Inlägg från: pannkakssmet |Visa alla inlägg
  • pannkakssmet

BIM Juli 2023

Hej allihopa!

Jag blir lite knäpp i huvudet här, både av värmen o sen av kroppen 😅 Hittade hit igårkväll och läste igenom sidan lite, vi har försökt lite halvdant och är inne på försök 4 med första barnet. 
    Hade mens 6-8 juni och enligt NC kommer nästa mens 8 Juli.

Appen ville att jag skulle ta ett äl-test idag och det visade väldigt tydligt positivt. Kan man ha påbörjan till ägglossning 5 dagar efter mens??? 
  • pannkakssmet
    ida543 skrev 2023-06-13 14:22:04 följande:
    Hmm jag vet inte men det låter tidigt? Kanske ta ett grav test för säkerhetsskull? Är du säker på att det var mens du hade 6-8 juni (kanske var nidblödning?) ÄL kan också visa positiva när man är gravid har jag hört!
    Jag tog ett gravtest också för tänkte likadant, men det var tokblankt... Får väl testa med äl-test några dagar o se vad som händer helt enkelt men blev så förvånad ?? Tungan ute
  • pannkakssmet
    Hejvärldenhej skrev 2023-06-14 00:08:37 följande:
    Pannkaksmet hmm 5 dagar efter mens, visste inte att det gick. Har du tagit mer än ett test? Kanske ett sånt med glad gubbe?

septemberB Supersvårt det där med när man ska ta ägglossningstest när man inte vet! Jag testar själv med munkpeppar denna månaden för att förhoppningsvis korta ner min långa cykel lite (38 dagar) Och om det nu funkar så ska det ju bli mkt tidigare än var Natural Cycles tror. Tänkte börja en vecka tidigare än vanligt och hoppas 🥲
    Ellerhur!! Blir cd8 men tycker det känns så himla tidigt. Aldrig varit med om det innan. Brukar va cd 15-19 annars.
    Jag tog två st stickor och ett digitalt med glad gubbe, trodde inte mina ögon 😅 Fick lite mensvärk aktigt nu ikväll får väl se vad tempen visar närmare dagarna.

Håller tummarna för er alla Hjärta
  • pannkakssmet
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-22 19:06:57 följande:

ÄL+ 4! Lite molvärk och där började det lilla hoppet Hahah dag 4🙃🤪

Samma här och är också på äl+4! 😊 
  • pannkakssmet

Grattis till alla som fått plus! Så glad för er skull ❤️

Är själv på äl+11 och tog ett test idag då dagen startade med brutalt illamående och molvärk, dock helt blankt så tveksam till att det blir något denna gång. Brösten har varit otroligt ömma och spända/hårda denna gång efter äl så trodde det kanske kunde vara något men men. Bim på måndag..

• pannkakssmet

Malmötjej: Beklagar verkligen 💕💕

Här kom mensen ikväll redan, blev lite paff när jag torkade mig haha. Då kan man släppa alla "tänk om" tankar och slappa lite inför nästa ägglossning 👍🏼
    Förra cykeln var 31 dagar, denna blev bara 23 vilket är det kortaste jag haft sedan jag tog ut spiralen i april. Kroppen kanske inte stabiliserat sig än?

Hoppas vi inte ses i augusti tråden! ❤️

Svar på tråden BIM Juli 2023