Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM Juli 2023

Hoppar in här också, har tappat räkningen nu efter ett års försök till syskon.. Vi följs upp via en privat mottagning och har tagit olika prover samt gjort vul och allt såg bra ut. Så nästa steg blir att göra spolning efter sommaren.

Någon som gjort något annorlunda när ni plussade? Värt desperat försök att prova på allt i hopp om att få ett plus :')

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket

• Barbrastreisand

Grattis alla som plussat! Har inte alls hängt med i tråden men nu räknar man ner dagarna till bim (22/7).

Är nu på äl+7 . Har inga test hemma men gjorde en beställning nu, så blir att testa någon gång under nästa vecka! Någon mer som väntar in bim och ska testa i veckan som kommer?

• Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-07-15 07:58:41 följande:

Jag är på äl+6 så precis bakom dig🥰 ska försöka hålla mig med att testa först fredag om tempen fortfarande är hög. Inga större förhoppningar denna gången, fick bara till de en gång två dagar innan ägglossning.

Åh då synkar vi! 😍 Starkt att kunna hålla dig från att testa! Jag slutade att tempa då det bara stressade upp mig:/ Har du några känningar? 

Jag försöker att inte analysera då jag tidigare känt av diffusa symptom som såklart inte var något. Men denna cykel hade jag svag mensvärk på äl+4-5 som släppte.. och idag känner jag att det drar i magen och brösten har börjat ömma.. så man hoppas det är något! Allra sista hoppet blir spolning av äggledare efter semestern, är det stopp så blir det ivf som vi får bekosta själv..
  • Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-07-17 07:52:22 följande:

Fler som testar idag?😍 är bara äl+8 så lite tidigt här än!

Jag funderar på om jag vågar testa idag😂  Hittade ett cb ealry i gömmorna och sparade morgonurin.. Är dock bara på äl+9, men brösten spänner som bara den och ska iväg några dagar nu och ville veta om jag kunde ta lite vin med gott samvete haha! 
  • Barbrastreisand

Jag kunde inte låta bli att ta ett test, men vet inte om det gjorde saken bättre! 

De blev som en liten hinna över rutan, misstänker om det vart för mycket urin? Jag tycks ana ett supersvagt streck? Har inte så mycket erfarenhet av dessa cb early så vågar inte lita på det.. 

Dessa bilder är tagna mellan 3-10min förutom nedersta som är taget efter 15min..

Och denna nu efter 20min: 

• Barbrastreisand
    Alvedon83 skrev 2023-07-17 14:18:11 följande:
    Ett litet svagt streck verkar det finnas där😀 
    Syskonförsök skrev 2023-07-17 14:19:40 följande:

Men alltså.. något är det väl? håller tummarna!!! Köp mer test ;) kanske ett ultratidigt digitalt?

Macbookpro skrev 2023-07-17 14:31:48 följande:
    Tycker också att det ser ut som ett svagt sträck. Köp fler test :D 

Ni gör det inte lättare 😂 Jag sprang in på apoteket och köpte en massa olika.. får se om jag lyckas ta något när jag är på resande fot haha. Håll tummarna för mig ❤️ om det inte är något kan jag nog titulera mig som Queen of spökstreck! 
  • Barbrastreisand

Tog ett testa tidigt digitalt på äl+10 som var negativt. Så mitt diffusa streck igår var spök såklart.. Blir att försöka en omgång till innan spolning av äggledaren. Håller tummarna för alla er andra!🌸

• Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-07-22 07:34:02 följande:

Godmorgon! Bara en liten dipp idag men tycker helt plötsligt det känns i hela kroppen som om mensen är på ingång. tog ett test bara för att men det var negativt så nu inväntar jag mensen imorgon. Konstigt med en så spännande graf som inte verkar betyda något! Lite lurad men tack och lov trodde jag aldrig riktigt på det så inte så sänkt som en kunnat bli annars!

hur går det för alla andra? Några som testar idag?

Åh den grafen såg ju riktigt bra ut! Tråkigt att det inte dök upp något streck :/ 
  • Barbrastreisand

Min mage värker så mensen är precis runt hörnet enligt planerat! 

MEN HÖRRNI! I ett desperat försök så vill jag ha era tips på vad som ökar chanserna till ett plus (som egentligen inte ska vara avgörande men låt mig drömma;))

Folsyra, B och D-vitamin . VAD MER? VAD GJORDE NI ANNORLUNDA NÄR NI PLUSSADE?

• Barbrastreisand
    Embarazada skrev 2023-07-22 13:03:54 följande:
    Vid min förra graviditet så tog tillsatte jag extra progesteron. Det verkar dock inte fungera denna gång.

Nästa månad ska jag prova äta tabletter som ska förbättra äggkvalitèn. Kan behövas då jag är 35+.
    Är det receptbelagt progesteron då eller? Håller tummarna så det blir ett plus nästa gång!
    Malmötjej skrev 2023-07-22 13:06:04 följande:
    Hej. 
    Jag vet inte säkert vad som gjorde att jag plusade, men denna månaden använde vi en medicinspruta. Min man fick komma i en kopp och vi använde sprutan för att spermierna verkligen skulle komma långt in. Jag fick tips här på fl efter att ha berättat att jag var orolig för att penis inte kom hela vägen in. Det var en lite liknande känsla som vid cellprov så det kändes som att jag besprutade hela livmodertappen med kladd. Kändes lite "fullt" efteråt. Sedan gav jag mig själv en orgasm för att tappen skulle hjälpa spermierna in och sedan låg jag en halvtimme med benen i vädret. Ja, jag vet man är desperat. 
    Min man duschade också kallt från och med en vecka innan äl. Jag drack/dricker c-vitamin för att jag läst att det skulle höja progesteronet i lutealfasen. Ingen aning om det är sant. Men man provar ju vad som helst. 

Nu har vår stress över att inte få plus gått över till rädslan över att få behålla det lilla livet. Alla symptom jag fick vid bim är borta. 5+4 idag.

Jag har faktiskt tänkt i dem banorna också!  Uteslöt ni helt att mannen skulle komma i dig för att samla spermier i en kopp då? Tog du en vanlig medicinspruta, ingen kateter/slang på den? 
    Vilken c-vitamin tog du?:) 
  • Barbrastreisand

Jag väntar in min mens fortfarande trots passerat BIM. Negativt test idag och jag har känner av dov mensvärk så den är nog precis runt hörnet.. Är på äl+15 och har aldrig haft längre lutealfas än äl+13. Typiskt att kroppen ska jävlas såhär när man försöker bli gravid.

Svar på tråden BIM Juli 2023