• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 11:49:49 följande:
    Ska försöka bjuda ut henne efter att jag skrivit lite mer med henne. Ska skriva med henne denna vecka vet jag iaf (gått flera veckor sedan vi skrivit senast)
    Varför har du inte skrivit på så lång tid? Varför väntar du istället för att skriva nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:58:59 följande:
    Varför inte?
    Du verkade så glad i början när du flyttat, det verkade spännande, folk var trevliga. Vad hände?
    Inget särskilt har hänt skulle jag säga. Är enbart jobbigt att vara fast i samma situation månad efter månad utan att veta vad som sker sedan. Vill verkligen hitta den rätta så snart som möjligt men allt är så otroligt krångligt.
  • Anonym (Enkelt)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 20:04:29 följande:
    Inget särskilt har hänt skulle jag säga. Är enbart jobbigt att vara fast i samma situation månad efter månad utan att veta vad som sker sedan. Vill verkligen hitta den rätta så snart som möjligt men allt är så otroligt krångligt.
    Kärlek tar tid. Att tro att det ska hända på några månader är... inte särskilt realistiskt.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 18:50:12 följande:

Vet om rätt många i min ålder som jag gått i samma skola som är i stabila förhållanden. Ja, ovissheten är jobbig men så fort jag kommer in i en bra relation kommer det vara skönt att slippa den stressen. 

Kanske men av andra tjejer vet jag att man enbart ska skicka typ 1-2 gånger och sen inte skicka mer om man inte får svar liksom. 

Men vad konstigt, du har ju skrivit tidigare att folk generellt inte vill ha stadiga förhållanden utan byta partner hela tiden?
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-14 20:09:31 följande:
    Men vad konstigt, du har ju skrivit tidigare att folk generellt inte vill ha stadiga förhållanden utan byta partner hela tiden?
    Sagt att en del gör det, inte alla. Det räcker med att kolla på statistiken. 
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-14 12:20:27 följande:
    Okej, men det är ju en ganska otydlig plan, eftersom det är exakt samma plan du har haft hela tiden. "Lite mer" kan ju betyda exakt vad som helst, så vilka konkreta saker ska behöva hända innan du känner att det är okej att bjuda ut henne?

Det faktum att ni inte har skrivit på flera veckor, hur tolkar du det? Den enklaste tolkningen är ju att hon inte är intresserad. Därför vore det klokt av dig att bjuda ut henne så fort som möjligt, det leder till allra minst stress och möjlighet till feltolkning av henne. 
    Du missade att svara på dessa frågor.
  • Anonym (...)

Handlar inte om vad jag vill. Alla har inte behovet av att umgås med folk på fritiden även om de kan bete sig socialt kompetent tex på jobb/skola. Det är två olika saker.

Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:55:12 följande:
    Ja, det får du intala dig om du vill.
  • Anonym (...)
    Nej det är inte speciellt jobbigt och gör inte så mycket, du mår ju bra påstod du.
  • Anonym (X)
    Men för att träffa folk över huvud taget så måste du ut och umgås. Vad gör du mer än är i skolan/hänger på ditt rum?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-11-14 20:14:40 följande:

Handlar inte om vad jag vill. Alla har inte behovet av att umgås med folk på fritiden även om de kan bete sig socialt kompetent tex på jobb/skola. Det är två olika saker.

Jag har förstått att du tror det, du behöver inte upprepa dig.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?