• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Mololo

Är bara på äl+8, så jag avvaktar med att testa några dagar till.. Bim på fredag, får se hur länge jag klarar av att hålla ut innan test.. men har typ bara babyplan hemma och av vad jag läst här så verkar de inte ge så tydliga utslag, speciellt inte för tidigt? 

• cutepenguin

Jag är på ÄL+9, har BIM imorgon. Men jag avvaktar nog också några dagar till (om inte mensen dyker upp imorgon). 😅

• Mololo
    cutepenguin skrev 2023-07-23 19:05:40 följande:

Jag är på ÄL+9, har BIM imorgon. Men jag avvaktar nog också några dagar till (om inte mensen dyker upp imorgon). 😅

Tar/gör du något för att förlänga din korta lutealfas ?

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-07-23 19:17:03 följande:

Tar/gör du något för att förlänga din korta lutealfas ?

Nej, har inte känt någon anledning till det. Blev gravid i maj på första försöket, men fick missfall 24 juni (så knappt en månad sen). Så verkar inte vara några problem för min del att bli gravid även om jag har kort lutealfas 😊

• GuldKvinnan

Jag har BIM på onsdag men har faktiskt slutat testa mig innan. Den här månaden känner jag ovanligt mycket runt höger äggstock och mina bröst som vanligtvis ömmar jättemycket en vecka innan BIM har lugnat ned sig och istället känns det mer på sidorna/under armarna. Återstår att se om det betyder något eller om kroppen spelar mig ännu ett spratt! 

• Barbrastreisand

Jag väntar in min mens fortfarande trots passerat BIM. Negativt test idag och jag har känner av dov mensvärk så den är nog precis runt hörnet.. Är på äl+15 och har aldrig haft längre lutealfas än äl+13. Typiskt att kroppen ska jävlas såhär när man försöker bli gravid.

• GuldKvinnan
    cutepenguin skrev 2023-07-24 21:16:45 följande:

Ingen mens än så länge.. Har BIM idag. Håller tummarna. 🥰 

Vad spännande, håller också tummarna! :) Hur känns det i kroppen, något utöver det vanliga? :)
  • cutepenguin
    GuldKvinnan skrev 2023-07-24 21:56:52 följande:
    Vad spännande, håller också tummarna! :) Hur känns det i kroppen, något utöver det vanliga? :)

Tack! 🥰

Lite lätt molvärk som kommer igår, har haft det sen ÄL. Fick även ömma bröst i samband med ÄL, brukar emellertid ha det emellan ÄL och mensen så betyder antagligen ingenting. 

Sist jag var gravid (som slutade i missfall i vecka 9) kände jag inte heller någonting speciellt innan jag plussade. Såhär i efterhand var det nog mest molvärk kring tiden jag skulle få mens, men symtom kom senare. ☺️ Håller verkligen tummarna att mensen INTE dyker upp! 

Svar på tråden BIM Juli 2023