• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Syskonförsök

Grattis!❤️ 

tar du temp också? Jag skulle gissa din ägglossning var tidigare än du trott så du har bim nu eftersom Det redan säger 2-3. Om de är ett plus sju dagar tidigt borde de säga 1-2

MiniRodini skrev 2023-07-02 08:30:02 följande:

Asså jag förstår inte? Jag har haft positiva ÄL test flera dagar i rad, så tog ett gravtest från RFSU igår som visade positivt. Fattade ingenting, så tog ett digitalt idag som visar Gravid 2-3 veckor? 

Men när hände det liksom? Min senaste mens var 13/6, så jag får verkligen inte ihop det? Har ju BIM 9/7, så det är ju på tok för tidigt att plussa. Kan det vara rester av ett missfall fast jag hade som vanlig mens?
    Så konstigt och glad vågar jag inte va när jag verkligen inte får ihop det i huvudet? Kan heller inte påstå att jag har några direkta gravsymtom, ev illamående men det kom i samband med att jag plussa igår så tänker att det kanske är psykologisk? Hmm. 

Någon som varit med om liknande? Antar att jag får följa stegring på gravtest eller ta ett nytt digitalt om några dagar och se om det ökar?

Är så förvirrad! Kram Hjärta

• MiniRodini
    Syskonförsök skrev 2023-07-02 09:09:39 följande:

Grattis!❤️ 

tar du temp också? Jag skulle gissa din ägglossning var tidigare än du trott så du har bim nu eftersom Det redan säger 2-3. Om de är ett plus sju dagar tidigt borde de säga 1-2

Yes, jag tempar. Visserligen med bara en decimal? ÄL var utsatt på CD17, men då hade jag tagit bort de första positiva ÄL testen, för jag fick ju fortsatt positiva? Och de blev ev liiite starkare, så tänkte att de kanske ändå inte va positiva i början? Men nu när jag la in dom igen hände det såhär med grafen och det är väl ändå någorlunda rimligt, om än långt ifrån solklart? 

• Syskonförsök

Detta var spännande. de kan vara så men då är jag fortfarande lite förbryllad att de redan säger 2-3! Men de är ett gott tecken. Kanske tvillingar ;)

MiniRodini skrev 2023-07-02 09:35:19 följande:
    Yes, jag tempar. Visserligen med bara en decimal? ÄL var utsatt på CD17, men då hade jag tagit bort de första positiva ÄL testen, för jag fick ju fortsatt positiva? Och de blev ev liiite starkare, så tänkte att de kanske ändå inte va positiva i början? Men nu när jag la in dom igen hände det såhär med grafen och det är väl ändå någorlunda rimligt, om än långt ifrån solklart? 
  • MiniRodini
    Syskonförsök skrev 2023-07-02 10:24:12 följande:

Detta var spännande. de kan vara så men då är jag fortfarande lite förbryllad att de redan säger 2-3! Men de är ett gott tecken. Kanske tvillingar ;)

Ja du förstår varför jag känner mig förvirrad, hehe. Det stämmer ju inte riktigt.. Borde dessutom haft sex för sent? Men men. Tar ett nytt digitalt om några dagar, då ser jag ju svart på vitt om det ökar. Och Stort Tack för grattis, jag är försiktigt hoppfull. Ett plus är ändå ett plus liksom! Hjärta
  • Syskonförsök

Nejdå ägget Kan befruktad i 24h efter det släppt så de kan vara rimligt! håller tummarna att allt går bra

MiniRodini skrev 2023-07-02 10:50:05 följande:
    Ja du förstår varför jag känner mig förvirrad, hehe. Det stämmer ju inte riktigt.. Borde dessutom haft sex för sent? Men men. Tar ett nytt digitalt om några dagar, då ser jag ju svart på vitt om det ökar. Och Stort Tack för grattis, jag är försiktigt hoppfull. Ett plus är ändå ett plus liksom! Hjärta
  • Alvedon83

Mensen är över här, bara invänta äl då. Vi har semester nu så förhoppningsvis blir det mycket ligga 😊

Hoppas verkligen det tar sig nu! Börjar ju känna av den biologiska klockan också, fyller 40år snart. Hur gamla är ni andra? Fler som närmar sig "tantålder"? 

• summer13
    Alvedon83 skrev 2023-07-02 13:02:07 följande:

Mensen är över här, bara invänta äl då. Vi har semester nu så förhoppningsvis blir det mycket ligga 😊

Hoppas verkligen det tar sig nu! Börjar ju känna av den biologiska klockan också, fyller 40år snart. Hur gamla är ni andra? Fler som närmar sig "tantålder"? 

Jag närmar mig tantålder jag med, 37 i år.
    Har precis börjat tempa och inser att jag har kort lutealfas så har börjat med progesteronkräm. Återstår att se vad det gör med cykeln! 
  • Rooiboste
    Alvedon83 skrev 2023-07-02 13:02:07 följande:

Jag förstår. Känner också att den biologiska klockan tickar. Är själv snart 37 år. Räknas det som tantålder hehe? Hoppas att det tar sig för er denna månad ☺️

• cutepenguin
    Skriver in mig i listan då jag tror mig veta när jag kommer ha BIM. Men kan vara lite flytande för mig då jag precis haft MF och inte helt koll på cykeln denna månad. 

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket 
  • SeptemberB

Testade imorse (äl+10) med vanlig RFSU-sticka som visade negativt så tror det är kört för denna gången!

Känns lite deppigt även om vi bara gjort tre (två riktiga, första missade vi ägglossning) försök. Första barnet blev till på fjärde försöket så förhoppningsvis kanske det sker mirakel under semestern 😊 

Svar på tråden BIM Juli 2023