BIM Juli 2023
Ny BIM-lista.
1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
Ny BIM-lista.
Min temp gör konstiga saker! Men har sovit väldigt lite i helgen och kanske liite lite snuvig. Tror ni det kan va faller. Tog ett digitalt ÄL för att va säkert på att inte missa 🥚 det var helt negativt
Hej, hej, hoppar in här i juli-tråden. Bim kring 12 juli.
Närmar mig 40 (hur nu det gick till..) och längtar efter första barnet. Har önskat barn i många, många år, men livet har styrt mig på en del villovägar när det gäller just det.. Nu har dock jag och min fina sambo börjat försöka aktivt och kommer troligen bli IVF mot hösten om det inte vill sig innan dess. Det är ju dessvärre så att tiden börjar sina, hur ung man än känner sig :)
Har varit utan preventivmedel i två år, men tillfällen att försöka har inte funnits lika länge, då vi haft en period av distansförhållande. Så glad att den tiden är förbi!
Brukar ha 26-32 dagars cykler och mensen brukar hålla i sig 5 dagar +\- 1 dag.
Hade en sådan känsla innan senaste mensen kom, att undran om man kunde vara gravid ändå. Så på cykeldag 31 testade jag, men dag 32 kom såklart den nedrans mensen :/
Senaste mensen var också riktigt kort, bara 2 dagar. Såg att annan här i tråden haft samma avvikelse och man blir ju som fundersam. Men i detta fallet är det nog bara så att just detta mensflöde blev kort, för det var rött och ändå inte så lite heller, så tror inte på nidblödning.
Tycker mig ha en massa symptom mest hela tiden, troligen för att jag önskar så mycket. Så blir att hålla på testen tills jag passerar den 32:a dagen?
Håller tummarna för oss alla <3 och tyckte jag såg någon som plussat här också, grattis!!
Jag och mannen har bestämt oss för att försöka få en #2... Första är född början på 2021 och så roligt att vara tillbaka här. Mina cykler är lite mindre förutsägbara sedan första barnet men tror mensen kommer vilken dag som, så nästa är väl mitten på juli. Beställt test och allt idag
Hej!
lägger in mig i Bim listan. Vi har en dotter född april 2021 och nu vill vi gärna försöka skaffa ett syskon 🥰
vi testade lite i början på året men sen pausade vi mars- nu. Så nu kör vi igång igen med schemaligg haha.
håller tummarna för alla ????🏻
2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
3/7 - Mololo, andra barnet
4/7 - Foodie, första barnet
5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker
9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket
11/7 Lina95 första barnet, 11e försöket
11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
14/7 - Lulu1987, första barnet
16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket.
Ägglossning idag och lyckades få till det igår kväll!
Hur ofta ligger ni i samband med ägglossningen? Vi arbetar olika tider (skift) och har barn sedan tidigare vilket gör att möjligheterna att lyckas få till det på bra dagar är svårt. Funderar på om man ska försöka få till det idag också. Mannen berättade att han inte haft utlösning sedan sist vi låg och det var 8-9 dagar sedan. Finns det risk att spermierna har skadat sig då? Läst att mannen ska försöka få utlösning minst var femte dag , annars blir spermiekvaliten sämre så av den anledningen borde vi kanske försöka idag med.
Till skillnad från er andra verkar det som så tycker jag väntan mellan mens och ägglossning är värst eftersom vi har så svårt att få till det på rätt dagar. Så när vi väl gör det blir väntan mellan ägglossning och bim lättare eftersom jag då vet att vi gjort vad vi har kunnat 😊 Innan dess är det en osäkerhet på om vi ens ska lyckas få till det på rätt dagar!
Mensen är över för denna gång så nu är det bara att invänta ägglossning!
Har köpt digitala test denna månad så jag verkligen inte missar ägglossningen. Har tidigare fått ägglossning på CD14, men jag hoppas det sker 1 dag tidigare denna gång för min man åker bort på den dagen och är borta i 2 dagar. Så dålig timing!!
Mensen kom som ett brev på posten idag. Så hoppar med här. BIM ca 20/7, andra barnet, andra försöket 🥲
Jag håller med dig SeptemberB om att väntan mellan mens och ÄL är värst! Speciellt eftersom jag är ganska oregelbunden och har rätt långa cykler. Så den väntan är 20+ dagar till skillnad från den andra perioden som ju är betydligt kortare. Har det även rätt jobbigt vid mens så när den väl kommer så blir det fullt sjå med att ?överleva?, och så vips är det dags för den låååånga väntan på ÄL igen. Brukar försöka ligga ungefär varannan-var tredje dag mellan mens och bekräftad ÄL. Borde ju räcka, tycker man läser så mycket olika, vill inte att det ska bli ett tvång heller.
Inväntar ÄL här just nu. Tempen droppade rejält igår och idag, nere på 35,94 idag. FF har satt ut preliminärt på lördag-måndag. Har dock haft en del känningar igår och idag. Men ÄL testen är väldigt svaga fortfarande. Så det är väl bara vänta och se vad som händer. Är osäker hur mycket man vågar lita på testen. Känns som det kan vara lätt att missa?
Hoppar in här också, har tappat räkningen nu efter ett års försök till syskon.. Vi följs upp via en privat mottagning och har tagit olika prover samt gjort vul och allt såg bra ut. Så nästa steg blir att göra spolning efter sommaren.
Någon som gjort något annorlunda när ni plussade? Värt desperat försök att prova på allt i hopp om att få ett plus :')
21/7 Barbrastreisand
22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
Hej tjejer, hoppar också in här. Hoppas på många fina sommarplus i tråden nu
9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
21/7 Barbrastreisand
22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket