• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2024-11-23 20:51:08 följande:
    Om du ska föreslå nåt för henne i december, vad blir det då? ETT exempel, ett enda!
    Om du inte är AI borde du kunna svara på det här utan att upprepa dina vanliga floskler. (Beror på helt beroende på väder ex och vad som passar logistiskt funkar alltså inte att skriva igen)
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-27 19:29:19 följande:
    Om du inte är AI borde du kunna svara på det här utan att upprepa dina vanliga floskler. (Beror på helt beroende på väder ex och vad som passar logistiskt funkar alltså inte att skriva igen)
    Skulle nog föreslå att ta en enkel promenad och sedan grilla tillsammans som exempel. Men finns såklart mkt man kan gö.
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2024-11-28 00:19:27 följande:
    Skulle nog föreslå att ta en enkel promenad och sedan grilla tillsammans som exempel. Men finns såklart mkt man kan gö.
    Men då så! Då drar du iväg ett meddelande där du föreslår skogspromenad och grillning. Du kan ta med vatten, kokekaffe och en kaffepanna, så kan ni dricka hett kaffe till grillmaten. Grilla korv, eller majskolvar, svamp eller grönsaker. Eller också preppar du färdigknådade frallor eller kanelbullar som ni kan baka på grillgallret, då blir hon imponerad av dina skills! Grilla hembakt och dricka kokekaffe till, det är next level för en grilldejt!

Kom igen nu!!!
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2024-11-28 15:49:59 följande:
    Men då så! Då drar du iväg ett meddelande där du föreslår skogspromenad och grillning. Du kan ta med vatten, kokekaffe och en kaffepanna, så kan ni dricka hett kaffe till grillmaten. Grilla korv, eller majskolvar, svamp eller grönsaker. Eller också preppar du färdigknådade frallor eller kanelbullar som ni kan baka på grillgallret, då blir hon imponerad av dina skills! Grilla hembakt och dricka kokekaffe till, det är next level för en grilldejt!

Kom igen nu!!!
    Men det går ju inte, det är ju komplicerat. Har du glömt avståndet? Det är ju inte TS fel, men det gör det ju omöjligt att träffas. Han vill ju helst inte åka så långt om det inte är säkert att de blir tillsammans. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2024-11-28 15:49:59 följande:

Kom igen nu!!!
    Hon är i militären fortsatt dock. Skulle dock gärna gjort det.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-28 16:02:11 följande:
    Visst skulle du. Men du gjorde det inte innan hon åkte in i lumpen fast du skrev att du skulle bjuda ut henne innan hon åkte in. 0ch du kommer inte att bjuda ut henne sedan heller. Du vågar ju inte fråga.
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2024-11-28 16:02:11 följande:
    Hon har väl permis vissa helger? Fråga henne om hon vill ses nästa gång hon har permis! Tycker du det blir ett för stort projekt att ordna grillning och släpa ut mat i skogen, kan du föreslå att ni åker på en julmarknad ihop.

(Hmmm, förresten, beroende på vad hon gör i lumpen kanske hon är lite less på att vara i skogen och äta utomhus. Julmarknad är bättre då!)
  • anonym05swe
    Anonym (Hur?) skrev 2024-11-27 19:23:55 följande:
    Det har gått ETT ÅR nu. Inte ett enda framsteg. i detta tempo kommer du fortfarande inte ha varit på en enda dejt eller vara i relation om ännu ett år. relation är inte något som bara kommer hokus pokus. om du inte insett det efter ett år
    Inte sagt att det sker "hokus pokus"...
  • Anonym (Hur?)
    anonym05swe skrev 2024-11-28 16:49:49 följande:
    hur sker det då? Eftersom du ännu inte insett att du behöver agera
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-11-28 16:49:49 följande:
    Men du har skrivit gång på gång att du vill att ett förhållande ska växa sig fram av sig självt, men det kommer ju aldrig någonsin hända om inte någon (du i detta fallet) kommer med någon slags initiativ. Det förstår du väl?

Du kan ju inte sitta och gömma dig bakom ditt tangentbord hela dagarna och bara hoppas att tjejen du gillar ska ta initiativ till en träff så att ni kan lära känna varandra bättre och får en chans till att se om det ens finns någon ömsesidig attraktion att tala om.

Du upprepar samma fraser hela tiden likt en AI-robot ?det är svårt?, ?jag har inte valt detta?, etc? Du måste väl ändå någonstans innerst inne förstå hur detta beteende ser ut för oss andra?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?