• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-25 18:54:29 följande:
    Har er förening event snart? 

Är långt kvar nu och nu har vi båda saker som gör att vi båda missar nästa tyvärr. 

Jag borde nog ha bjudit in henne på något av eventen. Ogillar starkt det läget jag är i nu.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-25 18:59:26 följande:

Är långt kvar nu och nu har vi båda saker som gör att vi båda missar nästa tyvärr. 

Jag borde nog ha bjudit in henne på något av eventen. Ogillar starkt det läget jag är i nu.

När kommer du träffa henne om du hoppas göra det genom föreningen?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-25 19:21:16 följande:
    När kommer du träffa henne om du hoppas göra det genom föreningen?
    Vet inte och det är det jobbiga. Vill verkligen vara med henne om det går eller så får jag typ i värsta fall försöka träffa någon annan så länge. Vill verkligen vara i en bra relation med någon jag gillar. Söker helst inte något kortsiktigt dock.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-27 00:08:04 följande:
    Vet inte och det är det jobbiga. Vill verkligen vara med henne om det går eller så får jag typ i värsta fall försöka träffa någon annan så länge. Vill verkligen vara i en bra relation med någon jag gillar. Söker helst inte något kortsiktigt dock.
    Är du så här astråkig i alla konversationer och upprepar 8 fraser om och om igen?
    Grattis, hon är snäll och skriver lite ytligt för hon tror du är bakom.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-27 12:53:04 följande:
    Är du så här astråkig i alla konversationer och upprepar 8 fraser om och om igen?
    Grattis, hon är snäll och skriver lite ytligt för hon tror du är bakom.
    Nej jag är inte tråkig med henne och upprepar inte med henne.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-27 13:29:44 följande:
    Nej jag är inte tråkig med henne och upprepar inte med henne.
    Varför gör du det här då?
    Du har ett göng fraser du växlar mella utan att säga nåt, eller svara på nåt. Kan du svara på annorlunda sätt?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    anonym05swe skrev 2024-11-27 00:08:04 följande:
    Det där var inte lite fräckt. I värsta fall försöka träffa någon annan SÅ LÄNGE.

Hur många tjejer tror du vill vara ditt tidsfördriv eller andrahandsval? Brukar tjejer ens bli intresserade av dig? Du verkar inte vara en brudmagnet direkt.

Det spelar ingen roll hur gärna du vill vara i en långsiktig relation. Inget kommer att hända om du inte anstränger dig mer samt hittar en tjej som vill samma sak. 
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-27 13:44:27 följande:
    Det där var inte lite fräckt. I värsta fall försöka träffa någon annan SÅ LÄNGE.

Hur många tjejer tror du vill vara ditt tidsfördriv eller andrahandsval? Brukar tjejer ens bli intresserade av dig? Du verkar inte vara en brudmagnet direkt.

Det spelar ingen roll hur gärna du vill vara i en långsiktig relation. Inget kommer att hända om du inte anstränger dig mer samt hittar en tjej som vill samma sak. 
    Äsch, han slänger ut små beten för att hålla igång tråden som han vet att vi nappar på.
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-27 13:44:27 följande:

Du missuppfattade. 

Har ingen som "andrahandsval". Dock så är det ni som sagt att jag borde "ge upp" eller "söka andra" flera gånger. Har aldrig haft tjej tidigare nej. 

Jag vill som sagt göra det men inte med fel tjej.

• Anonym (Hur?)
    anonym05swe skrev 2024-11-27 16:37:41 följande:

Du missuppfattade. 

Har ingen som "andrahandsval". Dock så är det ni som sagt att jag borde "ge upp" eller "söka andra" flera gånger. Har aldrig haft tjej tidigare nej. 

Jag vill som sagt göra det men inte med fel tjej.

Det har gått ETT ÅR nu. Inte ett enda framsteg. i detta tempo kommer du fortfarande inte ha varit på en enda dejt eller vara i relation om ännu ett år. relation är inte något som bara kommer hokus pokus. om du inte insett det efter ett år
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?