• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Mololo
    Hejvärldenhej skrev 2023-06-29 10:10:15 följande:
    annan topic: min bästis plussade igår! Är så otroligt lycklig❤️✨💕 vill inget hellre än att få krama ett litet barn som är hennes! men också lite ledsen. Vi har försökt mer ?precist? längre än dem och för dem ?så bara gick det? efter typ 3 mån. nån som känner igen sig? Så dubbelsidigt 
    Potatisbulle skrev 2023-06-29 12:36:21 följande:
    Hejvärldenhej

Jag känner igen mig såååå mycket. En av mina bästa kompisar fick barn i maj. Jag har varit med och ordnat med babyshower, hälsat på massa gånger, köpt presenter och blev nyss inbjuden på dop i höst. Är så glad för deras skull såklart samtidigt som det är dubbla känslor hela tiden. När jag är där känner jag mig hela tiden lite avundsjuk och känner mig hemsk för de känslorna. De lyckades dessutom på första försöket. Jag har tänkt hela tiden typ att ?när det blir babyshower kommer jag också bli gravid, när barnet kommer så är jag också gravid? osv. Men så blev det inte. Nu är en annan av mina bästa kompisar gravid och beräknad i oktober. Hoppas så att vi ska ha lyckats innan dess, men vet att det inte alls är säkert. 

Jag känner liknande. Har ju ett barn sedan tidigare, och känner nu också stressen att det barnet kommer hinna bli så stort innan hen blir storasyskon. Hade inte önskat så stor ålderskillnad? Fler av mina vänner fick sitt första barn år senare än mig, men det är många nu som har hunnit skaffa barn nummer 2. Och vi kämpar på och väntar på vårt plus fortfarande?

• Syskonförsök

Hej tjejer! Tänkte egentligen ta en paus från familjeliv en stund men märker att jag ändå tittar in och läser hela tiden❤️ fick tack vare denna tråd info om ett nytt kosttillskott jag beställde tidigare idag (minns inte längre namnet men var något för att främja ägglossning som ofta de med pcos kan få rekommenderat), hoppas de hjälper mig med mina långa och oregelbundna cykler.
    hjälper det kanske jag får bim i juli men annars bör de bli första veckan i augusti för mig. 

men mololo - jag känner också igen mig i det du skriver. Vi har egentligen haft oskyddat sex sedan lillan kom januari 2021 men började först försöka aktivt med ägglossningstest dryga året sedan. Tre månader fick vi ett plus som varade en vecka och några kemiska graviditeter men det verkar ta vääääldigt lång tid att få det där efterlängtade syskonet. Vår dotter kommer hinna fylla tre innan vi fått barn ens om vi blir gravida nästa gång och jag hade aldrig tänkt hon skulle bli mer än två? det blir säkert bra när de väl händer men det är extremt drygt att vänta och undra om en ens kan och kommer få ett barn till. allt medan lillan blir större och större. 💔

Hoppas det händer för oss alla nästa gång.❤️

Mololo skrev 2023-06-29 17:32:59 följande:
    Potatisbulle skrev 2023-06-29 12:36:21 följande:
    Hejvärldenhej

Jag känner igen mig såååå mycket. En av mina bästa kompisar fick barn i maj. Jag har varit med och ordnat med babyshower, hälsat på massa gånger, köpt presenter och blev nyss inbjuden på dop i höst. Är så glad för deras skull såklart samtidigt som det är dubbla känslor hela tiden. När jag är där känner jag mig hela tiden lite avundsjuk och känner mig hemsk för de känslorna. De lyckades dessutom på första försöket. Jag har tänkt hela tiden typ att ?när det blir babyshower kommer jag också bli gravid, när barnet kommer så är jag också gravid? osv. Men så blev det inte. Nu är en annan av mina bästa kompisar gravid och beräknad i oktober. Hoppas så att vi ska ha lyckats innan dess, men vet att det inte alls är säkert. 

Jag känner liknande. Har ju ett barn sedan tidigare, och känner nu också stressen att det barnet kommer hinna bli så stort innan hen blir storasyskon. Hade inte önskat så stor ålderskillnad? Fler av mina vänner fick sitt första barn år senare än mig, men det är många nu som har hunnit skaffa barn nummer 2. Och vi kämpar på och väntar på vårt plus fortfarande?

• Janbo

Jag hoppar också gärna in här!
    Appen säger att BIM infaller 1/7 men enligt min beräkning och ÄL-positivt så tror jag på 5/7.
    Andra försöket och första barnet, är 34 år 😌 Tog ett vanligt RFSL-test igår (negativt). Jag har haft ömma bröstvårtor från och till, ökade vattniga flytningar och oerhört dålig i magen..

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket

• Lina95

Troligtvis äl idag, äggviteflytning med liten sträng med blod i, samt så är äl testen svagare idag.. Men nu kommer den eviga väntan till BIM.. 🤪

• Lavendel94

Jag är så nervös, pirrig och dagarna till bim går sååå långsamt! 
    Symptom och mående, jag funderar mycket på om jag har symptom eller om jag bara inbillar mig, eller typ överanalyserar iallafall.. jag har ömma bröstvårtor, varit konstig i magen, extremt trött och känslig de senaste dagarna... Vad har ni för erfarenheter? Är inbillning vanligt för att man så himla gärna vill? 

• Alvedon83
    Lavendel94 skrev 2023-06-29 22:58:57 följande:

Jag är så nervös, pirrig och dagarna till bim går sååå långsamt! 
    Symptom och mående, jag funderar mycket på om jag har symptom eller om jag bara inbillar mig, eller typ överanalyserar iallafall.. jag har ömma bröstvårtor, varit konstig i magen, extremt trött och känslig de senaste dagarna... Vad har ni för erfarenheter? Är inbillning vanligt för att man så himla gärna vill? 

Jag har börjat fylla i symptom i min mensapp så kan jag lätt jämföra om det är pms eller inte. Lätt att inbilla sig symptom annars😊 
  • rosamentos

ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma. 

enligt det så är jag GRAVID?? Är chockad.
    Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh. 

Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.

• Alvedon83
    rosamentos skrev 2023-06-30 10:59:16 följande:

ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma. 

Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh. 

Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.

Grattis🤩
  • Syskonförsök

Grattis!

och försök vara lugn, de är väldigt vanligt att en känner i ?äggstockarna? men de är oftast ligament livmodern sitter fast i som gör ont när livmodern växer. Jag hade samma med dottern väldigt länge in i graviditeten men allt såg rätt ut i ultraljud vecka 12🥰

rosamentos skrev 2023-06-30 10:59:16 följande:

Svar på tråden BIM Juli 2023