• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • babybel95

Förstår ingenting 😅 tempen höjdes igår och jag hade starka äl-känningar på kvällen, tog ett digitalt äl-test och det var positivt. Idag dippar min temp? Vet inte hur mycket det påverkar men haft superkallt på rummet idag jämfört med annars & tror jag kanske sovit med öppen mun (Vilket jag iofs oftast gör). Kanske bör utesluta den tempen? Eller kan det vara en sk ?ägglossningsdipp?? Ska ta ett till äl-test vid 10 tänkte jag.
  • summer13

Ni som tempar, detta är första månaden för mig. Sjunker tempen vid mens? Och sjunker den då innan mensen kommer eller efter?

• Alvedon83
    Mololo skrev 2023-07-03 22:07:43 följande:

En helt annan grej.. Ni som har barn sedan tidigare..

Om vi skulle försöka på kommande cykel, så har jag räknat ut att eventuellt BF skulle bli typ exakt på storasyskonets födelsedag? vet inte riktigt hur jag ska känna kring det. Känns lite skämmigt att ens fundera över om man ska skippa en månad pga en sån sak? Är det konstigt/egoistiskt tänkt? Även om det såklart kan bli en vecka före/efter, så blir det ändå nära. Att som syskon dela kalashelg livet ut? Tänk om man hoppar över just den månaden som annars hade lyckats liksom? 

Vi bryr oss inte om när bf blir, har redan två barn som fyller år väldigt nära varann, det går bra det med😊
  • Lele88
    Hej! Skriver gärna in mig här också. Är alltid inne och läser men aldrig skrivit, så testar på det nu och ser hur det känns. Vill verkligen försöka vara avslappnad och inte tänka för mycket på det. Man kan ju lätt bli lite manisk när man väl bestämmer sig att börja försöka och vill ha sitt plus NU. Vi har iaf precis börjat försöka nu för andra barnet. Bim 17/7. Första barnet tog sig på tredje försöket. (Hade dock en graviditet som slutade med Ma innan dess som tog sig på första försöket) Blir spännande att se hur det går denna gången, har precis fyllt 35 år  och får ju inse att det kan vara lite svårare denna gången.

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    15-17/7 Natalina 4e barnet 1a försöket
    17/7 Lele88, andra barnet, första försöket
    19/7 Miahl87, 5e barnet, 2a försöket
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    29/7 Mololo, andra barnet
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket
  • Lele88
    Mololo skrev 2023-07-03 22:07:43 följande:

En helt annan grej.. Ni som har barn sedan tidigare..

Om vi skulle försöka på kommande cykel, så har jag räknat ut att eventuellt BF skulle bli typ exakt på storasyskonets födelsedag? vet inte riktigt hur jag ska känna kring det. Känns lite skämmigt att ens fundera över om man ska skippa en månad pga en sån sak? Är det konstigt/egoistiskt tänkt? Även om det såklart kan bli en vecka före/efter, så blir det ändå nära. Att som syskon dela kalashelg livet ut? Tänk om man hoppar över just den månaden som annars hade lyckats liksom? 

Jag och min syster har fem dagar mellan våra födelsedagar och hade alltid kalas tillsammans när vi var små (med släkt). Var bara skönt att ha sin syster och bästa vän vid sin sida när alla vuxna gormade ?ja må dem leva?Skrattande Smidigt även för föräldrar att planera ett gemensamt kalas tänker jag? Sen hade vi ju ändå våra egna dagar när vi firades hemma och egna barnkalas. Tror inte du ska sätta för stor vikt vid det. Men gör det som känns bäst såklart. Glad
  • Bär

ÄL är över för denna gång och nu är det den långa väntan till BIM.. 
    Tyvärr hann vi inte med sex på varken dagen jag fick positivt på ÄL eller dagen efter, men vet att det inte behöver betyda något och att spermierna kan leva kvar i flera dagar (ena barnet är ett bevis på det).

Som tur kommer jag knappt hinna tänka på tiden mellan ÄL och BIM, för vi är bortrest i 2 veckor och kommer ha fullt upp. Så det känns skönt!

• Lulu1987
    summer13 skrev 2023-07-04 06:46:38 följande:

Ni som tempar, detta är första månaden för mig. Sjunker tempen vid mens? Och sjunker den då innan mensen kommer eller efter?

Är inget proffs men har för mig att tempen dippar rejält, nån dag innan mensen.

Det har den iaf alltid gjort för mig när jag tempat. 🙂
  • fjarilsblomma3

Jag är bara på ÄL + 5 (om jag räknat rätt på äl, hade äl känningar i början av förra veckan och äl flytning på torsdagen så tror äl inträffade torsdag eller fredag men tempar inte så kan tyvärr inte veta med säkerhet) men iallafall, denna veckan har jag små små molningar, kan man verkligen ha det så tidigt.. gissar egentligen på att jag inbillar mig. Var gravid förra sommaren (oplanerat, gjorde abort) men då hade jag såna molvärkar så man letar ju efter samma tecken nu när man vill bli gravid? 
    Åker utomlands på lördag så nästa vecka fram tills bim borde ju susa förbi så kan jag testa mig när jag kommit hem.. om man lyckas hålla sig.. det är ju frågan :) Hur hade ni gjort? testar er innan resan eller efter när ni kommit hem? Ska man leva som
    vanligt eller hur ska man tänka :)

• Alvedon83
    fjarilsblomma3 skrev 2023-07-04 12:18:18 följande:

Jag är bara på ÄL + 5 (om jag räknat rätt på äl, hade äl känningar i början av förra veckan och äl flytning på torsdagen så tror äl inträffade torsdag eller fredag men tempar inte så kan tyvärr inte veta med säkerhet) men iallafall, denna veckan har jag små små molningar, kan man verkligen ha det så tidigt.. gissar egentligen på att jag inbillar mig. Var gravid förra sommaren (oplanerat, gjorde abort) men då hade jag såna molvärkar så man letar ju efter samma tecken nu när man vill bli gravid? 
    Åker utomlands på lördag så nästa vecka fram tills bim borde ju susa förbi så kan jag testa mig när jag kommit hem.. om man lyckas hålla sig.. det är ju frågan :) Hur hade ni gjort? testar er innan resan eller efter när ni kommit hem? Ska man leva som
    vanligt eller hur ska man tänka :)

Jag hade tagit med mig test, kan inte vänta😅 men inte så dumt att försöka tänka på annat och njuta av semestern😊
  • Alvedon83
    Janbo skrev 2023-07-03 23:30:40 följande:

Tack för svar!
    Jag har beräknad bim i dagarna (svårt att säga exakt dag men min cykel brukar vara 24-28 dagar och är nu på cykeldag 31 - ingen mens). Tog ett ultratidigt Clearblue ikväll (kom på att jag kissat 2h innan och druckit mycket vatten och kaffe idag). Testet var negativt.. tänker att jag ska ta ett imorgonbitti men är ändå rädd att bli väldigt besviken.

Hur gick testet idag?
Svar på tråden BIM Juli 2023