• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Lina98
    Birdiz skrev 2023-07-07 10:45:02 följande:
    Nyfiken, vad är en befruktningskopp? :)
    Köpte en från märket Ferti-Lily. Är lite lik en menskopp som man stoppar in efter han har kommit i en för att föra upp så mycket spermier som möjligt till livmodertappen typ. Tror ju egentligen att detta är helt meningslöst men greppar verkligen efter varje halmstrå just nu. 😅

• Rödluvan93
    Lina98 skrev 2023-07-07 11:06:54 följande:
    Köpte en från märket Ferti-Lily. Är lite lik en menskopp som man stoppar in efter han har kommit i en för att föra upp så mycket spermier som möjligt till livmodertappen typ. Tror ju egentligen att detta är helt meningslöst men greppar verkligen efter varje halmstrå just nu. 😅
    Ni har inte funderat över att göra en fertilitetsutredning? ❤️ får man ju göra efter 1 år av försök. Är själv inne på försök 21 utan ett plus i sikte under all denna tid så förstår verkligen att man blir helt knäpp och desperat.
  • Lulu1987
    cutepenguin skrev 2023-07-07 08:57:55 följande:

Innan jag plussade sist hade jag är konstig smärta till höger långt ner på ryggen. Vet inte om det hörde ihop såhär i efterhand, men jag plussade ju några dagar senare. Den konstiga smärtan försvann efter typ en vecka. 

Håller tummarna för dig!!

Tusen tack för svar och tumhållningen cutepenguin! 🙂🌸

Ja jag har inte haft såhär förut, enda gången jag varit gravid innan dess var det "bara" rejäl molvärk någon vecka innan BIM, sen inget förrän BIM+4 när illamåendet kickade in.
  • Alvedon83
    Lina98 skrev 2023-07-07 09:17:16 följande:

Hej på er!
    Fick maximalt utslag på ÄL-test igår så antar att jag har ägglossning typ idag. 

asså jag har blivit så jävla desperat efter dessa 15 försök så nu har jag införskaffat en såndär ?befruktningskopp? och börjat med bidrottningsgele och diverse andra vitaminer😅 har dessutom haft sex i alla fertila dagar och tänkte fortsätta tills temphöjningen sker. 

mvh
    desperat tjej😅

Håller tummarna att det fungerar, så länge ni kämpat borde det ju vara er tur nuHjärta
  • Cykelstöld
    Sanlin90 skrev 2023-07-07 07:32:33 följande:
    någon som vet varför nc inte sätter ut min ägglossning?
    Jag har lite samma problem! Jag skulle dock gissa på att du hade på dag 19, ser ju ut som en stegring där. Jag tror att NC vill ha konsekvent högre temp i ett par dagar för att bekräfta, jag är själv på dag 2 nu men högre temp men står fortfarande bara att den väntar på mer data innan bekräftelse.. Tog till och med ett till LH-test idag för jag blev nojig att jag fortfarande inte haft ÄL men det var supernegativt iaf, haha 
  • Cykelstöld

Min graf. Notera att jag hade positivt LH på cd 10 så troligen ÄL på cd 11. Tempen de två dagarna är dock icke användbara pga feber men, fortfarande högre 12 & 13. Hoppas den bekräftar efter en temp till.
  • Kawa81
    Sanlin90 skrev 2023-07-07 07:32:33 följande:
    någon som vet varför nc inte sätter ut min ägglossning?
    Har du lagt in något lh-test?, det ser ut som om du hade en avvikande dipp cd14 så frågan är vad som skulle hända om du inaktiverade den dagen?.
    Visserligen ska man ju upp i minst 3 dg av förhöjd temp men i ditt fall är inte ens beräknad äl utsatt så nog är det lite märkligt men cd19 känns mest vettigt hittills iaf.. 
    Visar sig nog om en dag eller två.. 🙏
  • Pälsboll

Här kom mensen 2 dagar tidigare än beräknat. Håller tummarna för er andra och att det blir många plus snart, hoppas vi inte ses i nästa bim grupp Flört

• Quesswhat

Är det någon här som inte kör på att tempa och ägglossningstest? Jag tog ut min spiral för en månad sen och haft mens en gång. Är osäker på hur min menscykel ser ut men min blödning som jag hade med spiralen kom alltid i slutet av månaden. Vilket den även gjorde efter spiralen togs ut. Därav är jag osäker på när jag har haft ägglossning. Borde jag kanske börja tempa och köra test för att veta säkert? Är bara rädd att jag ska bli mer besatt av det här än jag redan är, om ni förstår hur jag menar 😂

• Lina98
    Rödluvan93 skrev 2023-07-07 11:26:26 följande:
    Ni har inte funderat över att göra en fertilitetsutredning? ❤️ får man ju göra efter 1 år av försök. Är själv inne på försök 21 utan ett plus i sikte under all denna tid så förstår verkligen att man blir helt knäpp och desperat.

Vi håller faktiskt på med fertilitetsutredning. Fick svar nu i veckan på att sambons spermier är lite få och rör sig lite sämre än normalt. Nästa steg är att jag ska spola äggledarna vilket kommer ske efter semestern någon gång och efter det blir vi satta i IVF-kö. I väntan på allt detta gör vi allt vi kan för att det ska gå på naturlig väg ändå😅 

Håller ni också på med fertilitetsutredning då? Hur går det för er och hur långt har ni kommit??❤️

Hoppas innerligt att det är vår tur snart. Det är otroligt påfrestande att månaderna bara går utan att det händer en sak?

Svar på tråden BIM Juli 2023