• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-07-24 21:16:45 följande:

Ingen mens än så länge.. Har BIM idag. Håller tummarna. 🥰 

Spännande! Håller tummarna! 🥰 När har du tänkt testa?
  • Lele88

Hej alla.. jag är så förvirrad. Hoppade över till augustitråden då min mens kom tidigare den 16/7.. men den betedde sig rätt konstigt. Var väldigt sparsam och mestadels brun. En av dagarna fick jag färsk blödning då jag satte in min menskopp. Men när jag tog ut den var det knappt en tredjedel och inte längre rött. I fredags 21 tänkte jag för säkerhetsskull ta ett gravtest då jag skulle iväg på festlighet hela helgen, men efter någon minut såg jag att det inte skulle komma något sträck så slängde det och kände mig dum.. har ju precis haft mens. Men under helgen kände jag mig konstig.. och igår hade jag sådana humörsvängningar och fatta inte varför jag har pms nu direkt efter mens?? Grävde innan läggdags upp graviditetstestet från soptunnan och ser ett svagt sträck!? Hade precis kissat men tryckte ut några droppar och fick ganska snart ett svagt streck igen.. även idag ett streck tidigt på morgonen men ingen större ökning? Och digitalt säger gravid 1-2 veckor. Känns ju som missfall på gång? Men så konstigt att pluset kommer efter blödningen? Någon som varit med om liknande? 

bifogar bild på mina test här

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-07-24 23:34:06 följande:
    Spännande! Håller tummarna! 🥰 När har du tänkt testa?

Verkligen! Har knappt kunnat sova inatt för att jag hela tiden varit uppe och kollat om jag fått mensen 😂 Men den lyser fortfarande med sin frånvaro. 

Har kort lutealfas så är egentligen bara på ÄL+11 idag, så väntar nog några dagar till. Men mensen kommer ALLTID senast ÄL+10 (oftast ÄL+9) så det ser i alla fall lovande ut 🥰 

• Rödluvan93
    cutepenguin skrev 2023-07-25 07:17:14 följande:

Verkligen! Har knappt kunnat sova inatt för att jag hela tiden varit uppe och kollat om jag fått mensen 😂 Men den lyser fortfarande med sin frånvaro. 

Har kort lutealfas så är egentligen bara på ÄL+11 idag, så väntar nog några dagar till. Men mensen kommer ALLTID senast ÄL+10 (oftast ÄL+9) så det ser i alla fall lovande ut 🥰 

Spännande! Hoppas det betyder ett pluss för dig ❤️

Hur många är vi kvar som väntar på BIM? Är bara ÄL+9 så vågar inte testa riktigt än, BIM på söndag för mig 😅
  • Janbo
    Rödluvan93 skrev 2023-07-25 08:08:44 följande:

Hur många är vi kvar som väntar på BIM? Är bara ÄL+9 så vågar inte testa riktigt än, BIM på söndag för mig 😅
     Är också på äl+9 men har inte bim förrän på söndag 😆
  • Alvedon83
    Lele88 skrev 2023-07-25 06:21:34 följande:

Hej alla.. jag är så förvirrad. Hoppade över till augustitråden då min mens kom tidigare den 16/7.. men den betedde sig rätt konstigt. Var väldigt sparsam och mestadels brun. En av dagarna fick jag färsk blödning då jag satte in min menskopp. Men när jag tog ut den var det knappt en tredjedel och inte längre rött. I fredags 21 tänkte jag för säkerhetsskull ta ett gravtest då jag skulle iväg på festlighet hela helgen, men efter någon minut såg jag att det inte skulle komma något sträck så slängde det och kände mig dum.. har ju precis haft mens. Men under helgen kände jag mig konstig.. och igår hade jag sådana humörsvängningar och fatta inte varför jag har pms nu direkt efter mens?? Grävde innan läggdags upp graviditetstestet från soptunnan och ser ett svagt sträck!? Hade precis kissat men tryckte ut några droppar och fick ganska snart ett svagt streck igen.. även idag ett streck tidigt på morgonen men ingen större ökning? Och digitalt säger gravid 1-2 veckor. Känns ju som missfall på gång? Men så konstigt att pluset kommer efter blödningen? Någon som varit med om liknande? 

bifogar bild på mina test här

Vet du när du hade ägglossning? Behöver ju inte vara ett missfall, många blöder ju i början av graviditeten.
  • Sally101

Jag mådde så otroligt illa nu på morgonen och vi testade tillsammans, jag och sambon. Svagt plus på BabyPlan och min temp har varit en helt annan än i vanliga fall!

Jag har startat en BF April grupp för de som plussar hädanefter om man vill vara med GravidGlad

• GuldKvinnan
    Rödluvan93 skrev 2023-07-25 08:08:44 följande:

Jag har BIM imorgon :)
  • Lele88
    Alvedon83 - Nej jag tempar inte eller tar stickor så kan ju inte helt säkert veta.. men brukar ha en cykel på 26-28 dagar. Så lite skumt att mitt första plus kom först i fredags.. men ser ju en liten stegring från fredag tills igårkväll/imorse. Vet ju inte riktigt hur jag ska känna just nu.. vågar verkligen inte hoppas på något än.. är väl egentligen bara att vänta och se. 
Svar på tråden BIM Juli 2023