• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • SeptemberB
    rosamentos skrev 2023-06-30 10:59:16 följande:

ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma. 

enligt det så är jag GRAVID?? Är chockad.
    Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh. 

Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.

Grattis!!!!! Imorgon syns det säkert på sticka med!

Jag testade idag med RFSU s vanliga sticka på 25 och fick negativt, men är bara på äl+8 så hoppet lever kvar 😁
  • Mololo

Grattis Rosamentos!!! 😁????

Själv tog jag ett vanligt test idag på äl+10 som var negativt. Kanske för tidigt, men jag känner inga symtom alls och förra gången jag var gravid så plussade jag på äl+8, så är inte så hoppfull just nu. Inväntar bim på måndag.. 

Kom dock på att jag kan jag fortsätta hänga här ändå. Eftersom jag har rätt så korta cykler så blir min nästa bim 29-30 juli ungefär. 😅

• Janbo

Grattis! Jag tror att jag är äl+10 idag och vågar inte testa mig än 😆

rosamentos skrev 2023-06-30 10:59:16 följande:

ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma. 

enligt det så är jag GRAVID?? Är chockad.
    Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh. 

Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.

• Hejvärldenhej
    Omg grattis Rosamentos 😍😍😍😍????🌸
    har aldrig varit gravid själv men kramper molvärk verkar vara väldigt vanligt Symptom
  • Rödluvan93

Grattis rosamentos! ❤️

Är själv på ÄL+12 men vågar inte riktigt testa än. Beräknad mens på söndag så tänkte i alla fall hålla mig tills dess då de redan varit allt för många besvikelser här.

Hoppas på många fler härliga pluss här i tråden! 🌼

• Bär

Så typiskt!
    Fick positivt på ägglossningstest idag och MANNEN ÄR BORTA TILLS IMORGONKVÄLL!!
    Vi hann ha sex igår innan han åkte, så jag hoppas att det kanske kanske hjälpte, vet att det kan vara så.
    Men känns ändå surt att missa på samma dag som man får positivt på ägglossningstestet 😔

• babybel95
    Bär skrev 2023-07-01 07:22:39 följande:

Så typiskt!
    Fick positivt på ägglossningstest idag och MANNEN ÄR BORTA TILLS IMORGONKVÄLL!!
    Vi hann ha sex igår innan han åkte, så jag hoppas att det kanske kanske hjälpte, vet att det kan vara så.
    Men känns ändå surt att missa på samma dag som man får positivt på ägglossningstestet 😔

Kör på imorgon, äl sker ju ändå ca 24-36h (rätta mig om jag har fel?) efter stegring på äl-test. och spermierna kan ju överleva i upp till 5 dagar 🤗
  • Lavendel94
    Alvedon83 tack för tips! Har neutral cycles men varit slarvig på att registrera mående, ska bli bättre på det för att hjälpa till i framtiden om det inte blir nått nu👍

Rosamentos, så roligt! Grattis!! 😁❤ 

Jag är på äl+8 idag, funderar på ett ultra tidigt test imorgonbitti för jag är så nyfiken!🙈 idag när jag var uppe och kissade första gången så fick jag en liten chock - en jätteflytning, ljust rosa/brun i färgen. Efter en stunds googlande så funderar jag på om det är en nidblödning. Nån som har erfarenhet? 
  • Hejvärldenhej

Åh håller tummarna för nidblödning 🙏( har ej erfarenhet själv)

haha för mig är det knaas fick mens idag 🤷?♀️ och man kan ju tro att jag skulle bli ledsen men blev typ glad haha! För det betyder att Munkpeppar kortat min cykel med 8 dagar 🎉 och missade väl därför ägglossning. Varit så dålig på att mäta.

så idag säger jag och min kille att det är vår Midsommar. 1 juli ska vi fira fertilitet och livet och inte tänka mer på mätning för en tid. Bytt till oura ring så den får mäta åt mig och så ska vi åka på roadtrip så alla möjligheter hela juli. 

Så förhoppningsvis ligger jag kvar med Bim i juli 🙏 fast 31. 🤞🤞🤞

• Hejvärldenhej
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket 
Svar på tråden BIM Juli 2023