• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Alvedon83
    Janbo skrev 2023-07-05 01:18:46 följande:

och där kom mensen. skriver in mig på kommande beräknad bim i aug. 😌

Nä va trist😓 
  • babybel95

Förstår verkligen inte, 3:e dagen nu med positiva digitala äl-test (rosa från cb). Tempen är inte att lita på idag då jag vaknat många ggr inatt, vid 3 var den låg men sedan vid 6 har den ökat, brukar tempa mellan 4:30-6:30 så vet ej vilken av tempen är att lita på så får nog utesluta. 

Kan det var så att kroppen försöker ägglossa hela tiden? Eller varför är testen fortf positiva?

• Syskonförsök

En ska lita på de första positiv, de kan visa positivt några dagar efter för att ägget inte släppt än men tempen är de enda som kan visa när det faktiskt släppt, men enligt clearblue själva ska en lita på att ägget brukar släppa 24-48h (eller vad de nu står) efter första glad gubbe. 

babybel95 skrev 2023-07-05 08:14:11 följande:

Förstår verkligen inte, 3:e dagen nu med positiva digitala äl-test (rosa från cb). Tempen är inte att lita på idag då jag vaknat många ggr inatt, vid 3 var den låg men sedan vid 6 har den ökat, brukar tempa mellan 4:30-6:30 så vet ej vilken av tempen är att lita på så får nog utesluta. 

Kan det var så att kroppen försöker ägglossa hela tiden? Eller varför är testen fortf positiva?

• Birdiz

Har antagligen haft ÄL redan (positivt på sticka både morgon och kväll 3 juli. Rätt sekret 4 juli men fick tyvärr inte till något ligg efter kvällen den 1 juli.. vad tror ni? Är det kört denna månad? Rynkar på näsan

• Sanlin90

Jag vet inte om jag är på äl +6 som fertilityfriend säger eller inte alls som nc säger men gissar att jag isf hade äl igår om ff har fel, jag har inte fått positivt äl test men började testa först efter när ff satte ut ägglossning då expressfrakt tydligen dröjer en vecka haha. 

lägger in grafer kanske någon kan hjälpa mig grena ut vilken som stämmer? Sov sämre tre dagar innan idag men har inte uteslutit. 

lägger in mig på listan men med oklart datum

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    11/7- Sanlin90, andra barnet, försökt 2år+
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    14/7 - Mojsan95, 1:a barnet, 8:e försöket
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    15-17/7 Natalina 4e barnet 1a försöket
    17/7 Lele88, andra barnet, första försöket
    19/7 Miahl87, 5e barnet, 2a försöket
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    29/7 Mololo, andra barnet
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket
  • Lavendel94

Där kom mensen 😞 men ska inte deppa ihop helt, det är bara andra försöket för oss! 

Jag är så fundersam över vad för blödning jag hade i lördags dock (äl+8). Aldrig haft någon spotting/mellannblödning på det viset tidigare, endast nån dag innan mensen kommit "på riktigt", men inte med flera dagar emellan utan blödning.. Nån som upplevt samma?🤔

• babybel95
    Syskonförsök skrev 2023-07-05 09:18:33 följande:

En ska lita på de första positiv, de kan visa positivt några dagar efter för att ägget inte släppt än men tempen är de enda som kan visa när det faktiskt släppt, men enligt clearblue själva ska en lita på att ägget brukar släppa 24-48h (eller vad de nu står) efter första glad gubbe. 

Ja nu när du säger det så är det ju så. Ska jag alltså bara logga det första positiva som positiv LH-test i NC? Vet du eller någon det?😊
  • Syskonförsök

Skulle tro det! Egentligen sluta testa efter första glada gubben med :) bara temps så kommer nc//ff sätts ut rätt dag beroende på temp

babybel95 skrev 2023-07-05 11:41:28 följande:
    Ja nu när du säger det så är det ju så. Ska jag alltså bara logga det första positiva som positiv LH-test i NC? Vet du eller någon det?😊
  • Alvedon83
    Lavendel94 skrev 2023-07-05 11:35:18 följande:

Där kom mensen 😞 men ska inte deppa ihop helt, det är bara andra försöket för oss! 

Jag är så fundersam över vad för blödning jag hade i lördags dock (äl+8). Aldrig haft någon spotting/mellannblödning på det viset tidigare, endast nån dag innan mensen kommit "på riktigt", men inte med flera dagar emellan utan blödning.. Nån som upplevt samma?🤔

Tråkit😓 har ingen erfarenhet av mellanblödningar, har aldrig fått någon nid-blödning eller liknande.
  • Janbo
    Lavendel94 skrev 2023-07-05 11:35:18 följande:

Tråkigt :( det var också andra försöket för oss. Men vi är 34 och 35 inga barn sedan innan så nu när man väl bestämt sig för at.. så vill man att det går snabbt 😅
Svar på tråden BIM Juli 2023