• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-18 20:37:04 följande:
    Tjejen kanske har någon nedsättning 
    Nej ingen av oss har. Är inte konstigt att inte vilja ta allt för stora risker hela tiden så fort också.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 21:12:18 följande:
    Nej ingen av oss har. Är inte konstigt att inte vilja ta allt för stora risker hela tiden så fort också.
    Så fort??????
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-11-18 21:11:40 följande:
    Jag ska försöka lösa det när jag kan. 
    Vad menar du med det? Det är bara dina egna hjärnspöken du behöver lösa, du kan skriva det jag skrev till henne och hon kommer bara bli smickrad och tolka det på rätt sätt. Något annan är helt omöjligt, om hon inte har någon grav funktionsnedsättning, vilket hon verkligen inte har om jag litar på din beskrivning av henne.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 21:11:40 följande:
    Jag ska försöka lösa det när jag kan. 
    Lösa vad? Hur?
    Ge ett konkret svar.
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-11-18 21:12:18 följande:
    FORT?!?!?!
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 21:10:56 följande:
    Va? Har svarat på en massa inlägg. Försöker svara på allt
    Okej, då missförstod jag, jag har skrivit många inlägg som du inte svarat på! Men här är frågan igen, lite omskriven. Du är rädd att hon ska tolka dig som ytlig om du ger en komplimang, även om komplimangen inte handlar om utseendet. Det vore ju en mycket märklig tolkning av henne, och hur kan du då våga skriva något överhuvudtaget till henne? Hon kan ju tolka allt du skriver precis hur som helst?
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 21:16:21 följande:
    FORT?!?!?!
    Ja vi har enbart träffats typ 6-7 ggr. 
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-18 21:27:51 följande:
    Okej, då missförstod jag, jag har skrivit många inlägg som du inte svarat på! Men här är frågan igen, lite omskriven. Du är rädd att hon ska tolka dig som ytlig om du ger en komplimang, även om komplimangen inte handlar om utseendet. Det vore ju en mycket märklig tolkning av henne, och hur kan du då våga skriva något överhuvudtaget till henne? Hon kan ju tolka allt du skriver precis hur som helst?
    Jo men så som jag skrivit nu kan hon antagligen inte tolka det jättebrett. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-19 11:02:50 följande:
    Jo men så som jag skrivit nu kan hon antagligen inte tolka det jättebrett. 
    Skitytligt alltså.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-19 11:00:44 följande:
    Ja vi har enbart träffats typ 6-7 ggr. 
    Då kan du aldrig ta nästa steg för ni kommer förmodligen aldrig träffas igen.
    Även om man är engagerad i föreningar och klubbar som ungdom får man prioritera när man växer upp.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?