• Rooiboste

BIM Juli 2023

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket 
  • Rooiboste

Hej allesammans, 

kom precis på hur fint det var att samtala här på familjeliv när man försökte med första barnet 🥰. Därför hoppar jag nu in i tråden. Andra försöket för ett andra barn. 

• Rooiboste
    Alvedon83 skrev 2023-07-02 13:02:07 följande:

Mensen är över här, bara invänta äl då. Vi har semester nu så förhoppningsvis blir det mycket ligga 😊

Hoppas verkligen det tar sig nu! Börjar ju känna av den biologiska klockan också, fyller 40år snart. Hur gamla är ni andra? Fler som närmar sig "tantålder"? 

Jag förstår. Känner också att den biologiska klockan tickar. Är själv snart 37 år. Räknas det som tantålder hehe? Hoppas att det tar sig för er denna månad ☺️

• Rooiboste
    Cykelstöld skrev 2023-07-08 07:41:44 följande:

Uppe tidigt på morgonen, längtar efter att se lite test här! Någon som ska testa idag/snart? 👀

Jag kommer snart att testa. BIM på ons men känner mig riktigt annorlunda i kroppen. Så kanske det är något på gång. När ska du testa? 
  • Rooiboste

Är det någon annan som är på ca ÄL+10? har i dag börjat må riktigt illa. Extremt trött men också troligtvis lätt förkyld. Är det någon som har något symtom såhär långt? 

• Rooiboste
    Malmötjej skrev 2023-07-08 18:38:04 följande:
    Hej!
    Jag är också på ÄL+10. Har ömma bröst som vuxit de senaste två dagarna. Extremt trött och har tagit power naps senaste tre dagarna. Drömmer mardrömmar. Metallsmak i munnen och väldigt sugen på rött kött. Jag har även haft molverk i "tjejmagen". Idag fick jag lite äggviteflytningar. Har googlat runt och det verkar både vara tecken på graviditet och mens... suck... 

Jag har beräknad mens på tisdag den 11:e (ska uppdatera listan, NC ändrade för min äl kom två dagar senare än beräknat). Fortfarande hög temp men jag förväntar mig att den dyker när som helst. 
    Vad har du för symptom? 
    Kul med någon som också befinner sig på samma dag. Håller tummarna att det är tecken på en graviditet Glad. Det låter ändå hoppfullt med dina symtom :) 

Jag är också extremt trött och sovit lite då och då. Helt förundrad över denna trötthet. Känner igen mig med drömmar och lite annorlunda smak i munnen. Men annars hade jag hemskt illamående i går. I dag är det lite lugnare och mer dovt illamående. 
    När kommer du att testa?
  • Rooiboste
    Cykelstöld skrev 2023-07-08 18:53:32 följande:
    Jag är bara äl +3 så det är låååångt kvar tills jag testar. Ska försöka hålla mig tills nästa helg 😊 Jag hade inte orkat om jag var du!
    Aah okej då förstår jag. Håller tummarna att det visar positivt när du väl börjar att testa. 
    Haha nja det gör jag knappt. Men min förra graviditet visade så svagt på bim att jag inte tror att det skulle synas tidigare. Så det är bara att vänta...
  • Rooiboste
    Sanlin90 skrev 2023-07-08 22:20:41 följande:
    Jag kan va äl+4 eller äl+9 det är ju rätt stor skillnad men spotting på äl+9 kan ju va implantation eller mens lixom och på 4 vet jag inte vad det kan vara!
    jag tog ett cb early förut det va helblankt :(
    Brukar du få spottings vanligtvis i din cykel? 
  • Rooiboste

Sorry SANLIN90 att jag frågade samma. Jag var lite efter i tråden och såg ditt andra svar sedan. Du kan bortse från min fråga :) 

Svar på tråden BIM Juli 2023