• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • hl123

Hejvärldenhej går ej att citera, men du har din LH-peak innan ägglossningen och efter att du testat positivt har du ägglossning inom 12-36h. Det innebär att du kommer (mest troligt) ha negativt test även dagen du har ägglossning. LH-nivåerna går snabbt ner igen. Peaken är oftast kort och lätt att missa. Bifogar en bild på mina senaste cykler (ÄL dag 16)
  • fjarilsblomma3

Hoppas in här jag med :) Min cykel varierar på 27-35 så inte helt lätt att veta när jag har äl. Jag använder inga äl tester utan försöker gå på lite känsla och sug? får se om det funkar för oss :) Detta är andra månaden oskyddat, Spännande :)

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket

• babybel95

Är på cd 9 och har beräknad äl på cd 15, mensen tog slut för 2 dagar sedan. Men mått så konstigt senaste dagarna  och idag fick jag sjukt vattniga flytningar, alltså såpass att jag började undra om jag inte kan hålla tätt 🙄. mitt temp beter sig märkligt också men vet ej om det går att lita på då jag vaknar många gånger per natt. 

Är det möjligt att jag kan ha äl redan? Är det värt att slösa ett äl-test tro?

• SeptemberB
    babybel95 skrev 2023-06-29 00:20:06 följande:

Är på cd 9 och har beräknad äl på cd 15, mensen tog slut för 2 dagar sedan. Men mått så konstigt senaste dagarna  och idag fick jag sjukt vattniga flytningar, alltså såpass att jag började undra om jag inte kan hålla tätt 🙄. mitt temp beter sig märkligt också men vet ej om det går att lita på då jag vaknar många gånger per natt. 

Är det möjligt att jag kan ha äl redan? Är det värt att slösa ett äl-test tro?

Jag hade testat med vanlig sticka för att se om det är någon ökning! 😊
  • SeptemberB

Äl+7 idag och har känt en massa ilningar och dragningar vid livmodern igår ! Hoppas det är ägget som fäste och att det var det jag kände! Tror jag ska börja testa imorgon på äl+8, men är medveten om att det är väldigt tidigt 😊

Hur går det får er andra?

• babybel95
    SeptemberB skrev 2023-06-29 07:59:58 följande:
    Jag hade testat med vanlig sticka för att se om det är någon ökning! 😊
    Har bara digitala därför lite snål på att ta ett men får göra det nu under dagen ändå för att se ☺️
  • rosamentos
    SeptemberB, kände också massa konstigt igår (äl+8 för mig)! Kändes ungefär som ägglossningssmärta men inte lika specifikt vid en äggstock och är liksom upplåst?? Överlag är min mage väldigt konstig och har vart sedan helgen, springer på toa (för nr2) heeela tiden vissa dagar och andra inte alls...idag är jag supergasig. Försöker att inte läsa in för mycket i det men är ju svååårt.

äl+9 idag, vet inte om jag vågar ta ett test imorgon bitti, är rädd för besvikelse. BIM är inte förrän på onsdag.
  • rosamentos
    hl123 skrev 2023-06-27 20:36:41 följande:
    Hejvärldenhej går ej att citera, men du har din LH-peak innan ägglossningen och efter att du testat positivt har du ägglossning inom 12-36h. Det innebär att du kommer (mest troligt) ha negativt test även dagen du har ägglossning. LH-nivåerna går snabbt ner igen. Peaken är oftast kort och lätt att missa. Bifogar en bild på mina senaste cykler (ÄL dag 16)
    Vad är detta för smidig app du har screenshot på?
  • SeptemberB
    babybel95 skrev 2023-06-29 09:28:54 följande:
    Har bara digitala därför lite snål på att ta ett men får göra det nu under dagen ändå för att se ☺️
    Du kan inte testa "bara en gång" med digitala 😊 Det kommer alltid att bli en tom cirkel första gången du testar. Det är första från gång två och efter det som testet kan mäta om det blir någon skillnad i dina hormonnivåer jämfört med första testet.
  • Hejvärldenhej
    Rosamentos tack för inout ❤️ hoppas på att jag missade!!

jag använder Natural Cycles. Man har koll på sin cykel genom att mäta sin basal-temperatur med termomete varje dag. Då kan ägglossning bekräftas när man ser att tempen ökat efter :) skriv om du är sugen. Tror jag borde ha nån ?rekommendera länk?

annan topic: min bästis plussade igår! Är så otroligt lycklig❤️✨💕 vill inget hellre än att få krama ett litet barn som är hennes! men också lite ledsen. Vi har försökt mer ?precist? längre än dem och för dem ?så bara gick det? efter typ 3 mån. nån som känner igen sig? Så dubbelsidigt 
Svar på tråden BIM Juli 2023