BIM Juli 2023
Testade negativt imorse på äl+11 så tror jag får satsa på juli! 😊
9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
Testade negativt imorse på äl+11 så tror jag får satsa på juli! 😊
Jag är lite nyfiken på vad ni andra gör för att öka chanserna (om ni gör något?). Själv så äter jag rosenrot och b-vitaminer, har i princip slutat med kaffe och alkohol, tempar varje morgon och använder ÄL-tester. I övrigt försöker jag ta hand om mig, äta bra och sova bra, jag är före detta elitidrottare så jag tränar väldigt mycket men ska försöka dra ner även på träningen i sommar och se om kanske det kan ge effekt. Jag har köpt bidrottninggelé men har inte vågat testa den än.
Någon som vill dela med sig? 😊❤️
Tack för att du delar med dig! C-vitamin och omega 3 kanske jag också skulle börja med, om det ökar chansen!
Håller med om att det är svårt. Speciellt när man inte vet hur länge man behöver ?anpassa livet?. Jag har tränat 10-12 pass i veckan för ett par år sedan. Nu är jag nere på 6-7, oftast lågintensiva. Vill inte dra ner mer om jag inte behöver men det är ju så svårt att veta vad som är lagom. Om det ens finns något lagom.
Idag verkar mensen ha tagit slut efter bara 2 dagar mens? Brukar alltid ha 4-5 dagar annars. Senaste cykeln var jättekonstig jämfört med annars. Blir så trött för precis såhär var det med första barnet. Hade cykel som en klocka på 28 dagar. När vi började försöka så fick jag mycket mindre mens och den blev mellan 26-31 dagar. Verkar ha blivit samma nu, bara av att vi börjar försöka få barn?? Vet inte riktigt när jag ska börja testa med ägglossningstest nu. Brukar ha ägglossning dag 12-14 i cykeln, men även det kan ju ha ändrats nu.
Ägglossning idag och lyckades få till det igår kväll!
Hur ofta ligger ni i samband med ägglossningen? Vi arbetar olika tider (skift) och har barn sedan tidigare vilket gör att möjligheterna att lyckas få till det på bra dagar är svårt. Funderar på om man ska försöka få till det idag också. Mannen berättade att han inte haft utlösning sedan sist vi låg och det var 8-9 dagar sedan. Finns det risk att spermierna har skadat sig då? Läst att mannen ska försöka få utlösning minst var femte dag , annars blir spermiekvaliten sämre så av den anledningen borde vi kanske försöka idag med.
Till skillnad från er andra verkar det som så tycker jag väntan mellan mens och ägglossning är värst eftersom vi har så svårt att få till det på rätt dagar. Så när vi väl gör det blir väntan mellan ägglossning och bim lättare eftersom jag då vet att vi gjort vad vi har kunnat 😊 Innan dess är det en osäkerhet på om vi ens ska lyckas få till det på rätt dagar!
Mololo: Första graviditeten testade jag på äl+12 eftersom jag misstänkte att jag var gravid och hade symptom (inte planerat så blev att jag bara testade). Det blev missfall. Med första barnet testade jag på äl+14. Testade inte tidigare för jag blev så ledsen när det var negativt tidigare månader.
Den här graviditeten mår jag inte dåligt efter missfall, har massor av graviditetstest som kan fått och tycker det är intressant och roligt att testa så nu kommer jag nog börja testa mellan äl+8-10. Hade aldrig testat före äl+8 och även det känns alldeles för tidigt , men tänker att så länge man inte blir för nedslagen av negativa test så är det okej 😊
Har BIM på äl+16 och så länge orkar jag inte vänta.
Är på cd 9 och har beräknad äl på cd 15, mensen tog slut för 2 dagar sedan. Men mått så konstigt senaste dagarna och idag fick jag sjukt vattniga flytningar, alltså såpass att jag började undra om jag inte kan hålla tätt 🙄. mitt temp beter sig märkligt också men vet ej om det går att lita på då jag vaknar många gånger per natt.
Är det möjligt att jag kan ha äl redan? Är det värt att slösa ett äl-test tro?
Äl+7 idag och har känt en massa ilningar och dragningar vid livmodern igår ! Hoppas det är ägget som fäste och att det var det jag kände! Tror jag ska börja testa imorgon på äl+8, men är medveten om att det är väldigt tidigt 😊
Hur går det får er andra?
ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma.
enligt det så är jag GRAVID?? Är chockad.
Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh.
Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.
Testade imorse (äl+10) med vanlig RFSU-sticka som visade negativt så tror det är kört för denna gången!
Känns lite deppigt även om vi bara gjort tre (två riktiga, första missade vi ägglossning) försök. Första barnet blev till på fjärde försöket så förhoppningsvis kanske det sker mirakel under semestern 😊
Jag har läst på en del engelska sidor (där de hänvisar till forskning). Ni får be om ursäkt att jag inte skriver källorna, men det går säkert hitta genom googlande. Det var inga obskyra källor utan studier som har gjorts på gravida kvinnor (När jag sitter vid datorn ska jag se om jag hittar källorna igen.).
Men där står det i alla fall att 85% av alla ägg fastnar i livmodern 8-10 dpo (dpo= day post ovulation). Ägg som fastnar efter 10dpo har en mycket högre missfallsrisk. 9 dpo har t.e.x. 13 % risk för tidigt (före vecka 6) missfall, 10 dpo 23% risk. 11 dpo över 50% risk, 12 dpo över 80% risk. Hittade ingen info på 6-8 dpo. De flesta ägg fäster på dpo 9.
Därefter tar det 1-2 dagar innan hcg kan uppfattas av ett känsligt test. Att ha så lite som 13-15 hcg på 10 dpo är helt normalt.
Om då ett ägg har fastnat på 10 dpo är det 5% chans att det syns på ett känsligt test samma dag.
På de svenska sidorna står det ju att ägget fäster 6-8 dagar efter ägglossning men det är MÅNGA studier jag hittat som skriver att dag 9 är den absolut vanligaste dagen att ägget fäster?
(Vet att man vill ha källor när det gäller sånt här, men råkade stänga alla fönster på telefonen och nu har jag inte tid att söka upp dem. Ska se om jag hittar dem igen, men tycker ni detta är intressant så hittar säkert om ni googlar och annars kan ni bara hoppa inlägget 😊)
Har börjat få spottings som alltid någon dag innan mens och tog ett test idag på äl+14 som var negativt! Bättre lycka nästa gång! Hoppas på många plus i den här tråden och att nästa månad blir min plusmånad :)