• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2024-11-20 18:38:31 följande:
    Beror på 
    Beror på vad? Vilka ursäkter och undanflykter du kan komma på denna gång för att inte ta steget och riskera något?
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-20 19:34:19 följande:
    Beror på vad? Vilka ursäkter och undanflykter du kan komma på denna gång för att inte ta steget och riskera något?
    Jag ska ta steget som sagt. Är ett jobbigt läge oavsett liksom. Valde inte att en dag bara få känslor och detta läge. 
    anonym05swe skrev 2024-11-20 22:52:19 följande:
    Jag ska ta steget som sagt. Är ett jobbigt läge oavsett liksom. Valde inte att en dag bara få känslor och detta läge. 
    Det har du sagt länge nu att du ska göra. Snart är vi inne på ett nytt år igen. 

Den som gör det jobbigt är du och endast du eftersom du aktivt väljer att inte våga chansa, att inte våga riskera något för att kanske vinna i relationslotteriet. Varje gång du messar med henne och inte vågar visa att du är intresserad av henne som mer än en bekant gör du ett aktivt val

Imorgon är det ett helt år sedan du startade tråden, på vilket sätt har du kommit närmare ditt mål om en "långsiktig relation"? Vad har du tagit till dig av alla de råd och tips du fått om hur du ska komma närmare det målet? 
  • Anonym (Lillan)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-21 05:52:03 följande:
    Det har du sagt länge nu att du ska göra. Snart är vi inne på ett nytt år igen. 

Den som gör det jobbigt är du och endast du eftersom du aktivt väljer att inte våga chansa, att inte våga riskera något för att kanske vinna i relationslotteriet. Varje gång du messar med henne och inte vågar visa att du är intresserad av henne som mer än en bekant gör du ett aktivt val. 

Imorgon är det ett helt år sedan du startade tråden, på vilket sätt har du kommit närmare ditt mål om en "långsiktig relation"? Vad har du tagit till dig av alla de råd och tips du fått om hur du ska komma närmare det målet? 
    Om han hör av sig med jämna mellanrum lär hon redan veta att han är intresserad. Ju längre han väntar med att få tummen loss ju mer framstår han som feg.
    Anonym (Lillan) skrev 2024-11-21 14:42:58 följande:
    Om han hör av sig med jämna mellanrum lär hon redan veta att han är intresserad. Ju längre han väntar med att få tummen loss ju mer framstår han som feg.
    Och eftersom hon inte verkar kontakta honom aktivt när han inte messar så verkar hon mest svara av artighet mer än av kärleksintresse. 

Men eftersom TS är så vansinnigt rädd för att bli missförstådd så kommer han aldrig att få tummen ur och faktiskt säga något. 
  • anonym05swe
    Inte sagt att jag är intresserad dock och vi båda ger hjärtemojis ex på våra svar en del
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-11-21 15:57:41 följande:
    Inte sagt att jag är intresserad dock och vi båda ger hjärtemojis ex på våra svar en del
    Hjärtemoj!!!!!! Nu har du verkligen bränt det! Nu vwet hon att du är superintresserad och bara pga hennes utseende. Hur kunde du????
  • anonym05swe

Varför? 

Feg? Finns inga indikationer på att hon tror det. 

Det jobbiga är att jag haft denna känsla ett tag och för att jag gillar henne för flera anledningar. Hon är trevlig, snäll, rolig, attraktiv, intressant och otroligt spännande att prata med och vara med. Är inte direkt så som andra att jag böra söker kortsiktigt.

• Anonym (X)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-20 17:04:36 följande:
    Plats? Vilken typ av plats?
    Besöka vad för slags plats?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-23 20:44:43 följande:
    Besöka vad för slags plats?
    Beror på helt beroende på väder ex och vad som passar logistiskt
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?