Inlägg från: Lavendel94 |Visa alla inlägg
  • Lavendel94

BIM Juli 2023

Lägger till mig på listan!
    Vi har precis börjat försöka och trots att min fästman är helt fantastisk, så inser jag att jag behöver mer för att känna mig mindre vilsen i detta äventyr.. 🙈 då vi vill hålla det hemligt för nära och kära. Så tack allihopa för att dessa forum finns, jag önskar er alla lycka till!😘

Tydlig ägglossning strax innan midsommar, (test, flytningar och temp) så nu är det bara att vänta... 

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.

• Lavendel94

Jag är så nervös, pirrig och dagarna till bim går sååå långsamt! 
    Symptom och mående, jag funderar mycket på om jag har symptom eller om jag bara inbillar mig, eller typ överanalyserar iallafall.. jag har ömma bröstvårtor, varit konstig i magen, extremt trött och känslig de senaste dagarna... Vad har ni för erfarenheter? Är inbillning vanligt för att man så himla gärna vill? 

• Lavendel94
    Alvedon83 tack för tips! Har neutral cycles men varit slarvig på att registrera mående, ska bli bättre på det för att hjälpa till i framtiden om det inte blir nått nu👍

Rosamentos, så roligt! Grattis!! 😁❤ 

Jag är på äl+8 idag, funderar på ett ultra tidigt test imorgonbitti för jag är så nyfiken!🙈 idag när jag var uppe och kissade första gången så fick jag en liten chock - en jätteflytning, ljust rosa/brun i färgen. Efter en stunds googlande så funderar jag på om det är en nidblödning. Nån som har erfarenhet? 
  • Lavendel94

Morgonens ultra tidiga test från rfsu (äl+9), negativt... men än har vi inte gett upp hoppet, bim på onsdag 😊 Ingen mer nidblödning/spotting eller vad det nu är.. Så vi får se, om kroppen spelar mig ett spratt eller inte(!) 

• Lavendel94
    Janbo, morgonurin är mer koncentrerat än på kvällen, så om nivåerna fortfarande är låga så är det troligare att få resultat på morgonen än på kvällen. Dock spelar det nog ingen roll när nivåerna väl är högre tänker jag, men jag vet inte när det är säkert att även testat på kvällen... 
    Det ultra tidiga testet kan man ta -6 bim, men det är inte lika säkert så tidigt eftersom nivåerna fortfarande kan vara låga. Jag tog det för att jag är otålig 🙈 

SeptemberB, tack för intressant inlägg!👍 
  • Lavendel94

Där kom mensen 😞 men ska inte deppa ihop helt, det är bara andra försöket för oss! 

Jag är så fundersam över vad för blödning jag hade i lördags dock (äl+8). Aldrig haft någon spotting/mellannblödning på det viset tidigare, endast nån dag innan mensen kommit "på riktigt", men inte med flera dagar emellan utan blödning.. Nån som upplevt samma?🤔

• Lavendel94
    Janbo, håller med i känslan att man vill nu direkt! Vi har bestämde oss under våren att det var dags att börja försöka med första, vi är båda nyss fyllda 29. Men vi (speciellt jag) är väldigt otålig 😅 men absolut ödmjuk över att det kan ta tid eller komma hinder... 
Svar på tråden BIM Juli 2023