• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-23 20:46:41 följande:
    Beror på helt beroende på väder ex och vad som passar logistiskt
    Om du ska föreslå nåt för henne i december, vad blir det då? ETT exempel, ett enda!
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-11-23 20:39:57 följande:

Varför? 

Feg? Finns inga indikationer på att hon tror det. 

Det jobbiga är att jag haft denna känsla ett tag och för att jag gillar henne för flera anledningar. Hon är trevlig, snäll, rolig, attraktiv, intressant och otroligt spännande att prata med och vara med. Är inte direkt så som andra att jag böra söker kortsiktigt.

Och om du nu känner alla dessa positiva känslor för henne varför är du då så satans rädd för att skriva att du tycker att hon är jättetrevlig och att du skulle vilja bjuda på en fika?
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-23 21:45:37 följande:
    Och om du nu känner alla dessa positiva känslor för henne varför är du då så satans rädd för att skriva att du tycker att hon är jättetrevlig och att du skulle vilja bjuda på en fika?

Det är mkt svårare att skriva med någon man har känslor för än med någon man inte har det för. 

• anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-23 21:45:37 följande:
    Du tror det är enkelt?
  • Anonym (Lillan)
    anonym05swe skrev 2024-11-25 09:23:29 följande:
    Du tror det är enkelt?

Det är inte enkelt för någon, men man måste tillslut chansa. Skriv det du egentligen hade velat skriva, sen blundar su och skickar det. 

skulle det vara så att hon inte är intresserad så hade det knappast gjort någon skillnad om du väntat eller gjort det annorlunda. Att du väntar så länge som du gör, gör det snarare värre och riskerar att ge henne en feg bild av dig.

• Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2024-11-25 09:23:29 följande:
    Du tror det är enkelt?
    Det är fortfarande inte enkelt för någon men du gör det mer komplicerat än det behöver vara. 

De flesta tycker det är jobbigt att ta första steget men den eventuella vinsten (man får ett ja) är större än den eventuella förlusten (man får ett nej). Du är alldeles för nojig över att förlora att du inte vågar satsa för att vinna.
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-25 14:31:41 följande:
    Det är fortfarande inte enkelt för någon men du gör det mer komplicerat än det behöver vara. 

De flesta tycker det är jobbigt att ta första steget men den eventuella vinsten (man får ett ja) är större än den eventuella förlusten (man får ett nej). Du är alldeles för nojig över att förlora att du inte vågar satsa för att vinna.
    Självklart vore allt såklart värt det om det ledde till ett förhållande såklart
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    anonym05swe skrev 2024-11-25 18:21:12 följande:
    Självklart vore allt såklart värt det om det ledde till ett förhållande såklart

Det vet du inte förrän du har försökt.

Men om jag vore du skulle jag lägga ner detta. Det har gått så lång tid och hon verkar ändå inte så intresserad, då skulle hon ha varit mer angelägen om att ses.

Du kommer ändå inte till skott, så varför fortsätta plåga dig själv?

Kommer ni har träffas på något mer event framöver? Du kan ju fortsätta hålla kontakten med henne online, då riskerar du inget och hon verkar iallafall svara. 

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-25 18:28:50 följande:

Det vet du inte förrän du har försökt.

Men om jag vore du skulle jag lägga ner detta. Det har gått så lång tid och hon verkar ändå inte så intresserad, då skulle hon ha varit mer angelägen om att ses.

Du kommer ändå inte till skott, så varför fortsätta plåga dig själv?

Kommer ni har träffas på något mer event framöver? Du kan ju fortsätta hålla kontakten med henne online, då riskerar du inget och hon verkar iallafall svara. 

Skulle inte ångra någonting om vi blev ett par haha. 

Nej, kan inte lägga ned absolut inte. Hon vet inte ens om att jag är intresserad så har inte med det att göra. 

Jag ska göra det. Vet dessutom inte heller vem annars jag ens kan överväga. 

Inget direkt datum än nej men håller kontakten.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-25 18:43:20 följande:

Skulle inte ångra någonting om vi blev ett par haha. 

Nej, kan inte lägga ned absolut inte. Hon vet inte ens om att jag är intresserad så har inte med det att göra. 

Jag ska göra det. Vet dessutom inte heller vem annars jag ens kan överväga. 

Inget direkt datum än nej men håller kontakten.

Har er förening event snart? 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?