• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 23:46:46 följande:
    Finns folk som gör det jo. Ja? Jag vill hitta rätt från början och inte stressa in i en relation för sakens skull utan med träffa rätt person helt enkelt
    För att veta att det är rätt måste du umgås med personen. Om du kallar det dejta, vara tillsammans eller bara lära känna varandra spelar ingen roll. Ni måste umgås mycket för att veta om det är rätt.

Det finns folk som väljer att ha kk, men majoriteten av de som blir tillsammans med någon gör det med förhoppningen att det skall hålla länge.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 23:46:46 följande:
    Finns folk som gör det jo. Ja? Jag vill hitta rätt från början och inte stressa in i en relation för sakens skull utan med träffa rätt person helt enkelt
    Säg att ni träffas några gånger och du inte vill fortsätta träffa henne. Har du få dejtat långsiktigt eller kortsiktigt?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 17:36:48 följande:
    Handlar mer om att jag rädd för att det ska tolkas fel av henne som sagt. Att bli avvisad är jag tyvärr van med...
    Men sluta, du gick på mellanstadiet när en tjej dissade dig! Det är exakt sådana här kommentarer som gör att du upplevs som egen och udda, ingen annan skulle referera upplevelser från när man var 13 år som en livserfarenhet.

Jag är övertygad om att du inte vet hur man umgås överhuvudtaget, jag tror inte att du har några vänner och alla dina åsikter om hur människor fungerar har du läst på forum eller hört i omklädningsrummet. Det är därför du inte har gett några nya tankar det sista året, du fortsätter upprepa samma floskler eftersom du inte har lärt känna någon ny eller fått nya upplevelser som ändrat dig.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 17:36:48 följande:
    Handlar mer om att jag rädd för att det ska tolkas fel av henne som sagt. Att bli avvisad är jag tyvärr van med...
    Och detta är ytterligare ett tecken på att du inte fungerar som de flesta andra. Ingen som har normal social kompetens skulle resonera på det viset som du gör.
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-12-07 17:28:06 följande:
    Och detta är ytterligare ett tecken på att du inte fungerar som de flesta andra. Ingen som har normal social kompetens skulle resonera på det viset som du gör.
    Jo det gör jag. Dessutom är det också jobbigt med en potentiell avvisning också. Detta är inte enkelt. 
  • Anonym (X)

Du var 13 när du blev nobbad. TRETTON.
    Det går inte att räkna med det.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-12-07 19:21:14 följande:

Umgås du med nån utanför skolan?

Ja men ibland men inte mycket. Känner inte många i denna staden jag bor i. Gillar inte heller att gå ut på barer direkt osv.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-12-07 18:57:09 följande:
    Jo det gör jag. Dessutom är det också jobbigt med en potentiell avvisning också. Detta är inte enkelt. 
    Allt det här har du skrivit många gånger förut och fått svar på, du kommer inte få andra svar än du redan har fått för det är väldigt få som resonerar som du gör.

Vi förstår att allt du gör går ut på att du inte ska behöva riskera något, du vill att ni ska kunna umgås naturligt och växa ihop utan att behöva chansa men din situation ser inte ut så. Det kommer inte att ske!

Du umgås inte med någon, du sitter vid din dator i din låtsasvärld och hoppas att saker ska lösa sig för dig utan att du behöver riskera något (och nej, att du började skriva till henne var inte att riskera något). Går det bra tycker du?
  • Anonym (X)

Hur många personer träffar duirl och pratar djupare med dagligen så att ni skjlle KUNNA växa ihop?
    Om svaret är noll är det där du ska börja, med att umgås med folk.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?