Barbrastreisand skrev 2023-07-22 23:52:49 följande:
Är det receptbelagt progesteron då eller? Håller tummarna så det blir ett plus nästa gång!
Malmötjej skrev 2023-07-22 13:06:04 följande:
Hej.
Jag vet inte säkert vad som gjorde att jag plusade, men denna månaden använde vi en medicinspruta. Min man fick komma i en kopp och vi använde sprutan för att spermierna verkligen skulle komma långt in. Jag fick tips här på fl efter att ha berättat att jag var orolig för att penis inte kom hela vägen in. Det var en lite liknande känsla som vid cellprov så det kändes som att jag besprutade hela livmodertappen med kladd. Kändes lite "fullt" efteråt. Sedan gav jag mig själv en orgasm för att tappen skulle hjälpa spermierna in och sedan låg jag en halvtimme med benen i vädret. Ja, jag vet man är desperat.
Min man duschade också kallt från och med en vecka innan äl. Jag drack/dricker c-vitamin för att jag läst att det skulle höja progesteronet i lutealfasen. Ingen aning om det är sant. Men man provar ju vad som helst.
Nu har vår stress över att inte få plus gått över till rädslan över att få behålla det lilla livet. Alla symptom jag fick vid bim är borta. 5+4 idag.
Jag har faktiskt tänkt i dem banorna också! Uteslöt ni helt att mannen skulle komma i dig för att samla spermier i en kopp då? Tog du en vanlig medicinspruta, ingen kateter/slang på den?
Vilken c-vitamin tog du?:)
Varning för eventuellt TMI.
Vi körde med sprutan äl-2 och äl-1. Hade vanligt sex 3 dagar innan samt dagen efter äl. Missade själva äl-dagen.
Vi använde en sådan spruta man kan få gratis från apoteket (endast för oralt bruk, men det struntade vi i). De gångerna vi använde sprutan började vi ha sex vanligt, dels för att öppna upp (så att det skulle vli lättare för sprutan att glida in) och dels för att ge försats-spermierna en chans.
När det blev dags för utlösning kom min man i en plastmugg och jag tog direkt sprutan och sög upp allt. Jag försökte känna med fingret var tappen var och sedan riktade sprutan så nära jag kunde. Det är inte superbekvämt och blev en ganska obehaglig känsla. Lite som cellprov känns för mig. Sprutan är inte så lång och jag fick trixa lite för att få in den så långt jag kunde och ändå kunna spruta. Men ja, sedan fick jag orgasm och låg med benen upp en stund.
Har som sagt inte den blekaste aning om det hjälpte. Men desperate times...
Det resulterade hur som helst i ett plus.
En sådan här spruta och denna c-vitaminen tar jag. Från apoteket hjärtat.
Jag önskar dig/er all lycka till.