Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Juli 2023

Det kan variera utan problem :) det är lutealfasen (tid mellan ägglossning och mens) som inte brukar variera. Sen är det olika hur mycket de varierar men för mig kan de variera mellan cd13-cd28 med ägglossning 😂

Janbo skrev 2023-07-15 20:40:26 följande:
    Hur vanligt är det att cykelns längd varierar? Förra cykeln var 30 dagar, positivt äl-test på cd 18.

Idag har jag känt hugg på vänster sida och positivt äl-test. Idag är det cd 12. Weird?
  • Syskonförsök

De där är så lurigt. Jag testar alltid bara mornar men oftast märker jag att ägget kanske släppt kvällen innan. Och vi brukar oftast ha sex kvällen jag får glad gubbe? så tanken har slagit mig många gånger att KAN det vara för sent? De där är fan omöjlig vetenskap

Mololo skrev 2023-07-15 20:01:57 följande:

Fick också positivt ÄL test på dag 13, och bim dagen före dig. Så vi verkar följas åt. 😅 

- - -

Kan dock tycka det är svårt att veta exakt när man är som mest fertil. Eller snarare hur länge man har på sig... Ägget släpper väl ca 24-36 timmar efter LH-ökningen. Om man då tar ett positivt ÄL test på förmiddagen, så vet man ju inte om själva LH-ökningen egentligen började kvällen innan? Och då är man ju redan minus 12 timmar typ.. 😆

• Syskonförsök

Åh Barbra, håller tummarna för denna gång ❤️ 
    jag blir alltid skengrsvid så jag litar inte alls på vad jag känner? tyvärr! tempen är bra för den visar absolut för mig om det är något eller inte. Har jag blivit gravid kommer tempen upp över 36,8 runt dag 7/8 men har jag inte varit gravid har den aldrig nått dit. så jag kommer kolla mycket på det denna gång! 

men en spännande sak. för tre månader sedan när jag var gravid så ville dottern att jag skulle sova hos henne varje natt. sedan dess har de inte hänt (hon är väldigt självständig och sover alltid själv trots 2,5år).
    men nu har hon helt plötsligt velat ha mig där varje natt igen sen ett par dagar så hoppet tänds att hon har något på känn❤️ vore lite häftigt! Men säkert bara önsketänkande!

Barbrastreisand skrev 2023-07-15 22:41:02 följande:
    Åh då synkar vi! 😍 Starkt att kunna hålla dig från att testa! Jag slutade att tempa då det bara stressade upp mig:/ Har du några känningar? 

Jag försöker att inte analysera då jag tidigare känt av diffusa symptom som såklart inte var något. Men denna cykel hade jag svag mensvärk på äl+4-5 som släppte.. och idag känner jag att det drar i magen och brösten har börjat ömma.. så man hoppas det är något! Allra sista hoppet blir spolning av äggledare efter semestern, är det stopp så blir det ivf som vi får bekosta själv..
  • Syskonförsök

Åh vad trist! :( 

babybel95 skrev 2023-07-16 04:31:05 följande:

Jahs, idag sjönk tempen så nu är det bara att invänta mens. Bim imorgon. 😔 känner mig så sjukt besviken 

någon som tagit något test idag?❤️

• Syskonförsök

Men grattis! de är supertydligt!! Behövs inget digitalt om du inte absolut vill :) de är färg i strecket så det är ett plus!

Cykelstöld skrev 2023-07-16 08:06:07 följande:
    Osäker om det är spök eller riktigt?? Ska nog köpa ett digitalt idag.
  • Syskonförsök

Exakt så!! Och ibland när de ändå blir blött tror jag de där kan bli lite mer framträdande Och sen beror mycket på vilket ljus en kollar på testet i. För bra ljus så syns den ljusgrå linjen.

Alvedon83 skrev 2023-07-16 08:33:39 följande:

Äl + 8 idag, negativt test. Upptäckte nu att Babyplans testa tidigt har två ljusgråa streck innan man använt det, det är nog det gråa strecket som många misstar för positivt. 

• Syskonförsök

Men grattis!! Kul med så många plus😍😍😍

fjarilsblomma3 skrev 2023-07-16 10:06:25 följande:

jag testade mig nu imorse, fick positivt! och dääär kom paniken!!

• Syskonförsök

Jättetråkigt och har hänt mig med. Det är inget tidigt missfall om du inte fått ett plus på stickan och kommer mensen i samband med att den ska komma brukar en säga kemisk graviditet i så fall, då har ägget inte fäst ordentligt så inget riktigt missfall :) de ska inte påverka med andra ord.

jag har haft tre kemiska graviditeter och ett missfall under tiden vi försökt för nummer två, strax över ett år.

Macbookpro skrev 2023-07-16 10:31:27 följande:
    Har alltid haft superregelbunden cykel.. 28 dagar prick med mens på förmiddagen. Varför blir det såhär bara för att man börjar försöka? 

Om det är ett tidigt MF, vet någon om det bara är att köra vidare som vanligt eller kan man få ytterligare rubbningar i cykeln pga det?
  • Syskonförsök

Hoppas! De får gärna smitta av sig ;)

Alvedon83 skrev 2023-07-16 10:30:55 följande:
    Juli kanske är fertil månad? Sommar och sol gör gott🤩
Svar på tråden BIM Juli 2023