Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Juli 2023

Hej tjejer! Tänkte egentligen ta en paus från familjeliv en stund men märker att jag ändå tittar in och läser hela tiden❤️ fick tack vare denna tråd info om ett nytt kosttillskott jag beställde tidigare idag (minns inte längre namnet men var något för att främja ägglossning som ofta de med pcos kan få rekommenderat), hoppas de hjälper mig med mina långa och oregelbundna cykler.
    hjälper det kanske jag får bim i juli men annars bör de bli första veckan i augusti för mig. 

men mololo - jag känner också igen mig i det du skriver. Vi har egentligen haft oskyddat sex sedan lillan kom januari 2021 men började först försöka aktivt med ägglossningstest dryga året sedan. Tre månader fick vi ett plus som varade en vecka och några kemiska graviditeter men det verkar ta vääääldigt lång tid att få det där efterlängtade syskonet. Vår dotter kommer hinna fylla tre innan vi fått barn ens om vi blir gravida nästa gång och jag hade aldrig tänkt hon skulle bli mer än två? det blir säkert bra när de väl händer men det är extremt drygt att vänta och undra om en ens kan och kommer få ett barn till. allt medan lillan blir större och större. 💔

Hoppas det händer för oss alla nästa gång.❤️

Mololo skrev 2023-06-29 17:32:59 följande:
    Potatisbulle skrev 2023-06-29 12:36:21 följande:
    Hejvärldenhej

Jag känner igen mig såååå mycket. En av mina bästa kompisar fick barn i maj. Jag har varit med och ordnat med babyshower, hälsat på massa gånger, köpt presenter och blev nyss inbjuden på dop i höst. Är så glad för deras skull såklart samtidigt som det är dubbla känslor hela tiden. När jag är där känner jag mig hela tiden lite avundsjuk och känner mig hemsk för de känslorna. De lyckades dessutom på första försöket. Jag har tänkt hela tiden typ att ?när det blir babyshower kommer jag också bli gravid, när barnet kommer så är jag också gravid? osv. Men så blev det inte. Nu är en annan av mina bästa kompisar gravid och beräknad i oktober. Hoppas så att vi ska ha lyckats innan dess, men vet att det inte alls är säkert. 

Jag känner liknande. Har ju ett barn sedan tidigare, och känner nu också stressen att det barnet kommer hinna bli så stort innan hen blir storasyskon. Hade inte önskat så stor ålderskillnad? Fler av mina vänner fick sitt första barn år senare än mig, men det är många nu som har hunnit skaffa barn nummer 2. Och vi kämpar på och väntar på vårt plus fortfarande?

• Syskonförsök

Grattis!

och försök vara lugn, de är väldigt vanligt att en känner i ?äggstockarna? men de är oftast ligament livmodern sitter fast i som gör ont när livmodern växer. Jag hade samma med dottern väldigt länge in i graviditeten men allt såg rätt ut i ultraljud vecka 12🥰

rosamentos skrev 2023-06-30 10:59:16 följande:

ÄL+10 idag och jag kunde inte låta bli att ta det clearblue ultra early digital jag hade hemma. 

enligt det så är jag GRAVID?? Är chockad.
    Tog en gravkollen sticka också som var negativ, så måste vara väldigt tidigt. Den har känslighet på 25 men ultra early har 10 så det är logiskt. Är nu livrädd för att graviditeten ska "försvinna" ahhh. 

Inte ens min man vet för han är på jobbet och vill ta det in person. Spricker dock av att inte ha någon att berätta för. Så många tankar, är livrädd för ektopisk graviditet, någon som kan lugna mig? Till och från har jag "kramper" (väldigt milda) i vänster äggstock vilket delvis är orsaken till den oron. Tror det var från vänster ägger lossade denna månad också.

• Syskonförsök

Grattis!❤️ 

tar du temp också? Jag skulle gissa din ägglossning var tidigare än du trott så du har bim nu eftersom Det redan säger 2-3. Om de är ett plus sju dagar tidigt borde de säga 1-2

MiniRodini skrev 2023-07-02 08:30:02 följande:

Asså jag förstår inte? Jag har haft positiva ÄL test flera dagar i rad, så tog ett gravtest från RFSU igår som visade positivt. Fattade ingenting, så tog ett digitalt idag som visar Gravid 2-3 veckor? 

Men när hände det liksom? Min senaste mens var 13/6, så jag får verkligen inte ihop det? Har ju BIM 9/7, så det är ju på tok för tidigt att plussa. Kan det vara rester av ett missfall fast jag hade som vanlig mens?
    Så konstigt och glad vågar jag inte va när jag verkligen inte får ihop det i huvudet? Kan heller inte påstå att jag har några direkta gravsymtom, ev illamående men det kom i samband med att jag plussa igår så tänker att det kanske är psykologisk? Hmm. 

Någon som varit med om liknande? Antar att jag får följa stegring på gravtest eller ta ett nytt digitalt om några dagar och se om det ökar?

Är så förvirrad! Kram Hjärta

• Syskonförsök

Detta var spännande. de kan vara så men då är jag fortfarande lite förbryllad att de redan säger 2-3! Men de är ett gott tecken. Kanske tvillingar ;)

MiniRodini skrev 2023-07-02 09:35:19 följande:
    Yes, jag tempar. Visserligen med bara en decimal? ÄL var utsatt på CD17, men då hade jag tagit bort de första positiva ÄL testen, för jag fick ju fortsatt positiva? Och de blev ev liiite starkare, så tänkte att de kanske ändå inte va positiva i början? Men nu när jag la in dom igen hände det såhär med grafen och det är väl ändå någorlunda rimligt, om än långt ifrån solklart? 
  • Syskonförsök

Nejdå ägget Kan befruktad i 24h efter det släppt så de kan vara rimligt! håller tummarna att allt går bra

MiniRodini skrev 2023-07-02 10:50:05 följande:
    Ja du förstår varför jag känner mig förvirrad, hehe. Det stämmer ju inte riktigt.. Borde dessutom haft sex för sent? Men men. Tar ett nytt digitalt om några dagar, då ser jag ju svart på vitt om det ökar. Och Stort Tack för grattis, jag är försiktigt hoppfull. Ett plus är ändå ett plus liksom! Hjärta
  • Syskonförsök

En ska lita på de första positiv, de kan visa positivt några dagar efter för att ägget inte släppt än men tempen är de enda som kan visa när det faktiskt släppt, men enligt clearblue själva ska en lita på att ägget brukar släppa 24-48h (eller vad de nu står) efter första glad gubbe. 

babybel95 skrev 2023-07-05 08:14:11 följande:

Förstår verkligen inte, 3:e dagen nu med positiva digitala äl-test (rosa från cb). Tempen är inte att lita på idag då jag vaknat många ggr inatt, vid 3 var den låg men sedan vid 6 har den ökat, brukar tempa mellan 4:30-6:30 så vet ej vilken av tempen är att lita på så får nog utesluta. 

Kan det var så att kroppen försöker ägglossa hela tiden? Eller varför är testen fortf positiva?

• Syskonförsök

Skulle tro det! Egentligen sluta testa efter första glada gubben med :) bara temps så kommer nc//ff sätts ut rätt dag beroende på temp

babybel95 skrev 2023-07-05 11:41:28 följande:
    Ja nu när du säger det så är det ju så. Ska jag alltså bara logga det första positiva som positiv LH-test i NC? Vet du eller någon det?😊
  • Syskonförsök

Har du provat inositol? Såg andra tipsa om de tidigare och jag provar det första cykeln nu. Hoppas de kickstartar ägglossning tidigare för mig men de är egentligen för att hjälpa med ägglossning, framför allt när du har pcos ex. 

Sanlin90 skrev 2023-07-06 09:49:57 följande:
    Ja jag är i chock bara att jag haft ägglossning, det är 3dje gången jag har det sedan april 2021 när vi började försöka och jag började använda en olja med wild jam och munkpeppar den här cykeln så det verkar ha gjort susen!
  • Syskonförsök

Har plussat äl+10 tydligt med dottern så jag brukar alltid börja för tidigt vid 8-9 dagar efter pga det?

Cykelstöld skrev 2023-07-06 21:34:21 följande:

När tänker/brukar folk börja testa? Jag minns inte riktigt när jag plussade med min dotter, +9 kanske? Det känns såå långt borta nu dock haha, när jag är troligtvis +1 bara

Svar på tråden BIM Juli 2023