• babybel95

BIM Juli 2023

Mensen kom som ett brev på posten idag. Så hoppar med här. BIM ca 20/7, andra barnet, andra försöket 🥲

• babybel95

Är på cd 9 och har beräknad äl på cd 15, mensen tog slut för 2 dagar sedan. Men mått så konstigt senaste dagarna  och idag fick jag sjukt vattniga flytningar, alltså såpass att jag började undra om jag inte kan hålla tätt 🙄. mitt temp beter sig märkligt också men vet ej om det går att lita på då jag vaknar många gånger per natt. 

Är det möjligt att jag kan ha äl redan? Är det värt att slösa ett äl-test tro?

• babybel95
    SeptemberB skrev 2023-06-29 07:59:58 följande:
    Jag hade testat med vanlig sticka för att se om det är någon ökning! 😊
    Har bara digitala därför lite snål på att ta ett men får göra det nu under dagen ändå för att se ☺️
  • babybel95
    SeptemberB skrev 2023-06-29 09:54:59 följande:
    Du kan inte testa "bara en gång" med digitala 😊 Det kommer alltid att bli en tom cirkel första gången du testar. Det är första från gång två och efter det som testet kan mäta om det blir någon skillnad i dina hormonnivåer jämfört med första testet.
    Fast är det verkligen så? När jag plussade förra gången tog jag bara ett och det visade positivt då. det var visserligen 2020 så kanske annat nu?
  • babybel95
    Lina95 skrev 2023-06-29 13:03:55 följande:
    Dom lila testerna får alltid en tom ring första gången man testar medan dom rosa kan ge positivt första gången man testar 🙂
    Då är jag med! Det är de rosa jag har. ☺️ Testade och var negativt men ska nu fortsätta testa varje dag ändå. 
  • babybel95
    Lina95 skrev 2023-06-29 16:30:16 följande:
    Kan jag ha missat stegringen? Testen har blivit svagare... har inte lika mycket äl känningar och har inga äl flytningar längre 
    Jag skulle tolka det som du hade stegring cd16. ☺️
  • babybel95
    Bär skrev 2023-07-01 07:22:39 följande:

Så typiskt!
    Fick positivt på ägglossningstest idag och MANNEN ÄR BORTA TILLS IMORGONKVÄLL!!
    Vi hann ha sex igår innan han åkte, så jag hoppas att det kanske kanske hjälpte, vet att det kan vara så.
    Men känns ändå surt att missa på samma dag som man får positivt på ägglossningstestet 😔

Kör på imorgon, äl sker ju ändå ca 24-36h (rätta mig om jag har fel?) efter stegring på äl-test. och spermierna kan ju överleva i upp till 5 dagar 🤗
  • babybel95

Idag (cd12) fick jag en (för mig) rejäl tempökning. Äl-testen fock fortf negativa dock nu vid 14 starkare. Ska testa igen ikväll. Känns tidigt för mig för äl redan nu då jag har en cykel på 26-28 dgr och lutealfas på ca 12 dagar. Jag hatar denna väntan på äl precis lika mycket som väntan på bim🙄 

• babybel95

Förstår ingenting 😅 tempen höjdes igår och jag hade starka äl-känningar på kvällen, tog ett digitalt äl-test och det var positivt. Idag dippar min temp? Vet inte hur mycket det påverkar men haft superkallt på rummet idag jämfört med annars & tror jag kanske sovit med öppen mun (Vilket jag iofs oftast gör). Kanske bör utesluta den tempen? Eller kan det vara en sk ?ägglossningsdipp?? Ska ta ett till äl-test vid 10 tänkte jag.
  • babybel95
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-04 15:18:01 följande:
     Babybell95 min temp brukar göra så, dipp precis innan bekräftad ÄL

summer13 och för mensen så är det lite olika men oftast har sen börjar dala neråt. Hamnar på mittstrecket för att sen helt droppa. ( mitt streck Syns inte här för har bytt från termometer till ring denna cykel)

Har använt i 9 cyklar 
    Åh tack för att du delar med dig! Mina äl-test är fortf positiva idag både fm & em så gissar på äl imorgon. Återstår att se vad tempen visar 😬
Svar på tråden BIM Juli 2023