• babybel95

BIM Juli 2023

Förstår verkligen inte, 3:e dagen nu med positiva digitala äl-test (rosa från cb). Tempen är inte att lita på idag då jag vaknat många ggr inatt, vid 3 var den låg men sedan vid 6 har den ökat, brukar tempa mellan 4:30-6:30 så vet ej vilken av tempen är att lita på så får nog utesluta. 

Kan det var så att kroppen försöker ägglossa hela tiden? Eller varför är testen fortf positiva?

• babybel95
    Syskonförsök skrev 2023-07-05 09:18:33 följande:

En ska lita på de första positiv, de kan visa positivt några dagar efter för att ägget inte släppt än men tempen är de enda som kan visa när det faktiskt släppt, men enligt clearblue själva ska en lita på att ägget brukar släppa 24-48h (eller vad de nu står) efter första glad gubbe. 

Ja nu när du säger det så är det ju så. Ska jag alltså bara logga det första positiva som positiv LH-test i NC? Vet du eller någon det?😊
  • babybel95

Äl +4 och väntan är olidlig 😩 lovat mig själv också att inte testa förrän tidigast bim. Någon mer med bim runt 17/7 som vill peppa varann att inte testa tidigare?

• babybel95
    Cykelstöld skrev 2023-07-08 07:39:56 följande:
    Jag är ÄL +3! Jag inbillade mig själv att det skulle bara enklare att vänta med barn #2 men nope 😭😂

Samma! Trodde också det skulle vara lättare med nr 2 men icke 😂 dock testade jag typ 4 dagar efter bim cykeln jag blev gravid med nr 1 då jag bara visste att jag var gravid av någon konstig anledning 😅
    Nu har jag noll magkänsla så är så svårt!!

Sanlin90 skrev 2023-07-08 08:12:24 följande:

Babybell95 jag är oxå äl+4 men jag kommer inte kunna hålla mig men ska försöka till äl+10-11 iaf haha

Förstår dig! Kommer säkert sluta med att jag också testar tidigt 😂

• babybel95
    Sanlin90 skrev 2023-07-09 17:16:57 följande:

Förlåt att jag spammar sönder er :p 
    men jag blev så jäkla varm i eftermiddag och brukar ta tempen även under dagarna och har efter äl legat runt 36,70-,80 alltid imorse och hela dagen fram till kl 16 låg jag på imorse 36,19 (andra tempar efter äl 36,59ca) men nu i eftermiddag sköt tempen upp först till 37,05 och nu 37,20 hoppas det är ett bra tecken!

vet att man inte ska ta på dagen men jag kan inte låta bli!

Jag tror tyvärr inte tempen under dagen säger något då det finns så många faktorer då som påverkar 😔
  • babybel95
    Nu har nc ändrat min äl till cd14 istället för cd13. FF satt ut den cd13 och det är nog mest troligt enligt mig. Idag äl+5/6 sköt min temp upp men det kan lika gärna varit pga varmt i sovrummet, annars ser det ut som en sån där ?trifasisk graf? (heter det så?) . Försöker inte överanalysera men man letar ändå syntom osv även om det är tidigt än😅
  • babybel95
    Malmötjej skrev 2023-07-11 06:38:08 följande:

God morgon fina ni.

Jag är i chock. Jag vet inte hur väl det syns på bilden men jag tycker att testen visar positivt. 
    Ska köpa digitala senare idag och testa igen. 

//

Absolut positivt! Stort grattis!🥰
  • babybel95
    Alvedon83 skrev 2023-07-11 17:49:08 följande:

Brukar ni få ont i bröstvårtorna vid äl? Jag brukar få ont 3-4 dagar efter men senaste två månaderna har jag haft ont när jag tror att äl varit. Så konstigt att det ändrar sig?

Jag oroar mig för att jag kanske inte ens har äl i och med att det varit så lite fertilt sekret senaste gångerna. Jag har regelbunden mens sedan några månader, delammar fortfarande och en hel del på natten tyvärr. Jag kanske måste sluta nattamma, hur nu det ska gå till då lillen inte kan tröstas på annat vis. Tror ni det är helt meningslöst att tempa när man har flera uppvak varje natt? Tänker med temp kan man ju se om man verkligen har äl eller inte.

Så roligt med plus i tråden, hoppas på många fler innan månaden är slut😊

Jag tror det beror på hur dina uppvak ser ut. Är du uppe länge när du väl vaknar? Rör dig mycket? Går upp?
    Får du 4h sammanhängande sömn under natten någon gång? Brukar det vara vid samma tidpunkt? Isåfall hade jag mätt då. Det handlar ju om att se ett mönster mer än temperaturerna i sig så så länge man är konsekvent mer hur/när man mäter så! ☺️
  • babybel95
    Alvedon83 skrev 2023-07-11 21:20:39 följande:
    Tyvärr så finns det ingen regelbundenhet i uppvaknanden, tror inte jag sover mer än fyra timmar i sträck😴 går sällan upp på natten, ammar och somnar om. Kliver oftast upp samma tid på morgonen.
    Jag hade väl testat tempa ändå, när du går upp då tänker jag. Du märker om tempen hoppar runt mycket. Men kanske kan du se ett mönster iallafall. Inte 100% tillförlitligt kanske men varför inte testa. Hoppas dock på ett plus för dig denna cykeln!
  • babybel95
    Äl+8 och bim-5 för mig idag om FF har rätt. Frestande att testa med cb testa tidigt men måste försöka hålla mig ett par dagar till. Har väl inga direkta symtom mer än sjukt trött (men det kan vara pga väder också) och kanske lite konstig känsla i tjejmagen. Försöker att inte överanalysera dock, är inställd på det värsta.😅
Svar på tråden BIM Juli 2023