• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-20 12:44:07 följande:
    Jättemycket men vill också göra saker som hon jag dejtar tycker är roligt.
    Som vad?
    Ge ett enda exempel på dejt som inte är promenad och prata? (Vilket är klassiska delar av dejter, inget innovativt)
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-20 12:44:07 följande:
    Jättemycket men vill också göra saker som hon jag dejtar tycker är roligt.
    Gillar ni inte samma grejer? 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-20 12:45:55 följande:
    Gillar ni inte samma grejer? 
    Jo, vissa saker vet jag men vet inte allt hon gillar direkt. 
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2024-11-20 12:45:25 följande:
    Som vad?
    Ge ett enda exempel på dejt som inte är promenad och prata? (Vilket är klassiska delar av dejter, inget innovativt)
    TS?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-20 12:52:34 följande:
    Jo, vissa saker vet jag men vet inte allt hon gillar direkt. 
    Så ge exempel på en planerad dejt med saker ni båda gillar.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-20 16:51:33 följande:
    Typ besöka någon plats tillsammans ex.
    Plats? Vilken typ av plats?
  • Anonym (X)
    Som vad?
  • Anonym (Inget på spel....)
    Då lägger man upp det som "Jag tänkte åka till plats X, skulle du vilja följa med? Det är ju alltid roligare med trevligt sällskap".

Så, nu fick du ytterligare tips på hur du kan lägga upp det och ingenting som hintar på hennes utseende. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?