• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-15 21:43:35 följande:
    När?

Man måste inte höras varje dag, men ingen som menar allvar låter det gå flera veckor.

Du har skrivit många inlägg här de senaste veckorna. Ingen köper att du inte skulle haft tid att skriva till henne. Du har uppenbarligen tid att hänga här.

Inte för att det spelar så stor roll. Hon är inte intresserad. Då hade hon hört av sig till dig, inte låtit det gå flera veckor.

Har hon någonsin hört av sig till dig först? Hur vet du att hon är singel? Detta är frågor du inte har svarat på.
    Så snart jag kan. Vill skriva något mer meningsfullt och inte bara skriva för sakens skull. 

Vill skriva något meningsfullt inte bara skriva för sakens skull. 

Svårare att skriva med den man gillar (om man inte är i ett lyckligt förhållande)

Omöjligt att veta om hon är intresserad eller inte. Jag har varken anytt eller sagt att jag är intresserad heller. Man behöver inte skriva konstant för att vara intresserad. 

Ja på event och ja hon är singel. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 22:42:38 följande:
    Jag är redo att göra saker FÖR henne. 
    Som vad? En konkret sak.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 22:46:36 följande:

Du skriver själv att du skriver kort och ytligt för att hon imte ska fatta att du gillar henne, då är det väl precis att skriva för sakens skull som du gör?
  • Anonym (X)
    ja hon är singel. 
    Hur vet du det? Har du frågat? Har hon eller nån sagt det?
    Vad du tror spelar ingen roll.
  • felicityporter
    Så snart jag kan. Vill skriva något mer meningsfullt och inte bara skriva för sakens skull. 

Svårare att skriva med den man gillar (om man inte är i ett lyckligt förhållande)

Omöjligt att veta om hon är intresserad eller inte. Jag har varken anytt eller sagt att jag är intresserad heller. Man behöver inte skriva konstant för att vara intresserad. 

Ja på event och ja hon är singel. 
    Fast, om en kille som jag höll på att skriva med på t ex Messenger inte messat mig någon gång på tre veckor hade jag tolkat det som att han inte är intresserad av mig alls. Ibland har jag gillat en kille som skrivit med mig men när han slutat skriva på så länge tolkade jag det självklart som att han aldrig varit särskilt intresserad.
  • Anonym (Inget på spel....)

För att citera Lars Winnerbäck och låten Pacemakers första rader, som stämmer så in på dig vilket jag sagt hela tiden 

"Jag tror att jag är mera kär i kärleken i sig än i dig, förlåt

Men det sitter mest i skallen
    Jag tänker, grubblar, velar mer än känner, längtar, trånar och går åt
    Är jag hjärtlös och förfallen?"

Om man inte hör av sig på flera veckor för att man "inte har tid" samtidigt som man sitter på ett forum och svarar på inlägg så är man inte så förälskad som man påstår sig vara i den personen. 

Du är mer fokuserad på att ha en relation än henne, egentligen, men du är så låst vid henne att du inte kan säga något annat än att det är hon du vill ha. Alltså, jag tror att du kommer att bli så sjukt besviken om du mot alla odds skulle lyckas våga bjuda ut henne för du har målat upp en sån bisarr bild av hur det skulle vara att ha en relation med henne. 
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-15 22:58:02 följande:
    Fast, om en kille som jag höll på att skriva med på t ex Messenger inte messat mig någon gång på tre veckor hade jag tolkat det som att han inte är intresserad av mig alls. Ibland har jag gillat en kille som skrivit med mig men när han slutat skriva på så länge tolkade jag det självklart som att han aldrig varit särskilt intresserad.
    Så jag borde skriva till henne idag? Gillar henne och är såklart intresserad fortfarande. 

Detta är så krångligt och jobbigt att behöva hantera i månader. 
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-11-16 00:25:02 följande:
    Så jag borde skriva till henne idag? Gillar henne och är såklart intresserad fortfarande. 

Detta är så krångligt och jobbigt att behöva hantera i månader. 
    Absolut, ja!
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-16 00:41:59 följande:
    Absolut, ja!
    Har skickat nu iaf och skrev vidare på det vi skrev senast om
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-11-16 12:27:20 följande:
    Har skickat nu iaf och skrev vidare på det vi skrev senast om
    Jättebra! 👍
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?