• Kawa81

BIM Juli 2023

Mololo
    Citera funka ente :/

Har ente ens tänkt i dem banorna då å få plus liksom varit det viktigaste oavsett månad.. 🥰
    Plussade i april vilket innebär bf 9/1-24, har en son sen tidigare som e född 14/2 å kan säga att det bekymrar mig mer att ha två barn som fyller år båda månaderna efter julafton/nyår 😂 som e oftast fan så dyra månader redan än att de ligger så tätt efter varann.. där lyckades jag ju verkligen å få till det för mig själv.. 🙈🤣

• Kawa81

JANBO

Om din senast mens första dag var 3/6 å vill erinra mig att du tidigare skrivit att du har en cykel på 26-28dg så torde det innebära att du då har bim runt 28-30/6.
    Med positivt ältest 20/6 å trolig äl 21-22/6 blir det en ganska kort lutealfas på bara ca 6-8dg..

• Kawa81
    Sanlin90 skrev 2023-07-07 07:32:33 följande:
    någon som vet varför nc inte sätter ut min ägglossning?
    Har du lagt in något lh-test?, det ser ut som om du hade en avvikande dipp cd14 så frågan är vad som skulle hända om du inaktiverade den dagen?.
    Visserligen ska man ju upp i minst 3 dg av förhöjd temp men i ditt fall är inte ens beräknad äl utsatt så nog är det lite märkligt men cd19 känns mest vettigt hittills iaf.. 
    Visar sig nog om en dag eller två.. 🙏
  • Kawa81
    Miahl87 skrev 2023-07-17 11:34:06 följande:

Tror jag vågar säga att jag är gravid faktiskt.. Äl+10 idag Glad

Syns svagt på mittersta testet å kanske något på nedersta.. 😍🥰
    När har du BIM?
  • Kawa81
    Miahl87 skrev 2023-07-17 12:01:25 följande:
    Jag är inte riktigt säker, då jag bara haft en "riktig" mens sedan jag slutade med p-piller. Men enligt flo-appen som utgår från en genomsnittlig cykel ska bim vara på fredag tror jag. Så jag är väl bim-4 idag om jag räknar rätt, 10 dagar efter ägglossning iallafall. Det är jag stensäker på då jag alltid får ordentliga äl-smärtor när ägget släppt Flört
    Om BIM stämmer ser det riktigt lovande ut isåfall med svagt + fyra dagar innan... 🥰
    Ta ett digitalt för å få en hum å sen testa varannan dag fram till fredag å se så att det ökar.. 🙏❤️

Vet att det kan skilja sig ifrån person till person men vill bara du ska gardera dig lite om det sen råkar visa sig vara en kemisk graviditet för de visar ofta väldigt svaga + runt bim å sen blir mensen antingen ett par dagar sen eller kommer som "vanligt" ändå.. 🙈 därav att jag undrade när BIM var..
    Ente menat å vara negativ heller men vet att flera här varit med om samma sak så även jag själv en gång å man blir så jäkla ledsen.. 
  • Kawa81

Inser när jag läser igen att jag nästan låter som en sådan jag själv ente gillar.. 🙈😂, dem där som verkar utgå ifrån att andra ente har en susning om vad dem gör å pratar till en som om det vore deras livsuppgift å upplysa.. 🤣😵?💫
    Förlåt! ❤️🙈

Fan det testet är definitivt starkare än det ursprungliga 😍, du har nog BIM tidigare än vad du tror när det är så starkt redan nu.. 💪 ett test på fredag skulle annars spränga linjerna ja hela gravtestet i sig tänker jag 😂😂

Miahl87 skrev 2023-07-17 13:28:23 följande:
    Uppskattar omtanken 😊 jag brukar alltid testa tidigt för att se så det ökar, hittills har det gjort det. Tog ett test till för en stund sen, då jag vet att graviditetstest ger bäst utslag för mig om det inte är morgonutin utan att jag håller mig några timmar och testar senare under förmiddag/eftermiddag. Ännu starkare än imorse, vilket var väntat. Men jag vet såklart att man inte kan ropa hej än riktigt, allt kan hända. 
    Ska nog ta det digitala på onsdag eller torsdag
  • Kawa81
    Barbrastreisand skrev 2023-07-22 12:35:26 följande:

Min mage värker så mensen är precis runt hörnet enligt planerat! 

MEN HÖRRNI! I ett desperat försök så vill jag ha era tips på vad som ökar chanserna till ett plus (som egentligen inte ska vara avgörande men låt mig drömma;))

Folsyra, B och D-vitamin . VAD MER? VAD GJORDE NI ANNORLUNDA NÄR NI PLUSSADE?

Jag skippade allt jag tagit förut å tog bara multivitamin kvinna samt brustablett c-vitamin varje morgon månaden innan samt innevarande månad för plusset.. tror också att det spelade roll att vi flyttade, man hade tankarna på allt annat å bara spontant samliv utan å försöka pricka in nåt vilket jag inser efteråt att det blev bara en enda gång den veckan då äl inföll å då ca 2dg innan.. 🤭
    Idag är man i v15+4 å shit va tiden gått.. 🙈
  • Kawa81
    Janbo skrev 2023-07-31 20:51:03 följande:
    Värken har lugnat sig lite nu, kommer och går. Men tror aldrig jag blödit så mycket på en och samma dag. Vi ska resa bort tre nätter nu så jag får ju definitivt annat att tänka på 😊 Funderar på att boka en tid, kanske kan se över hur allt annat ser ut också. Kan man få se äggresev/äggkvalité trots att man inte försökt så länge tro? (Men med tanke på min ålder).
    Trist att det inte gick vägen, när hade du bim?
    Det du eftersöker är en fertilitetsutredning, beroende på ålder i förhållande till hur länge man försökt avgör väntetiden. Är du över 35 år kan du ha rätt till en utredning utan å ha försökt på egen hand i minst 1 år.
Svar på tråden BIM Juli 2023