• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Potatisbulle

Min temp dippade ordentligt imorse och det kändes i hela kroppen som att mensen skulle komma när som helst, har lugnat sig lite nu. Är dock bara på ÄL+5. Så antingen hade jag ÄL tidigare än jag trodde eller så fäste ägget nu? Har tyvärr hamnat i någon negativ tankespiral och känner mig helt säker på att vi inte kommer att lyckas nu heller så tror mer på det första. Men får väl se hur det utvecklar sig helt enkelt. Ska inte testa före BIM vilket är på torsdag. Så det blir en lång väntan dit 😅

• rosamentos

Tack för alla grattis! Hjärta Inget syns på vanlig sticka än, kanske lite lite lite spökstreck men jag hoppas vi ses i en BF mars tråd så småningom! Lycka till alla, juli känns som en fertil månad!

• Mololo
    rosamentos skrev 2023-07-01 15:03:06 följande:

Tack för alla grattis!  // Hjärta Inget syns på vanlig sticka än, kanske lite lite lite spökstreck men jag hoppas vi ses i en BF mars tråd så småningom! Lycka till alla, juli känns som en fertil månad!

har du haft några mer symtom? 
    Kanske håller hoppet uppe då, mitt test på äl+10 idag var ju negativt men det var också ett sånt med känslighet på 25.. har inga testa tidigt hemma. 

• rosamentos
    Mololo skrev 2023-07-01 15:28:43 följande:

har du haft några mer symtom? 
    Kanske håller hoppet uppe då, mitt test på äl+10 idag var ju negativt men det var också ett sånt med känslighet på 25.. har inga testa tidigt hemma. 

Jag har molvärk, väldigt trött (sover ca 12 timmar dygnet senaste dagarna) vilket dock skulle kunna vara normalt för mig den här årstiden pga pollen. Jag mår lite illa, är lite yr till och från. Sen har jag dålig aptit men inget extremt men jag reagerar på det då PMS brukar göra mig hungrig och väldigt melankolisk (vilket jag inte är nu!)

Jag känner ändå att jag tvivlar när jag fått negativt på stickorna men som sagt det visar sig väl vartefter. Men det var ju väldigt skönt att ha fått ett digitalt svar, svårt att förneka ett "Gravid" svart på vitt. Ska forsätta testa har ett 10 pack stickor, borde ju dyka upp snart.
  • Rooiboste
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket 
  • Rooiboste

Hej allesammans, 

kom precis på hur fint det var att samtala här på familjeliv när man försökte med första barnet 🥰. Därför hoppar jag nu in i tråden. Andra försöket för ett andra barn. 

• Rödluvan93

Givetvis var det kört denna månad med. Blir inte ens förvånad längre. Livet är så orättvist! 💔 till hösten blir de nog IVF, orkar inte mer efter snart 2 år. Tillskott hit o dit, ändra på det ena o det andra. Lever ett friskt o hälsosamt liv men har denna förbannelse över mig. Är så less..

Lycka till alla andra!! Hoppas ni får era efterlängtade pluss! ❤️

• Mololo
    Rödluvan93 skrev 2023-07-01 21:17:09 följande:

Givetvis var det kört denna månad med. Blir inte ens förvånad längre. Livet är så orättvist! 💔 till hösten blir de nog IVF, orkar inte mer efter snart 2 år. Tillskott hit o dit, ändra på det ena o det andra. Lever ett friskt o hälsosamt liv men har denna förbannelse över mig. Är så less..

Lycka till alla andra!! Hoppas ni får era efterlängtade pluss! ❤️

Åh jag lider med dig! Skickar kramar! ❤️❤️ grät en skvätt idag själv också över denna längtan, stress och så lite semesterångest på det.. Förhoppningsvis blir det snart vår tur.
  • MiniRodini

Asså jag förstår inte? Jag har haft positiva ÄL test flera dagar i rad, så tog ett gravtest från RFSU igår som visade positivt. Fattade ingenting, så tog ett digitalt idag som visar Gravid 2-3 veckor? 

Men när hände det liksom? Min senaste mens var 13/6, så jag får verkligen inte ihop det? Har ju BIM 9/7, så det är ju på tok för tidigt att plussa. Kan det vara rester av ett missfall fast jag hade som vanlig mens?
    Så konstigt och glad vågar jag inte va när jag verkligen inte får ihop det i huvudet? Kan heller inte påstå att jag har några direkta gravsymtom, ev illamående men det kom i samband med att jag plussa igår så tänker att det kanske är psykologisk? Hmm. 

Någon som varit med om liknande? Antar att jag får följa stegring på gravtest eller ta ett nytt digitalt om några dagar och se om det ökar?

Är så förvirrad! Kram Hjärta

• Alvedon83
    MiniRodini skrev 2023-07-02 08:30:02 följande:

Asså jag förstår inte? Jag har haft positiva ÄL test flera dagar i rad, så tog ett gravtest från RFSU igår som visade positivt. Fattade ingenting, så tog ett digitalt idag som visar Gravid 2-3 veckor? 

Men när hände det liksom? Min senaste mens var 13/6, så jag får verkligen inte ihop det? Har ju BIM 9/7, så det är ju på tok för tidigt att plussa. Kan det vara rester av ett missfall fast jag hade som vanlig mens?
    Så konstigt och glad vågar jag inte va när jag verkligen inte får ihop det i huvudet? Kan heller inte påstå att jag har några direkta gravsymtom, ev illamående men det kom i samband med att jag plussa igår så tänker att det kanske är psykologisk? Hmm. 

Någon som varit med om liknande? Antar att jag får följa stegring på gravtest eller ta ett nytt digitalt om några dagar och se om det ökar?

Är så förvirrad! Kram Hjärta

Grattis! Nog kan det stämma att plussa en vecka innan bim😊
Svar på tråden BIM Juli 2023