• hl123

BIM Juli 2023

Uppdaterar sällan här men den här månaden fattar jag ingenting! Varje månad har jag cykel på 27 dagar med ÄL dag 16, peak på ägglossningstest dag 15. Testade dag 12-18 nu men fick aldrig något positivt eller ens starkt streck, lika svagt varje dag, även vid olika tidpunkter samma dag. Är på dag 19 idag och sen i torsdags har jag haft blödningar. Lite rosa i torsdags men fredag-idag lite mer rött. Aldrig haft en ägglossningsblödning, känns lite för kraftig och för lång för att vara det. Någon som brukar ha mycket ägglossningsblödningar?

• hl123

För mig är det heeelt olika konsistenser och utseende. vid ägglossning är det ju som äggvita alltså helt genomskinligt och väldigt segt/?stycky?. Går att få en sträng mellan fingrarna (ett sett att testa på). Sperman är mer vit och bara kladdig.

• hl123

Hejvärldenhej går ej att citera, men du har din LH-peak innan ägglossningen och efter att du testat positivt har du ägglossning inom 12-36h. Det innebär att du kommer (mest troligt) ha negativt test även dagen du har ägglossning. LH-nivåerna går snabbt ner igen. Peaken är oftast kort och lätt att missa. Bifogar en bild på mina senaste cykler (ÄL dag 16)
  • hl123

Premom, tycker att den dunkar mycket bättre än Natural Cycles som kunde ändra min äl-dag fram och tillbaka.

• hl123

Tyckte mig ana ett streck idag, syntes inte så bra på bild så på ena bilden har jag ökat kontrasten. Vet inte om jag vågar hoppas, CB digital sa inte gravid. Vet inte när jag har BIM då min ägglossning måste ha varit sen den här månaden.
  • hl123
    Alvedon83 skrev 2023-07-06 09:09:19 följande:
    På den här bilden syns det ett svagt streck tycker jag😊
    Usch, en evighet till imorgon bitti 😅
  • hl123

Spökstreck igår tydligen, kan inte se något idag och tempen sjönk kraftigt så bara att vänta på mensen.

• hl123

Någon som vet om jag kan äta detta kosttillskott cykeln ut eller om jag bör sluta vid ägglossningen?
  • hl123
    ÄL +7 idag och jag är egentligen en sån som tror att man inte kan ha symtom såhär tidigt men igår när jag skulle sova på mage gjorde bröstvårtorna ont och idag steg tempen mer än vanligt. Tog ett test som såklart var negativt 😅 denna eviga väntan.
  • hl123

Hejhejvärlden hur ser ditt test ut idag? Mott ser ungefär ut som ditt gjorde igår men läste sedan i andra trådar att det är jättevanligt med spökstreck på dom, så nu vet jag knte vad jag ska tro 😭

• hl123
    Janbo skrev 2023-07-28 08:37:59 följande:

Åh hoppas!!

Nej de andra mäter inte så lågt hcg. Är på bim-3 (eller kanske till och med bim-4). Hade bara ett ultratidigt hemma 😅

Då kommer de säkert vara positiva om
    någon dag!
  • hl123

Kul för er båda! Får köpa ett likadant och jämföra imorgon helt enkelt 😅

• hl123

Strecket är lite starkare idag (syns inte alls när man laddar upp) men vågar nog lita på det digitala 😍
  • hl123
    Rödluvan93 skrev 2023-07-29 07:46:58 följande:

Åh grattis till era pluss!! 😍

Jag och sambon tog ett digitalt ihop och även om de fortfarande är tidigt så känns det mer verkligt nu 🥰 är fortfarande i chock.

Grattis! 😍 Verkligen många plus den här månaden! 
  • hl123
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-30 11:01:26 följande:

Jag har också molvärk! Men läst att det är vanligt. Känns som jag ska få mens hela tiden

Jag hade molvärk från plus till förlossning min förra graviditet. Det är jättevanligt!
  • hl123
    Janbo skrev 2023-07-31 20:51:03 följande:
    Värken har lugnat sig lite nu, kommer och går. Men tror aldrig jag blödit så mycket på en och samma dag. Vi ska resa bort tre nätter nu så jag får ju definitivt annat att tänka på 😊 Funderar på att boka en tid, kanske kan se över hur allt annat ser ut också. Kan man få se äggresev/äggkvalité trots att man inte försökt så länge tro? (Men med tanke på min ålder).
    Om du får komma och de gör ultraljud ser man hur många äggblåsor som finns men man behöver oftast ta lite prover (FSH, LH) för att säga mer om kvalitén. Tråkigt att det inte gick vägen denna gång! 
Svar på tråden BIM Juli 2023