du nämner en konkret dag och inte bara säger ?någon gång?).
    Ja vill göra något liknande men är rädd att hon ska ta ex en komplimang fel osv. 
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 15:08:39 följande:
    Ja vill göra något liknande men är rädd att hon ska ta ex en komplimang fel osv. 
    Den feltolkning du har nämnt är att du är rädd att hon ska tro att du bara gillar hennes utseende. Vad är du rädd att hon gör för feltolkning av komplimanger som inte handlar om hennes utseend?
  • felicityporter
    Försök tänka lite rationellt nu. Vem i hela världen skulle tolka en komplimang ?fel?, särskilt om du ger henne en komplimang för hennes humor eller hur smart hon är. Alla blir glada av det, jag lovar!
  • Anonym (Inget på spel....)
    felicityporter skrev 2024-11-18 01:03:21 följande:
    Superbra! Fortsätt hålla igång en konversation bara. Sedan ge henne någon komplimang, försök skämta med henne, säg att hon är rolig och fråga henne sedan om hon vill fika med dig t ex till helgen (det är viktigt att du nämner en konkret dag och inte bara säger ?någon gång?).
    Kommer aldrig att ske. Vi är flera som gett förslag på hur och vad han kan skriva och svaren är alltid samma... "Det är inte så lätt" och "tänk om hon missuppfattar det jag skriver".... just ja,  glömde "jag vill inte att hon ska tro att jag bara gillar henne för hennes utseende" och "jag vill inte stressa henne".... efter att ta trånat och skrivit med någon under ett års tid. Samt att hela tiden återkomma till att han inte vet vem annars han skulle kunna bli tillsammans med om det inte var Henne eftersom det är så otroligt viktigt att få vara i en "långsiktiga relation" och det är "komplicerat med modern dejtning".
  • Anonym (Inget på spel....)
    Se där, där kom "tänk om det missuppfattas"... bättre att inte våga riskera något utan fortsätta på samma spår som inte leder till målet.
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 16:36:02 följande:
    Försök tänka lite rationellt nu. Vem i hela världen skulle tolka en komplimang ?fel?, särskilt om du ger henne en komplimang för hennes humor eller hur smart hon är. Alla blir glada av det, jag lovar!
    Ja, självklart kan hon tolka det på rätt sätt men hon kan också tolka mig som ytlig pga det. 
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-11-18 17:52:04 följande:
    Ja, självklart kan hon tolka det på rätt sätt men hon kan också tolka mig som ytlig pga det. 
    Va?!?! HUR?!?! Jag kände medkänsla med dig innan, men nu börjar jag faktiskt tro att du driver med oss. Hur i helvete skulle någon tolka dig som ytlig om du ger denne en komplimang för deras humor eller intelligens? HUR FÅR DU IHOP DETTA I DITT HUVUD?! 

Snälla säg att du skämtar!
  • Anonym (Lugn)
    felicityporter skrev 2024-11-18 18:01:07 följande:
    Va?!?! HUR?!?! Jag kände medkänsla med dig innan, men nu börjar jag faktiskt tro att du driver med oss. Hur i helvete skulle någon tolka dig som ytlig om du ger denne en komplimang för deras humor eller intelligens? HUR FÅR DU IHOP DETTA I DITT HUVUD?! 

Men snälla, säg att DU skämtar! Tråden är 520 sidor och har pågått i ett år. Trodde du på riktigt att TS skulle bjuda ut henne nu?
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Läs mer av tråden. Jag vet att den är superlång, men läs åtminstone delar av TS inlägg.

Mycket av det du skriver, har många redan föreslagit hundra gånger. Det händer inte för det. TS har trånat efter samma tjej ett helt år, men hittar alltid ursäkter och har en orealistisk syn på förhållanden.

Du kastar bort din tid om du försöker hjälpa TS. Nej, han driver inte, han har svårigheter.
  • anonym05swe

JAG sade INTE att det skulle ske utan att det KAN ske. Sade inte att det garanterat skulle ske.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?