• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • SeptemberB

Mololo: Första graviditeten testade jag på äl+12 eftersom jag misstänkte att jag var gravid och hade symptom (inte planerat så blev att jag bara testade). Det blev missfall. Med första barnet testade jag på äl+14. Testade inte tidigare för jag blev så ledsen när det var negativt tidigare månader.

Den här graviditeten mår jag inte dåligt efter missfall, har massor av graviditetstest som kan fått och tycker det är intressant och roligt att testa så nu kommer jag nog börja testa mellan äl+8-10. Hade aldrig testat före äl+8 och även det känns alldeles för tidigt , men tänker att så länge man inte blir för nedslagen av negativa test så är det okej 😊

Har BIM på äl+16 och så länge orkar jag inte vänta. Tyst

• Lina98
    Lina95 skrev 2023-06-25 17:18:42 följande:

Konstig fråga kanske, men ni som har koll på äl-sekret, det går ju inte att ha koll på det om man har samlag, för då är det svårt att se skillnad på sekret och sperman? 😂

Haha jag har haft exakt samma tanke och problem😂
  • Lavendel94

Lägger till mig på listan!
    Vi har precis börjat försöka och trots att min fästman är helt fantastisk, så inser jag att jag behöver mer för att känna mig mindre vilsen i detta äventyr.. 🙈 då vi vill hålla det hemligt för nära och kära. Så tack allihopa för att dessa forum finns, jag önskar er alla lycka till!😘

Tydlig ägglossning strax innan midsommar, (test, flytningar och temp) så nu är det bara att vänta... 

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.

• Alvedon83
    Mololo skrev 2023-06-25 16:45:40 följande:

Hur tidigt vågar ni ta grav.test sen då när det närmar sig? väntar ni till bim, eller tar ni innan? Hur många dagar efter äl?

Jag brukar börja testa en vecka innan bim, kan inte låta bli😅 
  • Potatisbulle

Är det någon mer här inne som tar rosenrot? Jag har gjort det  ett par månader nu för att se om det kan ge kroppen en knuff i rätt riktning. Men nu till ?problemet?, man ska ju bara ta det mellan mens och ÄL. Jag har en oregelbunden cykel och det verkar ta några försök för ägget att släppa. Nu är jag rätt säker på att ÄL skett senaste dygnet (hade i princip positiva äl-test både igår och idag, äl-sekret, känningar i magen och så en temphöjning idag). Så frågan är om jag ska sluta nu eller när jag får ÄL bekräftad i appen? Hur gör ni andra? Vill ju inte riskera något åt andra hållet men förra månaden slutade jag så fort jag trodde jag hade ÄL vilket visade sig vara 10 dagar för tidigt.

• Potatisbulle

Lina95, skönt att det är fler som har samma problem. Blir förvirrad varje gång. Vet att jag läste någonstans att det ena löste upp sig i vattnet i toastolen och det andra inte, men minns inte vilket som var vilket 😂

• Hejvärldenhej

Jag sitter och funderar på samma sak fast för Munkpeppar Potatisbulle! Vet inte hur precist man måste tajma 🤔 tror att jag kommer skippa i morgon om jag ser att min temp gått uppåt, för att va på den säkra sidan. 

Har rosenrot hjälpt något? Jag hoppade på att korta min cykel med Munkpeppar men det hjälpte inte. Men började några dagar in på cykel. kanske är det viktigt att köra hela.

• Mololo
    SeptemberB skrev 2023-06-25 17:35:01 följande:

Har BIM på äl+16 och så länge orkar jag inte vänta. Tyst

Alvedon83 skrev 2023-06-25 19:40:25 följande:
    Jag brukar börja testa en vecka innan bim, kan inte låta bli😅 

Ja det beror väl kanske också på hur länge man har mellan äl och bim. Jag har bim på äl+13, känns som att om jag testar mycket tidigare än så, så är det ju inte säkert det visar rätt heller. Men är jobbigt att vänta in dagarna.. 🥹
Svar på tråden BIM Juli 2023